|
|
|
|---|---|
|
Här har ni en sann historia som jag råkade ut för. Lånade morsans bil, min var inte in regad än. Körde på huvudled och i en korsning så small det. En nyare Mercedes körde in i sidan på morsans Opel, ut hoppar det två "ny svenskar" (inet för att jag är rasist) och börjar skylla på att jag körde ut framför dom, fast dom har väjnings plikt, sitter en stor skylt oxå, påstår att jag ska betala för skadorna och dom fattar inte att det är deras fel. Så jag ringer polisen som kommer till platsen. De tar uppgifter om ägarna till respektive bil och då visar det sig att mersan har bara trafikförsäkring och ägaren bor i Stockholm och är en svensk som inte har en aning om att bilen går i skåne + att det är fullt med obetalda p-böter. Dom börjar att snacka om att dom hade lånat bilen av fadern som i sin tur lånade av stockholmaren. Föraren blev dömd till vårdlöshet i trafiken och svensken fick en trevlig räkning från försäkrings bolaget för lagning av oplen och fadern fick oxå en trevilg uttgift för lagning av mercedesen. | |
|
Rätt ska vara rätt! =) /Manray/ |
|
mase |
rätt åt dommm.hahaha. blixter och dunder.... |
| Fan vad skönt sånt är! | |
|
Skönt?????? Var glad att polisen överhuvudtaget behagade at komma till platsen för att reda ut det hela. Polarens bil smälldes också i sidan av en minibuss som även han hade väjningsplikt. Självklart uppstod det diskussion om vems fel det var. Då kompisen ringde polisen för att få hjälp på plats fick han till svar att de inte har resurser att rycka ut till dylika situationer. När han på frågan om det var skadade svarade nej och att det endast var plåtskador fick han till svar att det är upp till försäkringsbolag att bedöma vems fel det var osv. Och självklart slutade det hela med att båda fick betala varsin självrisk för skador på bilarna ?=(/%¤#"¤#%&%¤##"!! Så ännu en gång var glad att det löste sig till det bästa och att du fick hjälp av polisen på plats. /Dominik |
|
|
Om ni hamnar i en liknande situation kan ni säga att ni tror att föraren av den andra bilen verkar berusad. Då kommer de nog! När de sedan kollar nykterheten kan ni säga att ni tyckte att han uppträdde konstigt.... Det man bör ha i åtanke är dock att det brukar sluta med att minst en av förarna blir anmälda för vårdslöshet i trafiken i krockar mellan två fordon! Dvs vet man med sig att man kanske inte har gjort rätt kan det vara dumt att sätta körkortet på spel. Mvh |
|
|
dominik: Jag har själv varit med om en liknande grej dock parkeringsskada där den andra parten som "sladdade" in i mig en halkig vinter hävdade att det var mitt fel och att vi skulle låte försäkringsbolaget avgöra vem som var vållande. Tack vare att jag var lite alert och tog bra med vittnet och tjatade på försäkringsbolaget så fick jag rätt. Därför tyckte jag att det var "skönt" att polisen dyker upp och att allt löser sig snabbt på plats. Knappast skönt att få en mercedes i sidan men att saker ordnar upp sig som dom ska. Bra tips med att säga att dom luktar alkohol. |
|
|
Hahahaha.....tror att de är berusade, hahahaha. Skall hädanefter alltid säga så när något dylikt drabbar mig:) tack för tiset /Dominik |
|
|
Jag har altid en en-gångs-kamera liggandes i bilen. Så den som kör på mig kommer att plåtas ur alla vinklar. Det är en billig grej att ha med (99:-) som hjälp för att kunna peka på saker för försäkringsbolagen och polisen i efterhand. Mvh / Micke R |
|
|
Egentligen är det konstigt att polisen inte orkar masa sig till platsen. När jag ringde dom och lät lagom stressad så lät det som dom var sugna på att skicka några bilar men när det inte var några personskador så sa dom att det är inte vårat jobb. Det är ju jävligt lätt att bli blåst av någon hal jävel när man är lite halvstressad efter att har varit med om en olycka. Smart idé med engångskamera faktiskt. Man får se till att gömma den annars får man inbrott i bilen pga att någon klåpare tror att det är något värdefullt. |
|
|
Det var bra en bra lösning med engångs kamera. När jag ringde polisen så sa jag att de uppförde sig hotfullt, så snutarna kom efter några minuter, de hade någ en patrull i närheten, som tur var. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.