AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.608

E30 318iS erfarenheter!

Sida 70 av 173
tack för era tips!
Krizzen_nr2
Nu har jag tröttnat på att "småfixa" med min tank. nu ska den gammla veck å en ny in. men palla inte att göra jobbet själv pga att jag inte har tid. (eller lust)... så ringde lite mekaniker. tillslut ringde jag morsans mekaniker. han skulle fixa tankbytet för 800 kr. menjag fick fixa tank. vad säger ni är det rimligt pris? tycker själv att det låter stört billigt!

Mv´H
Kristofer
Det låter som ett väldigt bra pris. Boka upp honom med ett skrivet kontrakt där priset står fast.. ;-)

Hade jag fått min tank bytt för 800 kronor hade jag aldrig legat och svurit under bilen som jag gjorde.

/Anton
De
74
DeeXTeeR
318iS TIC -91
318iS -91
va faan ant får du aldrig igång din dator eller.. du e ju aldrig på icq längre.. måste snackas lite skit ffs ! :D
Ri
6
Rikard18
318i -89
Hej! idag när ja körde med min bil så började det plötsligt att pipa så fort man gasade. sen även på tomgång. efter ett tag gick det över. stängde av fläkten 3 min då försvann pipet.
Nån som vet vad de kna bero på elelr om nån av er stött på det.
Tycker bara de va så märkligt att de pep när man gasa.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Rikard18:
Nästa gång det tjuter, kolla om det slutar tjuta om du sänker värmen. Skall tydligen gå igång en elmotor om man använder värmen och den brukar tjuta.
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Inte bara sänka värmen.
Vrid reglaget längst till vänster på kallaste. Är det felet då kommer det sluta tjuta.

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Bonje:
Ah. Det var så det var. Tack för förtydligandet. Har inte själv haft felet (peppar peppar). :)
En frisk motor som inte stått länge på tomgång ska ha lågt HC, under 10 är vad jag hört..

Ligger du närmare 50 med varmkörd motor och ny katt så kan det nog vara nåt annat som behöver ses över, gör ett komptest..
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Men det tar tid att få en motor genomvarm också. Ut och kör en halvtimma innan besiktningen om du är nervös för HC-värdena. Brukar funka även om katten är kass.
jo
95
johan_grafstrom
BMW 320i M-Sport 2001
Hej!

Skulle bara vilja veta om det är någon här som har erfarenhet av en BMW 318is E36. Fördelar Nackdelar. Skillnad mellan E30 och E36.

Tack på förhand
MvH Johan G En föredetta BMW ägare.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
318is E30: Busbil med lagom effekt, bra bromsar och bra chassie för att lära sig köra bana med.

318is E36: Komfortabel bil med måttligt landsvägsdrag som är billig i drift.
Ställer frågan här också.
I reg beviset står två datum. Ett för första registrering och ett för reg. besiktning. Jag undrar om datumet för reg. besiktning är när bilen togs in i Sverige eller om det är när modellen 318is typades.
Gissar på det senare.

Någon som kan kolla? Står det 891010 i era också för reg. besiktning?
Ri
6
Rikard18
318i -89
krockade med min 318 idag=( fick ställ in i en bergvägg i 40blås. smällen tog precis bakom bakhjulen så allt bakom det är snett.
funderar på o bara ta en slägga o banka ut de så gott de går så man får dit lyktor. Har man lyktor så borde den väl ara laglig att köra med?

Nån som råkat ut för samma sak kanske? e de svårt o banka plåten vid reservhjulet osv?

// Rikard

Aj aj de small
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Låter som att den är ramsned = skot?
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
skrot skall det stå.
Ri
6
Rikard18
318i -89
nja alltså den går exakt som innnan. hjulen är inte snea eller så.

ungefär vad skulle man få om man skrota den då? den är i mycket bra skick förövrigt. 318i- 89 servad som den ska. bytt kamaxel, kamrem osv,

nån som vet ungefär? förresten kan ja tänka mig attt sälja den runt 6000-7000 om nån är intresserad
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Lägg upp lite kort någonstans vettja så blir det enklare att se vad det handlar om.
Ri
6
Rikard18
318i -89
Bilder finns på följande länk. Länk

FÅr väl binda fast bilen i en stolpe o försöka dra ut plåt , al´a Folkrace.
Krizzen_nr2
jag har letat efter tank.
hittatde ny en 55 liters å en 63 liters.
de som sålde påstod att 55 litern var till bilar -87
och 63 litern 87-.
i mina ägar papper står det att bilen ska ha en 57 liters tank.
det finns ingen tank som rymmer 57 liter.
jag fick inte tag i bmw men annars är det väl bara att försöka få en special svettsad.
jag har nämligen köpt en 63 liter. tror någon att det kan vara rätt endå?

jag har en BMW 318 is -90 alltså e30 kaross 2 dörrar

tack så förhand.

MvH
Kristofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.