AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.629

E30 318iS erfarenheter!

Sida 92 av 173
De
74
DeeXTeeR
318iS TIC -91
318iS -91
Petri : nej de gör ja inte men ja håller på att spånar på de lite.. tror nog de ska gå lösa med en oljekylare ifrån en e36.a..

is-matte : ok.. ja ska kolla de när ja byter mitt sprut.. vilket borde göras snart.. så man får igång skiten.. hur har du löst de där med oljekylare på din ??
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
DeeXTeer: ok...det ska väl inte vara helt omöjligt att få till..Jag talade med Köhler om det i våras men han kände inte till nån bra lösn men han skulle klura på det sa han...kanske dags å höra med han igen...
De
74
DeeXTeeR
318iS TIC -91
318iS -91
Petri : ok.. jo de vore fint att få en lösning som man vet funkar :D
jag tog bort filter hållare och gjorde en adapter istället sen köpta jag en oljeförflyttar hållare med termostat så att man kan sätta oljefiltret lite var som helst... har kört med hela föra sommaren så att det funkar...
hur länge har ni tänk att hålla den här disskusionen uppe...det här är väl rekord på autopower
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Är det här den längsta tråden som någon skapat på forumet. Det måste vara jobbigt att rensa inlägg på den egna mejlen om man inte stängt av den funktionen!?
/Anders
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
bmw_jerry
Missade att du redan noterat detta faktum.
hehe de gör inget.....har inläggen handlat om 318 hela tiden eller har det varit en massa annat...orkar inte läsa igen allt för att kolla hehe
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Har ingen aning om det, fick bara för mig att kolla vilken tråd som har flest inlägg. På 2 plats kommer nog "vilka jobb har ni"
/A
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det har handlat om 318is hela tiden.
Ge
69
Gegge
325i Touring -92
Min 318 is ska säljas. Bild och info finns i Galleriet.
gegge va vill du ha för den
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
bmw_jerry:
Kika på börsen. Den finns där nu.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Ser riktigt fin ut Gegge! Får lite köpsug, men sen kom jag på att jag har en, som jag dessutom snart ska sälja. Lycka till med försäljningen!

Vad tycker ni är ett lämpligt pris för en fin 90a som gått 23000 mil? Välservad med komplett bok, 15 BBS med bra däck, v-däck, silvermet, taklucka, blaupunkt CD och högtalare och defa fjärrlarm. Viss ytrost vid ena skärmkanten och någon fläck på trösklarna. Ny katalysator i oktober efter problem med HC värdet.
Säljes besiktigad och skattad.

Mr C
Vilken/vilka reparationshandböcker täcker in M42:an?

Håller på att plocka isär motorn lite på nummer 2. Har nog trasig topplockspackning så jag ska plocka av toppen.

Tänkte ta reda på och fixa det rasslande jag haft. Problemet är att jag tycker kedja, spännare och glidskenor ser ok ut. Men vad vet jag:/ Tips på vad jag skall kolla?
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
MrC: runt 15000:- jag kan då vara intresserad.

/Jonas
ilivetoride: jag använde haynes bok som va till för e36 funkade bra tycker jag.. angående rasel tycker jag att dom flesta m42 motorerna rasslar, om du köper nya skener så är dom nya i gummi istället för plast..
Tackar!
Nummer 2 rasslar mer än nummer 1, därför är jag lite fundersam:)

Ska nog byta skenor och spännare och se om det blir bättre.

MrC:
20-22000?
Om det inte är mer rost än så och den är hyfsat fräsch i övrigt.
De
74
DeeXTeeR
318iS TIC -91
318iS -91
is-matte : du har inte icq eller nåt annat skoj så vi med manliga is-turbos kan prata lite ? :D
deexteer: jag har msn: matthias_kaiser@hotmail.com
jag startade upp bilen igår med nya sprutet!!!! måste bara skaffa en bredbands landa så kan jag börja mappa.. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.