AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
469

Hur långt ska röret vara?

Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Hej!

Jag hade tänkt att ha basen vänd bakåt och röret genom hatthyllan. Jag har ritning och allt men... Ska jag förlänga röret jämfört med ritningen eller ska jag bara "dra upp" det? lådans volym är väl beräknad med basröret i? Eller? Basen är en Cerwin Vega 124. Hoppas ni fattar frågan... :-)

//Peter
Exakt!! dra bort den volym som "försvinner" ur lådan när du drar ut röret , behåll rörets längd så nlir det som det är tänkt från början
ma
129
martin1980
320i (E30) -86
vad är det för låda? en portad eller en bandpass låda?

mk
Hej Hugabuga!
Innan du gör din bas installation permanent, lyssna hur d låter när du har basen riktad bakåt o port. röret upp genom hatthyllan.
I vissa bilar, speciellt sedan bilar, kan denna montering låta, hmm låt oss säga INTE bra...
Det som kan hända är att du lyssnar på "basljudet" som kommer upp ur porten, ist för att lyssna på "basen" som ska komma från högt OCH porten..förstår du vad jag menar?
Så jag tycker du ska lyssna på hur det låter innan du gör installationen permanent.
Låter d illa kan du ju pröva me lite andra lösningar, tex ha port + högt riktade mot ryggstödet el varför inte rikta BÅDE port o högt bakåt...pröva dig fram...
Ang, förlänga port röret, gör INTE det.
D kan sluta så illa som att din högtalare går sönder :-(

Lycka till
Mvh
Rutger
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.