AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.624

E30 318iS erfarenheter!

Sida 96 av 173
Svanen:
Japp det passar.
320i och 318is har likadan klump.

Teddan:
box nummer står nog på "fel" sida, så den måste ur.
Men anton kanske redan har styrt upp det:)

pob
Ville bara säga att jag blir mer och mer imponerad av vilken enastående bil 318is verkligen är!
Nu har jag ägt min vagn i ca 3,5 månader men har och inte kört så mkt då jag mistade körkortet för lite mer än ett halvår sedan, men det lilla...eller...tja...100 milen jag sammalgat kört, med mina oskyldiga småsvängar så blir jag bara mer och mer imponerad vilken undehållande vagn det är..

Nu under vintern eller våren så ska jag sänka den med andra dämpare och fjädrar och då kom dessa på tal Länk
Jag hade en tråd om dom tidigare, men är det någon som har monterat detta kit på en "is" eller annan E30? Skulle vilja veta om det är värt pengarna osv?

Förövrigt så har jag uppkörning i slutet av månaden så önska mej lycka till! ;)
Seriöst Sport chip till 318 is
BMW Original obs nya inte kopierade
Priset är 3050:- inkl
frakt tillkommer

When the flag drops the bullshit stops
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
Efter Knutstorp så kunde jag inte stå ut längre, det har gått för lång tid sen jag körde bmw. Så jag tog ett lån och handlade mig en 318is -93.

världens lyckligaste man!
(körde ford fista tidigare)
Teddan: Har du fått några bilder från mig? Hjälpte det?

Mikael Olsson: Det är antagligen det Grupp N chip som BMW motorsport har tagit fram? Jag betalade 500 för mit med frakt från tyskland. Inget fel på det.
Säljer du dessa? Annonser på Powerbörsen istället för här i forumet.

Simon e30: Grattis!! Jag köpte mig en i fredags jag också. Men den ska fungera som brukshink är det tänkt.

/Anton
Anton Lillsund

Ja det stämmer Grupp N chip 318 is - BMW Motorsport no 12 14 1 314 855, var köper man det?

When the flag drops the bullshit stops
Mikael Olsson: Jag köpte det via Länk

/Anton
Te
33
Teddan
318 IS - 90
Anton: jag har fått bilderna men jag har inte haft tid att plocka ut den ännu.
på tal om chip så är jag intresserad av ett chip jag läste om som ställer in tändningen o liknande. för min bil sotar igen i tomgångsmotorn och på bmw sa dem att det kan va lmbdan som va dålig och att man får kolla upp vad det kan va. saken är den är att min motor är helt genomgången: nollställd, bytt alla ventiler, packningar, vakuumslangar m.m. så jag tror inte allt med insprutning o tändning står som det ska. är jag helt uteo seglar eller kan det hjälpa med ett sånt chip. såg ett till salu för en 500 på powerbörsen, men vet som sagt inte om det gör nån skillnad.

Teddan
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Jag har haft mail kontakt med Mario och han skulle "bränna"/programmera ytterligare ett gäng inom 10 - 14 dagar sedan är det dags för ytterligare en kontakt. Han var lite tvär först och sa att han inte gjorde chips längre, men med lite övertalning så löste det sig. ;O)

Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Jag har haft mail kontakt med Mario och han skulle "bränna"/programmera ytterligare ett gäng inom 10 - 14 dagar sedan är det dags för ytterligare en kontakt. Han var lite tvär först och sa att han inte gjorde chips längre, men med lite övertalning så löste det sig. ;O)

JohnC
al
72
alex!
E30 318iS 16v - Såld
E87 120i M-Sport - Såld
E86 Z4 3.0si Coupe - Såld
F11 520d M-sport
John C: Diskuterade ni något om priset? Jag har varit sugen på chip ett tag, man kanske skulle passa på om han inte skall programmera nya chips längre..
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Nä, inget pris men skulle gissa på strax under 500kr inklusive frakt från Tyskland, mer betalar jag inte då kan jag lika gärna köpa Qvarnis chips för 1500 kr.

JohnC
Te
33
Teddan
318 IS - 90
vad är det för sorts chip ni diskuterar?
är lite sugen på ett själv nämligen...

MVH

Teddan
dansguru
jag letar efter en is 16v. har någon bra tips på var jag kan finna en? eller om någon vill sälja så kan ni ringa mej. jag har annons ute sen en vecka.
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Mario, har nu bränt upp ett gäng nya chips till den facila kostnaden av 50 euro + 15 euro shipping, han vill förövrigt ha ngn distributör här i Sverige, vilket jag inte är intressarad av men har nu beställt 1st chips så får vi se hur det går med leveransen.

Håller förövrigt på med att lätta bilen så smått, och undrar lite hur mkt mattan i bilen väger, och om det blir outhärdligt att åka utan?

Intressant att veta hur mkt stolarna med underrede väger också.

Mvh

JohnC
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Någon här som har en kasserad topp till en is? skulle behöva en genomskärning på toppen för att se hur förbränningsrummen ser ut så man vet hur mycket gods som man kan ta ur och vart.

Går nog även bra med en sprängskiss av en topp.

// Gunnar
----
www.plasmastyle.dk
www.reproglas.com
www.norin.dk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
318ST:
Hör med Aldric här på forumet. Han har skrivit i denna tråden. Vet att han har en kass topp.
Jag tänkte dra upp denna tråd igen för att höra vad som händer över vintern med era 318is.

Är det snö och slaskkörning på programmet eller är det garageförvaring som gäller?

Ska det byggas om och förbättras? Kanske ska det stylas och piffas upp? Berätta gärna.

Själv så har jag ställt in den röde i garaget och står i valet och kvalet om jag ska ställa av eller om jag bara ska fixa det mest nödvändiga för att sedan köra isracing i vinter. Det lutar åt det senare. :-) Förhoppningsvis händer en hel del mer än så under vinterns långa uppehälle.
Jag ska dessutom försöka ägna lite mer tid åt den hemsida som har varit på gång en längre tid.

/Anton
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Det blir till att slipa invändigt och måla med vit hammarlack nu när alla asfaltmattor och annat onödigt är utrivet. Vidare så är jag i valet och kvalet om jag skall ta bort takluckan eller inte (dvs svetsa fast den och ta bort alla tunga förstärkningar) det lär jag få grubbla på ett tag till.

Dessutom skall jag byta skivor och belägg runt om, paket från motornord ligger på posten, samt montera delrinbussningarna som jag beställt från Lotus-Samuel på Rejsa.nu, skall bli intressant att se hur det påverkar bilen, om det faller ut väl så blir det att beställa paketet till bakvagnen också.

Tidig vår så blir det sen byte av stötdämpare och fjädrar, just nu lutar det åt Koni och någon hårdare H&R fjäder men har kikat lite på Leda kit också, det är dock dubbla pengarna och frågan är om jag inte skall lägga dem på r-däck istället.

Har inte bestämt mig om jag skall ställa av eller inte, kommer dock att köra begränsat i vinter om jag väljer att inte ställa av den.

Jakten på bromsad diff, fortsätter också, vill inte betala 3 - 5000 kr, funderar på om inte tyskland kan vara ett billigare alternativ om man har vägarna förbi när det gäller inköp av reservdelar.

Ny stol ligger på önskelistan får se vad tomten har med sig, en Sparco Evo2 vore kul men vi får se....(den måste vara bred).

Lycka till i vinter!

JohnC
66
79
66a
318is-90
Tjena alla is ägare! De blir nog mest garageförvaring som gäller.
Har nyligen bytt olja(helsyntet)& filter.Har även monterat en ny katalysator:)Har även bytt beläggen bak.De blir nog inte så mycket snö & slaskkörning här inte:)Längtar till VÅREN....

Mvh
Bmw Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.