|
Sida 83 av 173
|
|
|---|---|
Linkannr2 |
Det har ordnat sig nu:) |
|
alex!: Välkommen i gänget, kul att vi kunnat inspirera dig. Hur långt har din is gått då? Har du bilder på den? mafia_shq: jodå, visst har vi mycket erfarenheter, mest goda naturligtvis :) Aldric: Hoppas inte du trodde att din is kunde dra en S60 2.5T :) såvida du inte har modifierat den en smula vill säga :) --- Min 318iS finns på Länk |
|
| Ingen som har en iS kolv till övers, trasig, defekt spelar ingen roll, ska användas för att mäta lite på. Håller på med kompsänkning på racebilen. | |
Aldric |
jimmy, har svarat på ditt mail .. ska du inte ha läppen eller har du bara inte kollat din låda? "Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar" |
|
Hej på er alla!! Nu har jag sågat en 318is kolv i två delar. Anledningen var att Johan Kihl sa att det skulle bli för lite gods i kolvtoppen, om man svarvade ur kolvarna för lägre komp. Kolven har en dome på 74mm i diameter där den är 3,5 mm. djup i mitten sedan är den svarvad som en stor radie. Den blir alltså djupare och djupare ju längre i mot mitten man mäter. Efter att jag sågade itu kolven, såg jag att undersidan av kolvtoppen ser exakt ut som överidan. Godset i kolvtaket är 7mm. över hela domen. Om man svarvar som Johan har gjot på sina kolvar. Från mitten av domen och utåt med en kant på 5 mm. Då blir kolvtaket 5,0 mm. på det tunnaste stället (längst ut på sidorna av domen) 5 mm. det anser inte jag att det är någon fara.... Sedan har inte jag räknat på vad det skulle ge för komp, och Johan kommer inte heller längre ihåg vad det blev.... Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| Har inte kollat lådan ska göra det nu | |
| Hade inte fått nåt .. får testa igen!!MVH jimmy | |
| Aldric: fortfarande inte nåt.. skulle bara berätta ifall du skickat nåt | |
| shiiit asså 83 sidor...de här är någ det största inlägget :) | |
|
bmw_jerry: Jo :) om du tittar på "Hetaste 100" så ligger den på första plats med nästan 3 ggr så mänga inlägg som andraplatsinnehavaren. Det är riktigt roligt att vara skapare till en så här populär tråd, trodde aldrig att det fanns så mycket entusiastiska 318is ägare därute. |
|
|
Då var det dags för nytt avgassystem, jag vet att frågan har diskuterats mycket... Skall snart besikta pärlan och ett nytt system måste på.. Vilka system kör ni med? nån med simons? Hur blir ljudnivån inne i bilen, kan man köra längre sträckor utan att bli knäpp iskallen?? Går bilen nått bättre? Nån som vet vad orginal kostar? För BMW göteborg har 20% rabatt på reservdelar i helgen. |
|
|
Jag har Simons 2.5" från katten och bakåt. En stor dämpare bak. Bilme blir klart varvvilligare och låten lite mer. Inga problem att åka långt. Jag har åkt till knutstorp tur och retur utan att ens tänka på att systemet låter för mycket. Men visst låter det. Dock så bränner avgaserna bort ullen i burken ganska fort verkar det som. Detta verkar vara reltaterat till tillverkaren av ljuddämparen. Jag har hört att Apple racings dämpare ska vara av bättre kvalitet. /Anton |
|
| Tack för tipset! Det lutar åt ett simons,, pga av ekonomin... det kostar 2500kr va? | |
|
Vet inte vad det färdiga system som finns att köpa kostar. Mitt är byggt direkt på bilen, med lösa delar från Simons. Det kostade 1400 inkl material och arbete dock exkl. slutrör. Systemet byggdes av Avgaspiraten i Västerås. /Anton |
|
| Jag åker med original till och med katten och sedan 2.5" Apple Racing med en relativt liten slutburk. Kan jag klart rekommendera om du vill tjäna lite varvillighet för det får du garanterat med detta. Däremot det där om att köra längre sträckor utan att bli knäpp i skallen får du göra lite avkall på... | |
|
haha!! :) Var på BMW göteborg i dag och fråga vad dom skulle ha för orginal system eftersom dom har rabatt i helgen.. Priset blev strax över 2500kr med rabatt och det är ju alledes för mycket, för orginalsystem alltså.. Mitt c-lås är ju ur funktion, har läst lite om att det SKALL sitta en styrenhet bakom vänster högtalare fram och att kontakterna lätt erjar,, så jag tänkte titta hur det såg ut där idag. Men det var inte mycket att se för enheten som SKALL sitta där sitter inte där!! Kontakten finns, men enheten är bort tagen!! Jävligt surt faktiskt! Lär ju vara ganska svårt att få tag på en sådan enhet! Nån idè? |
|
| Säljer viktjusterade och balanserade stakar och kolvar om någon är intresserad av dem. Kolvarna är svarvade som bonje beskrev... Kolvringar ingår. kolla annons på börsen! | |
| Aldric: Är fortfarande sugen på läppen om du inte sålt den redan...Isåfall kan du ju skriva här vad det kostar med frakt o sånt.. min mail funkar inte som den ska!!!MVH jimmy | |
| Alex!: Har du larm??? koppla in det där isf...e ju skönt att slippa låsa och sen larma...skönare att larma och låsa samtidigt...Eller???? | |
|
Hej! Jag har problem med läckande kylsystem, har tittat lite snabbt på det och kan inte rikigt konstatera var det läcker men det känns som om det är vattenpumpen. Är det någon av er som bytt vattenpumpen på M42?Är det värt att göra det själv eller ska man lämna in det? eller har ni nått annat tips på var det kan läcka? Mvh MATHIAS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.