|
|
|
|---|---|
|
Hej allesammans ...det är så att jag har ett liten fråga till er som kan det här med bmw ...Jag har som sagt en liten 318 som jag köpt för ett tag sen ...nu undrar jag om det finns möjlighet att få den att gå hårdare"?...jag menar vad är det vettigaste att göra köpa chip / sportavgasystem eller ja vad är helt enkelt det bästa att satsa på ....Själv vet jag inte så mycke om saker som detta men jag hoppas på bra /hjälpsamm fakta /hur man gör & va det kanske ca kostar & sånt ... ? ! Hoppas på din hjälp ... Tack på förhand. -I_Bmw power in Norrland _I- | |
|
Smartaste är nog att köpa ny bil om du vill ha någon större skillnad. Men iaf här kommer lite tips: *Avgassystem (bygga själv eller köpa tex unviversal delar från simons = billiga fast dock få hästar). Prisidè: 1500-2000 kr *Chip ger inte så mkt till en 318, speciellt då den inte har turbo och ett chip kostar ändå ett par tusen Prisidè: Ca: 2000 kr ...skiljer ganska mycket i pris *Trimkam är ganska billigt och ger nån extra kuse. Prisidè: Begagnat så kan du nog få en rätt fin kam för ca tusenlappen. *Porta och plana toppen kostar lite mer än ovanstående trim, men ger destomer. Prisidè: Beror aldeles på vad för kontakter du har, har faktiskt ingen aning om vad det kostar att lämna in och göra det. *Luftfilter finns det väl lite delade meningar om hur mkt om alls effetkt det ger, men du kan få ett par extra hästar + ett läckrare ljud för en billig peng. Prisidè: Ca: 500-1500 kr Det är nog vad jag skulle ha gjort om jag skulle trimma en 318. Men det finns mycket mer att göra som att tubokonvertera, kompressor,nos mm.. Men det kostar en hel del och kräver mycket kunskap. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Tja, jag har också en 318I -92 som jag köpte för nåt år sedan, jag håller på att trimma upp min med. har lagt i trimcam, chip, sportfilter, extraktor+ rakt rör istället för katalystor, 2,5" simons sportsystem och nu håller jag på att kolla efter en turbo sats eller kompressor. GIK turbo i göteberg har en turbokonventerings sats till BMW 318 som ger ca: 25hk utan intercooler, pris: 14450kr laddtryck ca: 0,4 bar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.