|
|
|
|---|---|
| motor går upp på rött när jag kör o det kommer bara kall luft.på tomgång går tempen på normalt o lite lite varm luft kommer VAD ÄR FELET | |
| bilen är en 525Ia-92 | |
|
Kollat (bytt) termostaten? MVH Spin |
|
|
Låter som luft i kylsystemet. Mvh Rasmus |
|
| du inser väl att när tempen går upp på rött, är det stor chans att toppen blir skev alternativt spricker.. | |
| lämnade in på bmw verksta i dag bytte termostat.luftade hela systemet bilen är fortfarande lika!!!SUCK... provtryckte även systemet som var bra sa dom! i moorron skulle dem ta bort vatten pumpen o kolla non plastbit sa dom??? vad tror ni!! | |
|
Hej Kan i värsta fall vara läckande topplockspackning. Kan ju också vara en läckande slang eller så. Ingen kupévärme i komb. med hög temp. tyder på dålig cirkulation orsakad av luft/gaser i kylsystemet eller alt. defekt vattenpump. Svårt säga... mvh tobbe "Det är bakom ratten man förstår" |
|
|
Gissar nog på vattenpumpen, vilket jag tror BMW menade. Vad jag vet är själva skovelhjulet av plast så de skall väl kolla om flänsarna är hela. ------------------ Always Diesel |
|
| PROBLEMET LÖST !!! skovelhjulet satt löst i vatten pumpen.räkningen från BMW kosttade .men nu glad ändå nu är bilen HEL !! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.