|
Sida 62 av 173
|
|
|---|---|
|
Blir troligtvis avställning under vintern. Hittar jag garage så blir den avställd annars får is:en användas på is:en (fyndigt). :D Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Finns önskemål om det, men jag behöver en vinterbil och det blir för mycket meck att ha en bil till. Rädd för att rosten kommer att gå hårt åt bilen tyvärr... | |
|
bämvän ÄR min vinter/bruksbil.... kul o ha 2 roliga bilar. jagar garage så pärlorna får turas om med att står i värme. blir troligen ett garage i närheten. då ska bmw rostlagas det lilla som finns o bara donas med lite grann o golfen bli räser.... Bruks: BMW 318is -90, Bus: VW Golf GTI Special -84 |
|
|
Min is kommer nog mä att komma i lite vintervila.Kommer nog mä att köra så länge de är barmark:) Mvh 66a |
|
| De e ju på vintern som den sportiga körningen me is:en börjar. Det finns väl inget roligare än att köra e30 på vinter vägar långt o brett ska de va :o) Här i Jämtland har man inga bekymmer me salt på vägarna heller på vintern. | |
|
Hej! Vad skiljer en BMW 318is AC schnitzer -90 Mot en standard.?? Såg denna på BMWBörsen nu. MvH Johan |
|
|
Funderade på samma sak. Gissningsvis är det väl annan kam, Bilsteindämpare (hårdare) lite mer sänkning och så skulle jag tippa på. Någon som vet säkert? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
ant |
Intressant det där angående Schnitzer-bilen. Speglarna var fina.. Eftermonterat? Vore kul med mer info. Länk till annonsen: Länk ======== Min bil: Länk |
| hmmm... annan kam. då kan det inte vara en is-90. | |
|
Borde varit plural. AC Schnitzer hade väl inte heller något baserat på någon 4 cylindrig? Och inget mer ACS, än ett märke i fronten vad man kan se. |
|
ant |
Speglarna är av AC Schnitzer typ. Om dom är äkte eller ej vet jag inte. Dock har jag aldrig sett kopior på dessa speglar. Är det någon som vet var man kan få tag på kopior, skrik ut det här! ======== Min bil: Länk |
ant |
ILiveToRide: Schnitzer hade en version av M3 E30. Bilder och info finnes här. Länk Dock verkar M42 mtorn var orörd av just Schnitzer, jag har iaf inte kunnat hitta någon information som motsäger det. ======== Min bil: Länk |
| Vanliga Fondmetal A9 på Schnitzern, hade dem på bil bil förr. Utbyta mot Alpina 16". | |
|
Jo M3:an kunde jag tänka mig...vet inte varför men jag tänker och säger alla E30 med fyra cylindrar, men räknar ändå inte in M3. Det jag reagerade mycket över är ratten. Alla ACS bilar jag sett har en ACS ratt, som de i din länk t.ex. |
|
ant |
Ja du har helt rätt, jag tänker likadant. Jag var väl tvungen att anmärka lite bara.. ;-))) Ja de Schnitzer bilar jag har sett har haft rätt ratt. Troligen bara snikad med ett emblem och speglar. Vingen kan väl ändå inte komma från Schnitzer?? ======== Min bil: Länk |
|
Inte alls säker på att det måste vara plural på annan kam. Det är inte alltid så att man måste byta båda kammarna... Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
matte22k |
måste bara skriva att jag får mitt grenrör idag!!!!!!!!!!!!!!! :) ska försöka ta några bilder om det är någon som är intresserad?? |
|
matte22k: Klart man är intresserad! Vem har byggt det och vad har du tänkt dig för snurra på? (Detta är mitt 2000:e inlägg :D) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
matte22k |
en garage kompis har byggt det i rostfritt, turbon blir en Mitsubishi TD04HL-15t |
|
Nu har man besiktat bilen. Och två småfel fick man som vanligt :D 1. Läcker avgas mellan Grenrör och Katalysator. Det saknas en bult-Skruv där. Ska vara 4 st men just nu bara 3 st så det läcker där det saknas. Frågan är : Vad för typ skruv/bult ska jag köra? mm, storlek? Jag har ej tid att ta ner en skruv och sen visa den för att få rätt typ och sen tebax. Har ingen garage plats så jag hoppas kanske nån av er har ETK eller haft samma problem tidigare vet vad för typ jag ska köpa? 2. Handbroms. Reserv-området saknas... Så jag antar man ska skruva de två skruvar som är kopplade till vajer under handbromsspaken i bilen? Vajrarna var lite slappa. Frågan är, hur mycket ska jag dra? Vill ej köra 4 liter/mil precis... Tack för hand. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.