|
|
|
|---|---|
| Jag har nu en M3:a från 1995 med är sugen på lite mera drag och funderar nu på att byta upp mig till en 96:a. Men man har ju hört så mycket om vanos ras och liknande, så vågar man byta och vad ska man tänka på vid ett aktuellt byte? | |
| Vafan 3.0 är ju veteranbilar!! behåll den! snart slipper vi skatten! ;)) | |
| Enligt min mening så tycker inte jag att det är någon större skillnad när det gäller "öset" i bilarna... ska du byta så skulle jag rekomendera att prova en med SMG... den låda är helt klart rolig om man kör på bana. | |
|
Ett tips. Vill du bara ha "mer drag" och i övrigt är nöjd med din 3.0. Chippa den, byt filter + avgas, det ger lika mycket eller mer effekt än Evon! /K |
|
|
Tjenare. Som du själv skriver ang vanos, så är väl det nästan det enda du bör vara extra nogrann på vid köp av 3.2:an. Annars så är det samma saker du ska kolla på. Skulle jag köpa en 3.2:a så skulle ett krav vara att vanos skulle vara utbytt mot en Sach vanos. Prova en 3.2:a och om du tycker att den går mkt bättre så är det ju bara att köpa en sån. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Har haft både 3.0 o 3.2 förvänta dig inte så stor skillnad trots allt bara ca 10% effekt skillnad.Du märker möjligtvis skillnad om du varvar 3.2an till 7500 för då kommer den bra på nästa växel eftersom dom ligger närmre varandra på den sexväxlade lådan .Men som sagt tro inte de är som dag o natt | |
|
Hej igen. Självklart ska det stå 'Sachs' vanos. Ett tips är ju att chippa bilen och varva den mot 7700 rpm och du får nästan samma effek som med 3.2:an. =) Självklart är 3.2:an snabbare och vill du ha mer effekt så ska du köpa en sån. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Jag har haft både 3.0 och 3.2 o tyckte 3.2an var en hel del snabbare. särskilt i högre hastigheter så fanns det mer att ge, tycker jag. M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.