|
|
|
|---|---|
| Någon som kan meddela mig vad det är jag ser bakom den lucka där normalt CD-växlaren sitter?...alltså utrymmet för CD-växlaren finns kvar men ovanför detta metallfack skymtar jag en svart metallsak som ser ut som ett slutsteg å det skymtar ett "A" som liknar Alpines "A". Vad kan detta vara?? Ett slutsteg? I bilen sitter för övrigt en BMW Business CD men bilen har INTE H/K utrustningen, alltså inte baslåda iaf. | |
|
Du har nog Stora HI-FI ljudet skulle jag tro. "Ju snabbare ni är desto mer långsam är jag" |
|
|
Jag gissar på avlyssningsutrustning från BM für Verassungsschutz, alltså tyska Säpo. ;-) My Bimmer is my mistress |
|
|
Hmm...vad innebär då "stora" HiFi-ljudet? Är det just en BMW Business-CD samt slutsteg? Alltså inga speciella högtalare? Hurdant är slutsteget? Lätt att byta ut? Lönt att byta ut? Högtalaralternativ? Tacksam för förslag till det perfekta ljudet ;-) |
|
| Upp ;-) | |
|
Farbror doktorn, Business cd:n har inget med högtalatpeketet o göra. I "stora" eller "hi-fi-paketet" sitter ett antal högtalare och för att hjälpa det tämligen klena trycket i huvudenheten så han man placerat ut "boosters", eller som vissa felaktligen kallar dem; slutsteg. Dessa sitter där för att hjälpa till och täcker inte alls hela frekvensområdet. För att byta ut (jo, jag har åsså hört att ljudsystemen i Z-bilarna ska vara rena skämtet) ett system som ditt krävs det en del ombygge, rättare sagt alles. Nytt kablage måste dit, steg, filter osv ska tryckas i och har man kommit så långt så åker naturligtvis originalspelaren ut, den med. Dessa byggnationer är inte sååå farliga, om man har lite erfarenhet. Att lämna in bilen till ett proffs är ju att föredra, men smakar det, så kostar det! Jag har själv en drös erfarenhet av ljudbyggen och skulle kanske kunna ta en titt och ev lägga upp en budget för din bil, om detta låter intressant. Jag bor ju relativt nära o så. Maila mej om du e intresserad. Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.