|
|
|
|---|---|
| Fläkten lever om men blåser desto mindre. Det är precis att imman i framrutan försvinner, men inte på sidorutorna. Nån som vet vad felet kan vara? | |
|
Hoj! "Racejärnet" behöver säkerligen nya kol till kupéfläkten! Det behövdes på min. Nu blåser den på som bara den igen :) Bara att börja rota fram fläkten och kolla hur det ser ut på den (syns tydligt när du har den i handen). Alt. är ny fläkt vilket skulle gå lös på cirka 1000:- enl. killen jag snackade med på elverkstan. Mvh Patrik *min signatur står här* |
|
|
Eller så kan dessa "plastkåpor" tillhörande fläkten vara borta...Har du haft bilen länge? Är du nybliven ägare så kanske det kan vara så att f.d. ägaren plockat bort dessa kåpor(styrning av luften) av någon diffus anledning!? Mvh Janne. |
|
|
Om du har klimator så kan det vara så enkelt att ditt pollenfilter är helt igensatt. |
|
|
Humm... lyfter denna tråd lite... Har precis samma problem som trådskaparen. Fläkten låter mer när man vrider på tvåan och trean men det blåser inte nämnvärt mkt mer. Vad kan felet vara? Och det är inte felet som Janne T pratar om, asså att plasten som ska leda luften är borttagen för det kollade jag nyss. Om det är det där felet med kol, är det svårt att byta och hur mkt kostar de? Har en BMW 518i (E28) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.