|
Sida 72 av 173
|
|
|---|---|
|
Låter som om Bilsport inte provkört 318is "på riktigt" ;) --- Min 318iS finns på Länk |
|
|
Jo, det var väl något åt det hållet de skrev, men de rekommenderade den i "köprutan" som en av de trevligaste E30. Mr C |
|
matte22k |
HAGLUND: jag håller på att plockar isär motorn för att den ska kompsänkas och renoveras... |
|
matte22k: Så det blir moderat överladdning för bana eller hård överladdning för rattlåsracing? |
|
matte22k |
haglund: enbart för bana :) |
|
matte22k: Kul! Verkar bli en hög roliga 318is på banorna runt om i Sverige nästa år! |
|
|
matte22k: Tackar jättemycket för bilderna! Kommer underlätta rejält! Fräscht åk har du också. Ska bli spännande att se hur detta tar form. Skickade en bild på mitt åk också. :) Vi får fortsätta diskutera detta skulle jag tro. Kommer säkert slå en signal när jag ligger under bilen nästa gång. :) |
|
|
Ni får dras med en till 318is i sandfållan nästa år;) Bestämt att det blir banåkar bil av min ena. Ska se om jag kan möta grupp N reglementet så det blir inte mycket trim. Har en jäkla massa jobb framför mig:) Men dåligt med tid:( |
|
| Känns som att vi kommer få samköra en del träffar och visa folk vad 318is är bäst på. :) | |
| Får man vara med? | |
|
ILiveToRide: Kolla in mailen... Tycker ni ska sälja mig en 318is så jag också får åka bana! Eller vill ni att jag ska åka på gtiklubbens träffar och åka fwd ;) Länk MVH Johan |
|
|
johankihl: Ju fler desto roligare! :) Mordiiax: Det finns gott om is:ar i detta avlånga land. Bara att leta upp en att sätta tänderna i. :) |
|
|
som sagt, ju fler desto roligare:) Runt 493stycken 318is reggades in mellan september 89 och en bit in i 91. Så några finns det. Ska skicka mail ikväll om jag hinner. |
|
|
Det verkar som att Sverige är ovanligt 318is-tätt om man jämför med övriga länder. Stämmer det? Det gjordes väl inte mer än 11.000 stycken ungefär va? |
|
|
9 400 90:or. 29 100 91:or. 2 600 92:or. De flesta gick alltså till USA där E36 inte introducerades förrän 92. Men jag håller med om att Sverige är ganska 318is tätt. |
|
|
HUH?! Jag har hört att det finns färre 318is än M3 E30 i alla fall. Eller var det bara i Europa? |
|
|
Kan nog stämma bra för europa. 17184 M3:or med tak gjordes och 786 cabbar. Nästan alla 318is 91:or och alla 92:or såldes i USA. |
|
matte22k |
Hglund: det är bara att ringa!! bara att säga till så skickar jag flera bilder.... :) du får ta flera bilder på bilen den jag fick vart jätte liten... vad ska du göra med motorn? |
|
matte22k: Jag har lite bilder jag kan skicka. Har en som är helt underbar. Tagen på depårakan på Anderstorp. Skickar den om en stund. :) Har inte bestämt vad jag ska göra med motorn, men jag har lagt ut lite trådar som rör LMM, spridare, kammar, grenrör, svänghjul och lite sådant, men vi får se om det blir något gjort alls med motorn i vinter. Kollar mest runt, men vid rätt pris och lev.tid så slår jag till. Dock har jag idag fått preliminärpris på en specialbyggd diff med 75% spärrverkan som man kan konstruera lite som man vill. Kan återkomma med riktigt pris när jag fått det. Bygga kylflänsar och lite sådant är ju inte fel. :) Säg till om du eller någon annan vill ha en likadan. Tydligen 5 års utbytesgaranti oavsett anledning. Samma fabrikat som sitter på Syclone-Robbans Syclone, och det verkar ju hålla hyfsat. :D |
|
| Jag är klart intresserad av prisuppgift och lite spec på diffen:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.