|
|
|
|---|---|
| Vill testa en bil och läsa av ljusmodulen så att bilen inte är skruvad! Killen jag pratade med fattade ingenting och han jobbar på verkstan? Är det så ovanligt att man gör en DIS kontroll på E39-or? Det enda han kunde göra var att läsa av m.ställningen i nycklen om det fanns en sådan funktion på bilen? Carsoft har han aldrig hört talas om?! Vad är detta BMW?! Är det bara okunskap eller? Bör de ha grejerna på verkstan?! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är inte alls ovanligt tom BMW Ö-o gör det:)700 kr BMW verkstäder klara sig inte utan en DIS. De kan inte lyfta ett finger innan datorn talat om vad det är för fel:))) Att han inte visste vad Carsoft är är väl inte så konstigt när han jobbar på BMW. det är ett konkurrerande programvara som säljs till fristående verkstäder.Det läser också av mätarställning i LKM. Länk MVH Hasso Länk |
| Vad heter BMW-s programvara då?! | |
| Men grejen är den att han inte ens visste att man kunde göra en sådan avläsning! Jag pratade om ljusmodulen och såg ut som en fågelholk ( jag hörde det i telefonen att han var helt borta!) . | |
| För att är det verkligen så att de inte kan verifera mätarställningen i LKM-en så är det bortkastade pengar för min del! Jag skulle ringa imorgon så skulle jag få ett besked! Inte klokt. | |
|
Andre: Bmw använder sig av ett egenutvecklat system, de grundar sig i siemens och är utvecklat i en siemens miljö. Om dom inte har en DIS anläggning i deras verkstad så är dom inte en auktoriserad bmw verkstad. Eller så är de frågan om ett missförstånd. Om personen du frågade inte vet att man kan veriefiera mätarställning via LKM så bör han inte svara i tfn i verkstaden iaf. Ring tillbaka och fråga om de står en dator som dom brukar koppla till bilarna via ett runt kontaktdon under huven. Kopplar han inte då så ring en annan verkstad. eller ring bmw-fjollträsk o fråga om de ska vara så. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.