|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en M3, den är importerad -99 tror jag de var, det sitter ju startspärr på den. En sån här på mittkonsollen framför växkelnoppen, man trycker "chip dosan" emot den och sedan kan man starta.. Är ganska vanlig på bmw bilar har jag sett, är det nån som vet var man kan köpa fler sånna?? Har ett problem, har bara en dosa och vill verkligen ha nån fler för de är ju så lätt att tappa dom tycker jag, lite klumpig =) Takcsam för svar! | |
| Jag tror det är foxguard som gör det systemet bland annat. kolla med dom. | |
| tack för hjälpen. Hur får jag tag i dom, vet du de?? | |
| Länk | |
| Tack så hemskt mycket för hjälpen!!!!!!!! | |
| tror inte att de är foxguard...kollade på lite bilder och deras dosa var ganska stor och fyrkantig, min är liten och avlång, nästan rund eller har dom många olika varianter???? | |
| Är det inte en BMW original, finns det en liten lysdiod på på dosan och dessutom blinkar "kontakten". Jag beställde en ny på BMW. | |
| Ackerlund: min brors E36:a har en som du beskriver liten oval svart sak med kontakt yta och som blinkar. Den fanns inte på deras hemsida nu, men är och andra sidan ungefär 3-4 år gammal. Den är hur som helst gjord av foxguard. men ta loss den förskitgt och kolla under för att konstatera vilket fabrikat du har. | |
|
Beskriver den närmre: 3 kontakt "stift" på nyckel samt startspärr. en liten diod i mitten som blinkar när startspärren är aktiv. "Nycklen är ganska tunn, kanske 2,5 cm lång. Tror inte att de är en orginal bmw lösning då dom brukar ja det inbyggt i bilnyckeln. Och att dom har olika modeller är ja helt övertygad om. åk till en återförsäljare nära dig och be dom hjälpa dig. |
|
| wendtan: Den ser ut precis som den du beskriver. | |
|
Ackerlund: om de finns andra tillverkare med samma layout på grejerna kan ja inte svara på. Men mitt råd är som ja skrev ovan. om de inte är foxguards grejer så kan dom säkert hjälpa dig med vad de är för fabrikat på din startspärr. Hoppas ja hjälpt dig en bit på vägen iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.