|
Sida 82 av 173
|
|
|---|---|
|
tjenare alla glada is ägare... Tänkte att ansluta mig till den lyckliga skaran.. har haft bilen ett tag och suttit här och läst många timmar,, så jag tänkte att det var väll på tiden att skriva ett inlägg.. kan inte säga annat än att ni varit till insperation :) /alex |
|
|
En -91:a bland alla gamla -90:or.. Kul =) Är det en svensksåld bil du har Alex? Hur pass utrustad är bilen din? /Anton |
|
|
jajamensan.. jo då den e svensk såld men den e grymt snik utrustad,, den enda utrustningen jag har är taklucka(manuell), centrallås, elspeglar och elantenn.. Men centrallåset funkar inte, nån som har nått tips? Jag har läst lite om nån enhet som sitter under främre högtalare som kan vara lite dålig i kontakterna, är det nått att kolla upp? Men sedan har ägaren innan mig lackat ner den och satt på stora m-pakets vingen och ögonlock, så den e ju rätt snygg! |
|
|
alex!: Låter som de flesta 318is, nästan lite väl välutrustad faktiskt;) Besiktade nr 2 nyss. Gick igenom:) Lite förvånad blev jag allt....var trots allt en/flera tattare(inte bokstavligt) som hade den före. |
|
|
alex!: Det är inte vanligt med en svensksåld och välutrustad 318is. Min har inget extra, förutom dimljus. Det är jag iofs väldigt glad för. E30 har haft elspeglar som standard hela sin livstid om jag har förstått rätt. Angående centrallåset har jag ingen aning.. Men montera bort allt som har med c-låset att göra så spar du lite vikt som tillkommit med den övriga utrustningen.. ;-) ILTR: Vad hade du för avgasvärden? Är motorn chippad av Mario? Lite nyfiken är man allt... /Anton |
|
|
Inga OLW i den;) Jag hade: CO 0.0 CO 2500 0.2 (0.3 är gränsen) HC 100 vilket också är gränsen, lite mycket kanske;) Lambda var precis vad det ska också. Det sitten en universal katalysator, väldigt liten mitten dämpare och en orginal lagom murken slutdämpare. Den lilla katalysatorn är nog hemligheten till det dåliga HC värdet. |
|
|
Ok! Jag funderade mest över om du hade konsulterat Mario angående motorstyrningen och vad det i sin tur gjorde för avgasvärdet.. Men ok då vet jag iaf! (Jag hade HC 045 med Marios hembrända produkt) /Anton |
|
|
ILiveToRide: har du inga bilder på nr. 2? --- Min E30: Länk |
|
|
Anton: Brände lite prom jag skulle testa, men jag brände dem i fel kapsel. Upptäckte det när jag skulle byta:( Sedan kom det av sig pga av att det blev vinter och jag ställde av nr 1. Måste jobba på det hela lite. deejaywasp: Nja, det finns lite bilder. Är mest en vanlig röd skitig E30 utan frontspoiler och med plåtfälgar. Inte jätte upphetsande. Men jag borde ta tag i att kolla vad jag har och fixa någonstans at lägga upp dem. |
|
| Anton : ja har ju 2 stycken 91.or med.. den ena har eltak, elspeglar och dimmljus.. den andra har manuell lucka och manuella hissar och inga dimmljus men dock turbo :D | |
| Nu funka min mail aldric... jimmy | |
|
Deex: Se där.. Och dom är svensksålda? /Anton |
|
|
Hög HC-Halt??????? Pröva ös i en flaska K-sprit till ca 10 liter bensin så ska ni få se att det troligtvis löser sig. Jag gjorde det innan jag skulle in på ombes. Vid Kont.bes låg HC:n på 180 vid ombes. (med K-sprit) låg den på 015. Så på min gjorde det faktiskt nytta. |
|
|
Tic240: Märkligt. HC värdet ska inte påverkas av k sprit. Provade själv att få igenom min is men det slutade med katalysatorbyte. Mr C |
|
mafia_shq |
ville bara va med här hehe, j*vligt lång "tråd" :) orkar inte läsa igenom allt men jag trodde inte att folk har så stora E30 318iS erfarenheter! , |
mafia_shq |
*hade |
Linkannr2 |
Tjenare! Jag har haft problem med min soppapump,men nu funkar den.Problemet som jag har nu är att jag inte kommer ihåg vilken följd tändhattarna ska sitta?För när jag satte i dom igen nu så gick den väldigt illa sen lade den av,och nu startar den inte riktigt.Det bara smäller om den.Visst kan jag ha pajjat tändstiften nu? |
| ant : jepps de är dom båda 2 :D | |
Aldric |
*buuhuuuu* ... *snyft* .. jag vart dragen av en Volvo S60 2.5T idag på morgonen från stillastående ... *uuuuuh*. Tog honom dom första 50 meterna (hur nu det gick till ...) men sen var det förkylt. Ganska ordentligt faktiskt *buuhuuu* Ok sorry, detta var en liten morgonkänga till alla "Min BMW drar allt som rullar" fantaster .. *S* :) "Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar" |
Aldric |
jimmy; mail mottaget, kollar upp det snarast och svarar på ditt mail med pris! "Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.