AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
421

EN FRÅGA ANGÅENDE SÄNKNING PÅ E36

Visa användare
82
Donnie
M3 Cab -97
Tjena, jag har en BMW 328 Cab 97:a, har funderat på att sänka bilen ca 50mm framtill. Är de farligt för bilen på nåt sätt om man endast sänker den fram, den är redan så pass låg där bak.
Har ni något tips vart man kan köpa sänkningssats!!

"BMW, THE KING OF THE ROAD"

MVH// DONNIE
Inga problem.
Sänkte min E-36:a 60 fram och 40 bak.

Köpte Jamex sportsprings. Passade perfekt.

Nisse
Visa användare
82
Donnie
M3 Cab -97
Pratade med en kille förrut, då sa han att de blir fel hårdhet på bilen om man bara sänker fram, vet inte om de stämmer...
Vart kan man köpa Jamex sänkningsats o vad kostar dom....

TACK
sc
66
scott
525 e60 2004
jag köpte bilen som är maxsänkt...allså det svårt att gå in i garaget....kolla här bilden...

Länk
Köpte mina genom en lokal bilresarvdels affär.
Men det finns nog en massa återförsäljare runt om i sverige.
Kostade ca 2500:-

Nisse
Om du monterar hårdare, kortare fjädrar och behåller originaldämparna så "orkar de inte riktigt med". Du får alltså motsvarande effekter som halvdåliga dämpare skulle ge (hjulen tenderar att studsa). Fjädrar och dämpare måste alltid anpassas till varandra för att få optimal väghållning.
Om du ändrar i fram, men inte i bak (eller omvänt) så kan du oxå få lite "lustiga" effekter, t.ex. mer eller mindre över-/understyrning.
Om du å andra sidan är ute efter en rent kosmetisk effekt så funkar det alldeles utmärkt. Det billigaste alternativet är i så fall att såga av originalfjädrarna. Fram med bågfilen bara!

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.