|
|
|
|---|---|
tudeski2457 |
Ställbart laddtryck utan sep wastegate. Har testat med t-kors på slangen kopplad till wastegaten och sedan en justerbar ventil. men det gick inte att ställa så mkt.Finns det några bättre sätt. Vill ha justerbart i cupen då det är lättare och ställa in bilen när man kör. FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
|
Tjena!! Jag gjorde följande på en gammal 240tic som jag hade. Först försökte jag på samma sätt som du, det ville inte funka någe bra. Då gjorde jag ett eget T-kors då ena änden var så stor att det gick på en vanlig trädgårdsslang.... Sedan drog jag den in i cupen och där inne hade jag en 1/2" vattenkran (sådana man har med röd kran och sitter på vattenledningar) Hadde jag den stängd så ladda han 0,5bar öppnade jag ett varv så laddade den 0,9-1,0bar. Visst funkade det men man får ju passa sig så att man inte skruvar för mycket...... =Rinktigt otrevliga spikningar eller ras som följd!! Det finnss ju andra lite snyggare lösningar också, man kan ju köpa fiktiga kranar som är till för det ändamålet. |
|
|
Den lite mer avancerade varianten är att ta ett apcsystem från saab och löda in externa trimpotar i boxen så kan du ställa trycket hur du vill utan överslängar o dylikt. /Per |
|
tudeski2457 |
Det där med apc är ju rätt intressant,men är ingen hejare på elektronik,finns det någon förklaring exakt hur man gör. FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
|
det är en magnetventil som styr överladdet...skaffa en apc box från en 9k turbo och magnetventil... turbo=massa kul |
|
|
du har en rätt bra beskrivning här: Länk Han har lyxat till det lite och gjort så att man kan koppla bort sitt inställda tryck och bara köra på grundladdet. Koppla in knacksensorn är valfritt. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.