AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.634

E30 318iS erfarenheter!

Sida 77 av 173
De
74
DeeXTeeR
318iS TIC -91
318iS -91
ok.. har ställt upp trycket till 4,5bar men vet inte riktigt om pumpen orkar trycka fram de.. men får väl göra den dyra vägen som vanligt.. byta skiten och se hure blir :D
Ma
201
Matskoolio
328iCab -96
535iA-97
318iS-90
Det hörs på pumpen när den börjar bli ansträngd!

Nu finns 4000kronorspärlan i galleriet!
ain't it pretty???
Länk

OO=00=OO
Ägt:525/E12-535i/E28-520iS/E28
525i/E34-528i/E39-325iC/E36.
De
74
DeeXTeeR
318iS TIC -91
318iS -91
Matskoolio : den lär va underbar för 4000:- .. vissa har tur ibland :D
ho
86
hovang
318is -90
Matskoolio: Då kanske vi ses på banorna i sommar! :-) Hoppas också bli klart med mitt bygge - håller på för fullt nu under julen! Tänkte försöka hinna köra något lopp i BMW Cup under året som kommer.

Sviestad körde jag en massa långlopp på i somras (MSLS) - kul bana! Hoppas man får testa den igen snart.
Ma
201
Matskoolio
328iCab -96
535iA-97
318iS-90
Hovang:
hoppas bara att jag hinner ut till sommarn! Nu har jag gjort 318 besiktningsklar (hoppas jag) till den 15/1. Nu åkte cabben in för ett hjullagerbyte och uppfräschning inför avställning 31/12. Där ska stenskott i front lackas bort och fälgar fixas till våren.
Mycket plock är det med fyra bilar som kräver sitt !!!

Jag känner att 02:an bara blir dammigare för var dag !!!

OO=00=OO
Ägt:525/E12-535i/E28-520iS/E28
525i/E34-528i/E39-325iC/E36.
Ma
201
Matskoolio
328iCab -96
535iA-97
318iS-90
Glömde att tillägga att min avsikt är klubbracing för skojs skull,tävla tror jag inte blir aktuellt!

Lacken på 02:an kanske blir inspirerad av BMW:s STCC-bilar.
Jag har pratat med både Beckers och Castrol och en screentryckare i stan.
Kan bli kul !

Uuups, nu börjar det bli lite annat än "E30 318iS erfarenheter" !
Sorry ;-)
ho
86
hovang
318is -90
Tävlingar behöver iofs inte vara att kubbas & knuffas så lampglas & bärarmar sprutar åt alla håll :) Den goda stämningen brukar gå före även om hornen växer ut ett par meter för långt ibland .. :)

Nu är mitt batteri placerat i skuffen (på ett sätt som SBF gillar, hoppas jag) all el är genomgången och upprensad (bort med c-lås, rester av larm, stereo, högtalare etc.) och inredningen är nästan urplockad (taket kvar).

Är det nån som byggt raceåk av en 318is här? Kollat lite på BMWSC men 323 verkar vara populärare.
hovang: Låter skoj det där! Jag har lite planer men vill inte påstå att det kommer bli komplett race-bil nu denna sommaren. Jag kommer ta lite i taget.
Är kablarna för c-lås osv dragna på bilar som inte har dessa saker från fabrik?
En liten fråga i övrigt, kör du Porsche också?

Hur har ni som har bur gjort? (Är det någon som har bur?) Jag tänker mest på säkringsboxen, batteriet ska i mitt fall flyttas ändå. Vart har ni flyttat den? Detta är ju endast nödvändigt om buren går fram i stötdämpartornen fram, men ändå det vore kul om ni kunde berätta eller visa bilder osv.

/Anton
ho
86
hovang
318is -90
Man måste nog flytta säkringsboxen eller ta bort huvlåset, men det räcker nog med någon cm till höger. Plockar man bort isoleringsmattan (den väger bly!) så kan man nog bara borra ett nytt hål i plåtflärpen som den sitter fästad i.

Jo, jag kör Porsche också, min egna på banträffar och jag kör också Porsche i ERF-serien ibland. :)
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Jag letar motor M42 har ni en över så ta gärna kontakt med mig och berätta om mil osv. pris max 6000:-

/what
Jag ska bygga min för att platsa i BMW Cup standard.
Grupp N reglementet gillar inte att man flyttar batteriet:(

What:
Det är en M42 med 14000mil från en E36 318is till salu i börsen för 3500kr.
ho
86
hovang
318is -90
Jag har för mej att det i BMW Cup reglementet explicit står att man får flytta batteriet i klass standard. Reglementet utgår från Grupp N sen är där vissa tillägg / ändringar.
hehe
Det har du faktiskt rätt i:)
Jag läste det igen.

Går ju inget vidare att montera bur med batteriet i orginal position.

Har en fråga också.
Vad gäller för inredningen?
Får den resas? (förutom instrumentbrädan då)
Skall det vara två stolar i bilen? Såg något någonstans som gjorde mig osäker.
Förresten, var nog från ssk klass 1 reglementet jag fått det om batteriet. Reglementena är ju ganska lika, men där finns inget tillägg som säger att man får flytta batteriet, bara att man får ha en annan storlek.
ji
121
jimm_y
325i-88
318is-89
320is-89
325i touring-89
325 iA Cab-93
Tjena nån som vet några vanliga ställen det läcker olja på förutom sumpen på en is?tycker det läcker vid kamkedje kåpan och vid olje filtret det sitter en o ring där oljan kommer in tror det kan va den men e inte säker!!Saknar vinter bilen nü ju!!!
//jimmy
AKUS
xious!
det du snackade om med att den hackade på ettans växel vi för lite gas. kan bero på att bränsle mängdmätaren behöver bytas. jag hade samma problem på min 325i.
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
AKUS: Borde inte bränslemängdmätaren strula till det på de övriga växlarna med då? Vart sitter den någonstans? Om den sitter i bensinpumpen så borde det vara fixat nu då den är bytt, har inte kollat dock om den fortfarande hackar, så det kanske är bra nu.

---
Min 318iS finns på Länk
AKUS
hmm. det var när man hade väldigt lågt varv eller om man gasade å sen släppte gasensnabbt. då hackade den fram. så det jag menar hade inget beroende på ettan. bara att d märktes mer då.
AL
289
AL
318is CSN-90

Ngnstans i denna tråden fanns det en länk till en sida där man kunde läsa en artickel om hur man bäst höjde prestandan på sin M42 med enkla medel.

Är ute efter en annan artickel jag vet finns på denna sidan men jag hittar inte den... Ngn som kan hjälpa mig? Please...

"...det är inte alltid så enkelt..."
HMMMMMMM den här tråden börjar blir lite offtopic nu å de =)))
men gör itne ja nåt skoj ni har nåt å diskutera om ha de bra --
å den är för övrigt 77sidor lång nu

BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's......

-norrland race crew-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.