AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.191

Vilka BMW-fälgar passar nya M3:an

Sida 1 av 2
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Hej!

Vilka 17" fälgar eller mer passar. Tänker på vinterdäcken.

Mvh

Jonas
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
E46 M3 har lite speciella hjul, samma offset som E39 bak och övriga E46 fram. Finns en 17-tums M-fälg som passar, ful som stryk är den dock.

Har den själv, kan tänka mig att byta om ngn har ett bra förslag.

johann, är det dessa du menar:
Länk
ni kanske kan räkna ut vem som säljer ;)

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Japp, det är dem. Visst är de fula? :(
ganska komiskt var världen är liten jag ringde för ca:2veckor sen på dessa vinterdäck, inte visste jag att det var en på forumet som sålde dessa.Tycker du att dom är så fula?
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Är det den enda 17" som passar? I BMWs sortiment alltså. Vad kostar däck dubbfritt i 17-18" klassen?

Mvh

Jonas
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Jämfört med både 18- och 19-tumsfälgarna till M3, så ja. Nya är det dyra också. Märks det att jag ångrar mig......

starre: Det är ingen på forumet direkt, det råkar vara den som jag köpte bilen av men detta är nog till den nya tjänstebilen.

Den blir det väl till att sälja också om han, som hasso skrev till mig, kommer att åka A*di nästa år.
Med risk för att jag får skit tillbaka, jag tycker faktiskt att aluminiumfälgarna som ser ut som vanliga plåtfälgar i modellen är jäkligt snygga som vinterhjul! De är pressade tror jag (alltså inte gjutna eller smidda) och jag har sett dem på flera e46:or, de är dessutom lätta! Tycker det är lite overkill att ha "riktiga" gjutna/smidda fälgar på vintern, ser t o m lite konstigt ut när det är riktigt vinterväglag med mkt snö o s v. Det ska vara den alu-fälgen jag beskriver ovan och UTAN hjulsidor! Ska försöka hitta en bild...

Håller med dig om M-fälgarna, Johann, de är inte vackra!

Jens
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Vanliga svarta plåtfälgar hade jag som vinterfälgar på 323'an! Hur snyggt var det på en skala... *s*

*Best Man Wins*
BMWCoupe, jag pratar om de fälgarna som ser ut som plåtisar fast i alu-färg och så har de en lite annan form och finns i 17".

Jens
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Jo, förstod det, sade bara vad jag körde på på vintern tidigare :) och menade att det var tvärfult.

*Best Man Wins*
Vanliga svarta plåtisar är inte roligt! Hade det själv på 328:an... 15-tummare till på köpet... =)

Jens
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
MrMarsupilami,

de fälgar du beskriver passar inte E46 M3 för offseten bak ä annorlunda.
Ok, Johann. Har bara sett dem på 325 och 330:or så jag var inte säker.

Såg en silver E46 M3 utanför SALK-hallen med de där "fula" 17-tummarna och v-däck härom veckan. Var det din månne?

Finns inte BBS el dyl med rätt offset eller vill du/ni hålla dig/er till BMW original?

Jens
Vinterhjul bryr jag mig inte så mycket om vad gäller utseendet. Har däför köpt Ekbloms gamla fälgar och skall hämta dem hos honom imorrn. Däremot retar det mig att jag tog 19":arna. Just nu skulle jag hellre välja Hartge eller BBS. De senare tycker jag för tillfället är snyggast: Länk

Nya bilen kom f ö till BMW idag och förhoppningsvis är den klar till på lördag efter lite fix med stereo, vinterhjul och annat. Äntligen! :-)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
MrMarsupilami,

Nej jag har sommardäck fortfarande. :o
Vaddå det är ju inte vinter ännu.....

Jag köpte mina pga av tidsbrist, jag drog ut på det så kom snöstormen och jag var tvungen att skaffa ngt omgående. Annars hade det nog blivit ngn BBS-variant.

Får lite E30-känsla när man kollar på den ;) Hmmmm .. som sagt vi har alla vår smak. Skulle tänka mig ett par RSII om de hade funnits i 19" nu är det ju RXII som görs i den dinemsionen.

Off-topic: Spana in skivorna. Inte borrade skivor, vad är det för M3:or, har US varianten inte det eller har denna person gjort något dumt?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
US-M3 har inte borrade skivor.
Johann, så fula är M68 fälgarna till M3an faktiskt inte! Jag köpte ju samma fälgar förra året och de vinner i längden när de väl kommer på plus att de är extremt lätta att tvätta på vintern. Jag testade faktiskt både M5 och M3 kopior i 17" men dessa såg inget bra ut på bilen. Löjligt små! Så det andra alternativet är orginal 18" eller BBS men det var inte så lätt att hitta bra 18" vinterdäck i rätt dimension förra året. Så var nöjd med de du har köpt! :-) /RS2
Cyberkallen, vill du sälja dina nya 19"? /RS2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.