AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
371

Köp av M3 e30

Ko
46
Konne
BMW M3 -88 Köhler trimmad
Vad är EXTRA viktigt att se upp med vid köp av en sådan bil. Är 15000mil mycket för en m3:a. Jag är nämligen på väg att köpa min första M-bil. En sista fråga till er som har trimmkammar på era e-30 bilar, har ni problem med höga avgassvärden vid besikningen?
Tack på förhand.
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
milen är av mindre betydelse...däremot servad & att man byter slitdelarna hela tiden..en billig bil kan bli väldigt dyr...trimkammarna påverkar inte avgasvärderna..e dum höga så är det nätan säkert att det beror på att motorn drar tjuvluft någonstans..det e det vanligaste när värderna e höga...lycka till

Hej
Vanliga orsaker till högt lamdavärde kan vara
Läckage på avgassystemet
Läckage på insugssidan
Trimchips kan ha inverkan om det inte är rätt gjort.
Jag hade en liten , liten läck på sista burken.
Funkade när jag bytt.

Inte alltid "jordnära"
Esa
Jag tycker inte du ska lägga så stor vikt på serviceboken. Det är nog många som servar själv, speciellt när det börjar bli lite mil eller ålder på bilen. Köp då hellre av någon som verkar veta vad han gör och gärna har en hel pärm med fakta, kvitton mm.

Det kan vara idé att köpa från en bilhandlare även om det kostar lite mer. Du har alltid 6mån garanti.

Be ägaren lyfta på ventilkåpan så du får se skicket på kammarna om dom är repfria och inte nerslitna. Kan vara ett gott tecken på att motorn är rätt skött.

Fan bryr sig vad andra tycker, inte jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.