|
|
|
|---|---|
| Hej! Min 528i går inte som den ska. Förut har den haft en stabil tomgång, nu slår den av om man inte håller gas. Den går dåligt på alla varv! Känns som om den inte går på alla cylindrar. Har bytt alla tändstift, dock ingen skillnad. Nån som har några ideer? Ska jag prova ställa in tändningen? Har inte rört någonting med tändningen när den började gå dåligt. | |
|
Kollat att tändkablarna inte är gamla och torra/spruckna (brukar gå visa sig framförallt vid fuktig väderlek)? Mvh Daniel |
|
|
Kamaxeln? rodge dodge Länk |
|
|
Ska kolla upp tändkablarna, låter mkt troligt. Det borde väl gå att se genom att lossa en tändkabel i taget och se om den går på alla cylindrar? Ställde in ventilerna nyss, såg inget större fel på kamaxeln. |
|
|
Om tändkablarna är dåliga märks det genom att syna och känna på dom. Torrt och små sprickor: dags att byta för ett tag sen... Lycka till! Mvh Daniel P.S. Torka ur ev fukt ur fördelarlocket när du ändå håller på, det kostar ju inget! |
|
|
kolla så att den inte tar tjuvluft någonstans... Christopher ///M535i...snart M545i BMWCS# 5041 Länk |
|
| Varmkörde bilen nyss. Den går faktiskt på tomgång, dock ojämt. När man gasar svarar den dåligt, den låter ungefär som en gammal Saab V4. (pulserande gång) om jag ska försöka förklara =). Men över 3500-4000 varv tycker jag den går bra konstigt nog. Ska kolla tändkablar och tjuvluft... | |
|
kolla också dom bränslegivarna som sitter bredvid luftburken, rucka lite på dom och se till att dom sitter ordentligt. Christopher ///M535i...snart M545i BMWCS# 5041 Länk |
|
| Har hittat felet. Jag hade tydligen kommit åt fördelarlocket när jag justerade ventilerna, den var lite ur läge. Nu går den kanon! | |
|
Vad skönt! Gratis var det ju också, det gör ju saken ännu bättre! Mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.