|
|
|
|---|---|
|
Jag hade tänkt montera på de två luftintagen som ska sitta längst ner stötfångaren på min 750i. De luftintagen som kom på 750i från årsmodell -91-94. Alla 740i E32 har dessa också. Är det någon som har över några sådana eller ligger och skräpar så är jag intresserad av dem. //Schnitzer | |
Svärd |
Schnitzer: Jag tror att börsen är ett bättre ställe att leta efter sådant!! GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
Svärd: Problemet på börsen är att man inte får någon respons när man sätter in en annons. De som är mest intresserade av verkar hänga på forumet. //Schnitzer |
|
|
Det var någon tidigare som visa de mig (jag var skeptisk till det) hur man gjorde för att montera dessa intag. Tydligen skulle dessa finnas att köpa lösa vilket för mig verkar konstigt när man har ETK'n uppe. Återkom gärna till mig med detaljnummer om du hittar. Mvh.Patric |
|
|
PJ: Nu har inte jag kvar mitt program på datorn, men jag skickade dig ett e-post för ett tag sedan där det stod numret har jag för mig, eller om det var en bild, jag kommer inte ihåg, men luftintagen finns där i alla fall. //Schnitzer |
|
|
Jasså det var du det:). Du ser var världen kan vara liten ibland. Det j*vliga är att jag lyckades att radera ditt mail. Så hittar du det så skicka det igen är du snäll. Jag är fö. också på jakt. Dock efter en PDC bestyckad 740/750 front. Men dessa verkar inte att växa på träd. Mvh.Patric |
|
|
PJ: Din gamla front då, är det något av intagen som är hela från den? //Schnitzer |
|
|
Tyvärr saknas de :( Länk Mvh.Patric |
|
|
Du har samma problem som mig, tråkigt. Det känns förargligt att behöva få leta detta. Det finns få av de fronterna. De som man har kommit i kontakt med har riktiga fantasipriser, så det är inte kul. Jag såg på en av dina bilder att du har en knapp på panelen som du kan trycka på, den är till PDC ellerhur? Såg den ut så när du köpte den, med den fronten alltså? Det är diskret med den lilla grillen på V8:an. //Schnitzer |
|
| Jepp den fronten var det. Den var tydligen lite buckad på höger fram vid import (enl. säljaren på MK-Bilar var den absolut krockfri:) Dock ej våldsamt (har jag via omvägar fått veta), men så pass att höger skärm samt huv, grill samt stötfångre måste bytas. Varför man då valde en front utan PDC samt ut av den äldre modellen förtäljer inte historien. Troligtvis snålhet. Mitt mål är att försöka hitta en stötfångare av den nya modellen med PDC. Om inte så skall montera en ny stötfångre (eller intag), samt "plugga" de befintliga PDC-sladdarna med motstånd av rätt typ. Då jag kan tillgodo göra mig av de bakre sensorerna. Om luftintagen är rent kosmetiska eller inte vet jag ej. Men kanske kan det ge lite mer kyl luft till min nuvarande bromsuppdatering. | |
|
Nej, dom är inte kosmetiska...där år "kyl"kanaler till bromsskivorna, men sen om dom har någon effekt det är ju en annan sak...... |
|
|
Om du tittar i etk:n på stötfångardelarna så hittar du luftintagen. Det är ganska svårt att se för delen ser lite konstigare ut där i programmet. Men du kanske inte har någon användning utav dem om du ska köpa en komplett stötfångare? //Schnitzer |
|
|
Ok. jag tror jag vet vilken del du menar. Den har detalj nummer 23 på bilden, men saknar art.nr. Det.nr. 24 samt även 33 ser också ut att behövas. Som sagt ser inte ut som på bilden i verkligheten. Din kompis, behövde han kapa mycket i den gamla "läppen" för att de skulle passa ? Mvh.Patric |
|
|
Nej, jag tror inte att det var så farligt faktiskt men det kan vara bra att rita upp så du har måtten. Du måste veta exakt var du ska skära i läppen så det inte blir fel. Ganska riskfyllt men det bli väldigt bra. //Schnitzer |
|
|
Är det nån som bytt till front med luftintag och på så sätt fått en över? Jag är i stort behov av en front med eller utan nedre luftintag! MVH/Dan 730 -94 |
|
|
Jag har en stötfångare med läppen som inte har några luftintag, jag behöver en stötfångare med de två luftintagen. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.