AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
602

Rosthål i skärmen!

Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
I bagaget finns det två djupa fack i sidorna. Det högra facket har på senare tid ofta varit blött i botten, en fiffig kille tipsade mig om att det fanns en dränering i botten som kunde täppas till med tiden. Så jag slet bort mattan på höger sida och vad fann jag....jo ett 5x3 cm stort fyrkantigt hål! På en annars rostfri bil.

Hålet befann sig på skärmen och mynnade ut i hjulhuset, plåten runt hålet kändes som svälld
kartong.

Hur ska man detta nu då fixa?? En plåtslagare får väl göra jobbet, men min fundering är om det går att laga sådana här åkommor eller måste man byta ett större stycke plåt? Innerskärmen?

Någon annan som varit med om detta? Eller nå tips?
det beror lite på hur hålet har lagt sig, tycker iaf jag...men är det hål lixom nere i det högra facket?

allt går ju att fixa, men ibland kanske det går snabbare och smidigare att byta skärmen...

men det låter som att det går att byta bara den biten, för om det mynnar ut i hjulhuset så ser ju ingen det :)
men jag vet inte, jag är inte kvalificerad på ngt sätt..bara gissar..

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Borde gå att fixa utan att byta skärmen.
Ser man bara hålet i hjulhuset eller syns det "utifrån" på skärmen också. Blir så mycket enklare (läs billigare) om repen blir i hjulhuset där finishkraven är lite lägre...
Har du något foto på skadan så maila gärna över den. Blir enklare att föreslå en repmetod om man ser skadan.

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk 1600/2-renovering...
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Ska fixa en bild imorrn som du kan få äran att granska Kristian.

Tacksam för visat intresse och hjälpsamhet!
Det är inte ventilationshålet som ligger bakom stötfångaren på sidorna?
Skall i sådanafall sitta en liten plastbit med några gummiflärpar på i hålet.

Henrik
Om det är till nån tröst så sitter jag å filar på exakt samma grej!!
Det lite värre var att min CD växlare satt just i det högra facket.. Men trot eller ej så klarade den sig.
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Hmm.... intressant det där med plastplupp. Måste undersökas vidare....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.