AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.583

E30 318iS erfarenheter!

Sida 57 av 173
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
ant:
Jag hade fått för mig att det var två ljuddämpare på olika ställen på E36 istället för en 82 centimeter lång avgashejdare längst bak som på E30. :) Men du kan ha rätt!

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
66
79
66a
318is-90
Nåen is ägare som vet om de går att ta bort dom kromade ribborna på mittengrillen?Funderar på att inhandla ett par svarta njurar:-) Har nu lagt i ett sportluftfilter så nu andas den lite bättre:-)

mvh
66a
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Slipa lite på ditt krom och köp en burk svart färg istället. Jag fick mina njurar lackade i bilens färg av lackeraren, såg ganska bra ut... smälter in fint. (diamantsvartmetallic)
66
79
66a
318is-90
johankihl:
Har provat de,men de brukar inte hålla så bra...
Får man ett stenskott så brukar de vara kört:-(
Såg att MHstyling hade svarta njurar,men dom är rätt så dyra:-(
Fin is du har förresten...

mvh
66a

ant
Du kan ta bort kromet helt. Det gjorde jag. Det är ett uppskattningsvis 0.1-0.2 tjockt lager som ska dras bort. Ett vasst rakblad eller två går åt, det sitter som berg.
När kromet är borta återstår plaststommen som är perfekt för lack. Funkade kanon för mig.
Jag köpte en begagnad grill på skroten som jag lackade svart. 70 kronor gick det på allt som allt.

======
Min bil:Länk
66
79
66a
318is-90
ant:
Jaså! Får väl se vad jag gör för nået då...
Tackar för de ant...

mvh
66a
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Se till att hitta en rikigt tålig lack annars. Jag använde Hagmans halvblanka svarta värmefärg på mina njurar och det har suttit i över ett år nu och det är väldigt få stenskott (2-3) som syns igenom.

Mina sparklådor ser lite trista ut. Ingen rost, men ganska mkt stenskott & sliten lack. Vill att det ska se ut som när den rullade ur fabriken, dvs ganska matt svart. Någon som har en idé om vilken typ av färg som är lämplig att använda?
ant
RSA: Vanlig body på sprayburk bör fungera bra. Jag och polarn fixade hans bil härom dagen. Det blev mycket fint.

======
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
nån kring göteborg som har en is med tyskchippet?

har en kontakt som kan kopiera chip. handlar m.a.o. om utlån av chip / box i en dag eller två.
rimlig peng kan fås också.

btw. gav pärlan lite kärlek idag.
ny olja, valvloline helsyntet grejor. 5w-40. nytt filter.
nytt luftfilter.
bakaxelolja bytta jag med. också en helsyntetiska valvoline-historia.

köpte till växellådan också, men fatta inte var jag skulle fylla på. klockan var ju iofs 21:30 efter jobb till 17 o sen mek o grejor.
nån som kan förklara var jag fyller på?

sladda lugnt!

Bruks: BMW 318is -90,
Bus: VW Golf GTI Special -84
Ge
69
Gegge
325i Touring -92
gti charlie: Köper gärna en kopia av dig. Försök att få fram ett chip av Jim Conforti, det är det absolut bästa. Second best heter Dinan. Lite skillnad i karaktär bara. Sedan kommar superchip, unichip, mm...

Mario i Tyskland säger sig ha Confortikopian "Its a copy of a Jimmy Compforti Chip (usa)", men han tar sådan tid på sig att jag börjar att tröttna.
Det skall vara insuget som ger de extra pållarna i E36. Ger också den flackare effekt kurvan, med lite tristare karaktär som följd.

Min Apple dämpare har gått 1300mil nu, något har börja skorra.
Låter ibland som den gör sig redo att spott ut sitt innehåll;)
Kan också vara min upphängning som ger sig så att det tar i någon roterande axel...
..måste krypa under och kolla.

Alla avgassmällar och sånt verkar slita lite.
jo
95
johan_grafstrom
BMW 320i M-Sport 2001
Någon var och sparkade in gallren igår när bilen stod parkerad i stan ... FAN att vissa personer inte kan låt a något vara .. De blev så fula att jag tänker fixa och lacka nya..... FAN............va onödigt...

// Johan

Länk
De
74
DeeXTeeR
318iS TIC -91
318iS -91
johan_grafstrom:

jo faan de finns idioter till allt.. själv fick ja den gammla hederliga "nyckelen i dörren" på min kärra.. ochså lika roligt.. faan att dom inte kan ge faan i saker altså.. man blir så jävla sne. !
66
79
66a
318is-90
johan-grafstrom:

De var ju tråkigt att höra:-(
HELT ONÖDIGT...
Håller mä DeeXTeeR...

mvh
66a
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
Här händer det grejer minsann :)

Strukt och Coolman; läste lite om era problem med att bilen inte startar.

Gissa vad som hände med min bil i förrgår?
...
Jo, den vägrade starta :)

Jag kollade tändstift (det glödde), kollade säkringen till bensinpumpen (den var hel), kollade om bensinpumpen fick ström (jorå), plocka dän bränslefiltret (skulle ändå bytas) och kollade om det kom någon soppa från ingående slang (det gjorde det inte). Slutsatsen blev att bensinpumpen var paj, lyckades som väl få hem en ny bensinpump dagen efter (2300:- kostade den).
Nu går det som en klocka igen med ny fräsch bensinpump (tack o lov).

Ni kan tänka er att det var ganska komiskt får mig att läsa om att ni två (med is) plus flertal andra hade samma problem i princip samtidigt som mig. Tråkigt att de ska göra så halvdana bensinpumpar, en sådan bör ju hålla bilens livslängd tycker man.

Så till något annat, hur många glada 318is ägare är det här som ska till Knutstorps-träffen som BMW Klubben anordnar nu den 9-10 augusti? Jag ska iaf dit och ska även köra på banan bägge dagarna, hoppas det blir några fler 318is ägare som man kan rejsa med :)

Ha det gott sålänge :)

--------
Min 318iS finns på Länk
ant
Jag kommer att befinna mig på Knutstorp båda dagarna.
Dock kommer bilen inte få prova på bankörning då jag har dryga 50 mil enkel resa. Surt om jag rasar något just då.
På nåt sätt får vi väl ordna ihop det så att vi kan träffas och titta på varandras "sextonventilare"..??

======
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Vi får se lite om jag kikar ner till Knutstorp. Som det ser ut nu så blir det ingen körning. Detta p.g.a. att mina frambromsar skulle brinna upp efter ett varv som det är just nu och troligtvis hinner jag inte få hem de nya prylarna innan helgen. :((
Kanske åker ner med en kompis och kikar istället, men det återstår att se. Hade varit kul att köra dock...

320-325
Är det så kul med 318 is ? 57 sidor!!!!!!!!

jaja det blir nog bra ...

liten lätt rapp motor ger väl goda bankörnings egenskaper
ant
Haglund: Klart du ska ner och umgås lite.. ;)
Vad fick du för tider på RS-banan i lördags? Jag stod lite illa till och polarna drog åt alla håll, så jag blev lite dåligt uppdaterad där..

======
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.