|
Sida 56 av 173
|
|
|---|---|
| Sålde mina 17" med 215/45, istället blev det 16" med 205/45. Helt annan bil, bättre drag på alla växlarna. Helt plötsligt drar den friskt på femman i 140 km/h igen. Kan starkt rekomendera alla ägare att skicka de stora hjulen! Bilen blir bara trött och stötig. | |
|
Det känns faktiskt skönt med kamkedja nu när alla kompisar snakar om kamrems bytte... ! ;) Vet ni någon som har fått byta kemkedja någon gång.? / Johan Länk |
|
|
Föredrar hellre kedja än rem:-) Jag har aldrig bytt nåen kedja,känner inte nåen heller som har fått byta...De lär nog höras om den,om den behöver bytas... MVH 66a |
|
| what: läser sidan 11 och ser att du erbjuder dig att scanna in testet från teknikens värld. finns möjligheten kvar? | |
|
Gegge : Kan nog bli lite svårt då han har haft en storstädning i lyan och scannern åkte upp till vinden ;) Men han kanske har plockat ner den... |
|
|
hej glada isägare! imorgon ansluter jag mej till er skara! köper en 318is -90 av en polare. servad till ca 20500mil, nu gått ca 21000 mil. kalasskick! ska låna in en kamera i veckan o plåta lite. skönt o ha bakhjulsdriven vinterbil... även om den inte är bäst på vintern.... chip. nån som "tyskchippet" till salu omg? eller får jag beställa själv? ring 0737-168502 eller maila karl.birgander@sc-support.se om du har ett till mej! NU: Bruks o bus: VW Golf GTI Special -84 Början nästa månad: Bruks: BMW 318is -90, Bus VW Golf GTI Special -84 |
|
|
De var ju ett bra bilval...Välkommen till denna tråd... Ha själv ägt en Golf 1 Gti Special 84... Väldigt rolig bil att köra:-) mvh 66a |
|
|
självklart! har velat ha en gti special sen 12 år. o en is sen 15. bmw är idag original förutom simons burk på slutet. nån som har blaupunkt stereo i sin bil som vill ha en växlare? med kablar? stereon e sprucken display på, så den e med på köpet... nu har jag båda! golfen har idag: spax justerbara dämpare och fjädrar (endast hårdhet ställbar) en borttagen dämpare...fråga inte varför.. 2 st Sparco sportstolar. men har idag beställt portad och planad topp. turbogrenrör och ic. har redan turbo liggande... hoppas på snabb o rolig efter vintern. nu ska den först besiktigas utan nåt krimskrams får att få köra ett år sedan... någon som hade ett chip till salu?? NU: Bruks o bus: VW Golf GTI Special -84 Början nästa månad: Bruks: BMW 318is -90, Bus VW Golf GTI Special -84 |
|
|
gti_charlie: Hur mycket gav du för bilen? // Johan Länk |
|
| Hej pojkar.. nån som har gjort nån bra lösning eller har nått bra tips på hur man kan fixa till den förbannade rosten som kommer under motorhuven på vänster sida längst emot rutan.. (ni vet säkert vart ja menar) har inte sett många E30 utan rost/hål där.. vore snällt med en lösning.. ser förjävligt ut :( | |
|
johan: gav 20 pengar. fullservad -2 oljebyten o en inspektion. känner inte igen mej på rosten kring a-stolpen... lite info: i lördags beställde jag ett chip från mario. han skulle skicka nu i veckan. idag har jag köpt ett Lightning audio frontsystem och ett phoenix gold steg. får 2 st infinity 8" basar nu i veckan också. sen är det bara en vaxning o lite oljebyten o sen är jag nöjd med min bruksbil. Bruks: BMW 318is -90, Bus: VW Golf GTI Special -84 |
|
| hejsan, passar chippet från www.318is.de på en 318is e36a+ | |
| Gti charlie: Mailade Mario för en månad sedan. Han svarade omedelbart. Påminnde honom i förra veckan. Han hade mycket att göra. Vill bara göra dig uppmärksam på att det kan dröja. | |
|
uh: Är ganska säker på att det passar. Maila Mario på 318is.de. Han vet säkerligen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
ant |
Angående om chippet passar E30 och E36 vet jag inte men jag vet att det är något som skiljer sig mellan modellerna. Har hört om skillnader både i mjukvara och hårdvara, jag vet inte om det stämmer men jag har hört talas om skillnader i insuget. Kan det stämma? ====== Min bil:Länk |
Aldric |
Vad har grabbarna från Bayern gjort för att plocka ut dom extra 4 hästarna egentligen? Inte för att det är omöjligt alltså, bara undrar var dom hämtat dom. |
|
Funderar också på det, men om det är förändringar i insuget så kan det ju vara det. Med tanke på hur avgassystemet är uppbyggt gentemot E36 så kan det nog mycket väl ligga där också skulle jag tippa. Men det är ju bara chansningar. Ingen som kan bekräfta eller dementera? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
ant |
Jag har kollat lite i ETK. På avgassidan är det samma saker på E30 som E36. Men insuget skiljer sig, både övre och undre delen är helt olika mot E30:ns insug. Troligen är det där skillnaden ligger. ====== Min bil:Länk |
|
ant: Jag menade själva avgassystemet. Det känns som att den burken som sitter original längst bak på 318is E30 stjäl en hel del effekt. Bytte ut den mot Apple Racing och den slutar aldrig varva nu bilfan. :) Efter vad jag har förstått är det inte uppbyggt på samma sätt på E36:an vilket kanske kan göra lite lite. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
ant |
Haglund: Jag har bytt min bakre dämpare jag också plus att flamdämparen är puts väck. Det varvar fint nu, precis som du säger. Dock är det väl inte så stor skillnad på 318is E30 E36 avgassystem i stort sett? Främre rör, katalysator, flamdämpare och en stor burk längst bak. Möjligen är det olika dimensioner modellerna imellan, men jag vet inte säkert. Men effektökningen kan ju vara en kombination av ett bättre flödande insug och ett lite friare avvgassytem på E36:an. ====== Min bil:Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.