AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
434

Vart kan jag köpa luftfilter?

ROCCOLA
Tja! Jag undrar om någon vet nån bra sida där man kan beställa billiga sportluftfilter till min 320 E30?

Länk

Mvh.
Micke
Länk
ROCCOLA
Tack! men det står inte om de är insatsfilter till orginalburken eller open air filter jag är ute efter open air.

Kolla med Greencotton!

/Manray/
Motornord har insatsfilter.
Jag har själv köpt mitt där.
Open air vet jag inget om, men kolla Manrays tips.

Mvh.
Micke
Länk
sh
820
shu!
525i -91
Kolla på Länk där finns det ...

// Giv en olle! å gär`n rivar!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Länk

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Om du har en mekonomen eller autoexperten butik i närheten av där du bor behöver du inte vänta, de brukar ha filter hemma. Jag köpte mitt openair-filter där. Annars har du säkert någon trimfirma på orten som utför chip-trim osv, de har både adapters och filter till din bil hemma. En adapter brukar kosta 150kr och filtret ungefär 500.

//Johan

dreiachtzehnis
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Länk

Länk
schneberger
annars kollar du på www.msm-tuning.da.ru
har vääldigt bra priser på BMC Luftfilter.
både enkelkonade , dubbelkonade , CDA-boxar , samt instasfilter !.
Har även MOMOstylings och MOMOcorses sortiment
cdabox
CDA boxen kan jag rekommendera....nu har jag börja märka skillnaden, sen om motorn rasar om 1 år, jaja det tar vi då =)

Nej men seriöst, CDA Boxen är oerhört mycket bättre än ett vanligt open air, då ett open air får in varm luft, eftersom luften vid motorn är ganska varm. CDA-Boxen däremot hämtar luft under bilen i ett 80mm rör så det är bara kall luft rakt in, och när luften träffar filtret blir det en virvelvinds effekt o luften kommer in med högre hastighet...vad det nu ger..men så säger de.
Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Inte för att vara sån men.... du borde väl rimligtvis inte kunna ha högre fart efter filtret. Möjligtvis kan det upplevas så eftersom flödet ändras men energin måste rimligtvis minskas, fast jag kan juh ha fel...

Even alcohol can bend the room...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.