AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
465

Litet störande ljud från V8 på 730 -93

Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Jag vet inte om jag är petig men jag störs av ett litet "missljud" under lätt acceleration vid tätorts körning. Ljudet är ett svagt dovt morrande/knackande som kommer från området under höger främre golvet vid ungefär 2000 rpm med gasen nedtryckt ca 1/4 (30-60 km/h). Kan inte få fram ljudet vid varvning av motor i friläget. Har inte gasat ur den fullt då jag vill kolla oljepumpen först men det verkar som att ljudet försvinner vid mera gas. Annars går bilen ganska tyst dock inte lika ljudlöst som Towncar -93. Någon som har ett tips att ge mig.
svardska
motor/växelådsfäste el avgasupph som ändrar läge vid belastning men ej vid tom varvande. ev.
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Ja hoppas på nåt sånt, skall köra in över smörjgropen och titta om jag ser nåt när jag är ledig nästa vecka. Har också hört att dubbelvägg grenrören där det inre röret kan lossna, men då skulle väl ljudet låta lite mer åt skrammel hållet till samt att det skulle höras under varvning i neutral läge. Men kan det bli nåt ljud när oljepumpens bultar är lite lösa ?.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.