|
|
|
|---|---|
| Igår stannade M3:an för tredje gången på ca två veckor,detta sker alltid efter att jag har tvättat bilen.På verkstaden säger man att det läcker in fukt i databoxen och att detta är ett vanligt problem när det gäller 3-serien. Men nu har min snabbgående pärla stannat igen. Nån som har några råd,jag behöver hjälp för jag vill ej gärna bytta ut hela databoxen | |
|
Det e nog boxen som pajjat hände samma med mig bilen ville inte starta efter tvätt fick byta boxen oc så fixa dem tätningen så det inte skulle hända igen.. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 DAYTONA Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 MUGGELOROT Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
Ok, en "databox" kostar fläsk så om jag vore du skulle jag köpa en begagnad, tror det finns bara 1 för tillfället hos Walters Bildelar AB. Kostar 3500 kr, en ny kostar ungefär 6800 kr. Detta om du blir TVUNGEN att byta.. |
|
| Ta ut den gamla själv innan du börjar kasta tusenlappar med vinden finns de täcken på fukt så snacka med en elektriker de finns sånt spray man kan spruta på så inte vattnet oxiderar o styrboxen pajar efter någon månad sen täta boxen o förmodligen är de bara att tuta o köra sen. | |
| kolla att inte dräneringen för kupefläkten är igensatt,har sett många fall på jobbet när det händer= vattnet kan ej rinna ut,utan det stiger tills det rinner in i databoxen. | |
|
PAI: När stannar bilen lite mer exakt. Du skriver efter att du tvättat bilen. Men är det när den står på tomgång eller när du kör / motorbromsar / gasar fullt o.s.v? /Fred. |
|
| Sliver:den stannar när jag har kört med den ca:15min-20min efter tvätt har varit samma sak varenda gång,den bara dör och sen går den inte igång men som sakt jag har haft den inlämnad på verkstad och där tog dom ut databoxen och torkade rent sen funkade bilen detta har verkstaden gjort två gånger nu.dom har också provat att täta databoxen men bevisligen har det inte funkat eftersom den har stannat en gång till efter det.jag tror att det är dräneringen till kupefläkten som är igensatt,ska kolla det imorgon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.