|
|
|
|---|---|
|
Jag har en mycket fin BMW 318iA från 1992 uttagen 93. Den är Atlantis blå metallic och lacken är i det närmaste som ny. ej omlackad. Den har gått 17000 landsvägsmil. Alla papper och historik finns. Importerad -00 av seriös firma. Bilen är utrustad med taklucka, cd växlare med 10 skivor, automatlåda, vita blinkers, sprillans 16"alu på sommar däck. Plåtfälg med original hjulsida på mycket fina vinterdäck. Jag skulle vilja veta om någon kan säga helt seriöst vad den kan vara värd? den är i underbart bra skick. //MVH. Christoffer "Fullt ös medvetslös" | |
|
35-40.000:- Automatare drar ner priset en del på en bil med så pass liten motor. För övrigt varken AC, Schinn eller Coupé. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Jag antar att du tar i lite i underkant nofx16? Jag gav betydligt mer för den och bara nya 16" fälgar och däck kostade 11.000:- Innan jag köpte den så kollade jag runt lite efter liknande men fann då att de flesta var i sämre skick och betydligt dyrare! //MVH. Christoffer "Fullt ös medvetslös" |
|
|
Jag värderar bilen enligt principen vad jag själv skulle ge för den, jämfört med vad andra liknande bilar säljs för. Jag utgår också ifrån att du vill bli av med bilen hyfsat snabbt. Självklart kan du få mer för bilen om du hittar rätt köpare, men en 318iA är långt ifrån den mest eftertraktade bilen på marknaden, oavsett skick och marknaden är tämligen död såhär i vintertid. Jag vet inte när du köpte bilen, men E36:or sjunker i värde för varje dag som går, mer än normalbilen. Vad värderar du själv bilen till? Mvh Kalle |
|
|
Skulle gissa på ca. 40 kanske lite mer om den är i väldigt fint skick. >nofx16 E36 sjunker nog inte fortare i värde än din E30 gör modellen har redan rasat mycket i pris senaste året, vad värderar du din egen bil till för pris? |
|
|
L33t: E36 sjunker visst mer i värde än E30 på grund av att det är en nyare bil, att E46orna börjar gå ner i pris och att det finns ett större utbud av dem. Jag bedömmer att E30 står ganska still i värde ett par år framöver. Min bil värderar jag i dagsläget till 15-16k. |
|
|
>nofx16 Tror inte att botten är nådd för e30 när det gäller standard modeller som 316,318 och 320, 325 och M3 står sig bättre. Mellan 5 och 10k brukar vara botten.. Sista E30 jag hade var en 323 -86 för 5år sedan den sålde jag för 7k tror jag det var och den var i ok skick dock långmilare (24000mil). E36 kommer att fortsätta gå ner helt klart men runt 35k tycker jag fortfarande är väldigt billigt för en en E36 runt 18k mil i fint skick. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.