|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag var inne på Svarta Faran men en 316 är ju knappast en fara... öhh... Jag kom på det... Bumsen... a just det jag det var ju det den inte kunde heta.... ja ja det får väll bli svarta faran då... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Deejaywasp: Svarta faran blir nog utmärkt, med rätt mått ironi ;-) |
|
|
Fara har ju flera betydelser i svenska språket... valfritt hur man vill tolka det!? :-D ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Finns det nå´t farligare än en 316? Tänk så många självförtroende du kan knäcka med det emblemet... /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
325ix |
Min 320 heter f.o.m. denna morgon "Holken" efersom det åtminstone finns ETT stort dött batteri i den!!! Just denna morgon hade jag dessutom tid för besiktning. Nästa lediga tid är ett par dagar innan jul. |
|
Vår 750 91:a fick ganska snabbt namnet OTTO. Utalas dock snarlikt auto :) Tidigare Volvobilar har fått heta Solan, Ludvig och Reodor. Alla namn har nog min fru givit upphov till. |
|
|
Gubbräsern ! :) _____________________________________________ Länk |
|
| Bilen | |
|
Älsklingen, bimmern, vagnen, bilen mm. Mina bilar brukar få heta BILJÄVEL ibland, men det har inte den här fått gjort ännu. PEPPAR PEPPAR //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Varning för SUSAB |
|
|
nofx16: Har du inte lite väl många bimmers nu eller? ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Hej Kokainkälken säger mina vänner, Ill Tempo Gigante säger jag......och javvist, jag har hönsnät i gummiblandningen samt direkt insprutning rakt in i dosan. Go kväll / Wal |
|
|
Gammal, meningslös men ganska kul tråd... Lillbums heter E21:an, M3:an kan inte gärna heta mycket annat än just "Emtrean". |
|
|
Inte så fyndigt men dom heter: Den "Nya" och den "Svarta"....Zätan och E36an går liksom inte hem hos min bättre hälft i beskrivande sammanhang. |
|
|
Jag har rätt fantasilösa namn på mina. Den röde, den gröne, den vite eller blåingen. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Min fru kallar den "Fetmercan" med förklaringen att den är stor och Tysk! \Matsh |
|
| EPA:an pga regskylten (EPA132). eller bmw:n helt enkelt. | |
| min förra kallades för OT(t)A;n också den pga regskylt ( OTA592 ). | |
| "Bayraren" eller ibland även "terroristkälken" Det sistnämnda kommer från den gamla förkortningen av BaderMeinhofWagen eftersom BMW var en populär get away car, flyktbil. Nu är det ju synd att kall min bil för flyktbil därtill har den för svag motor samt för dåliga köregegenskaper varför benämningen "kälke" är klart bättre passande både vad avser förekomst av motor (eller möjligen frånvaro?) samt köregenskaper snarlika en kälkes. | |
|
Bemmari resp bemmarin, ursprunget är finsk slang jag lärt av svågern. Fö kallas där Mercedes-Benz för perseles-lens typ. Eller Mercu. Fö oftast blir det bara cabben. |
|
| E-trean, E-trettionian och E-sextion såklart! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.