|
Sida 54 av 173
|
|
|---|---|
|
Måste bara kommentera lite. Shadowline är inte det när bilen har lackad spolier , backspeglar vinge m.m .... Lite dyrt annars att betala 3000:- för att få svarta lister. Rätta mig om jag har fel......... "Shadowline 2.974:- Sedan utom 325ix (standard is och touring) " MvH Johan Länk |
|
|
Bilen slog om till 17´ mil i helgen. " : (" /Johan Länk |
|
|
johan_grafstrom: Du ska vara glad :) Min slot om till 19' mil för någon vecka sen. -------- Min 318iS finns på Länk |
|
| Min slår snart om till 14700. ;) | |
|
Haglund: Ja, jag är mycket nöjd mä min is:-) Min slår snart om till 11,900... MVH 66a |
|
| ska byta olja och filter på min is , för några väckor sedan var jag på en ut försälgning och köpte 5 liter shell helix ultra helsyntetisk 5w-40 , är det något att ha i bmwn , det såg ju bra ut med ferarri märke | |
matte22k |
någon som ska åka på banträff den 13/7 med bmw sport klubb?? |
|
Vad låga era har gått. Min slog om häromdan 23.142 mil... Men den fungerar fintfint! |
|
|
matte22k: Blir nog inte det. Däremot knutan i början på augusti. Inte säker på datum men jag tror att det är 9-10 eller 10-11. Ska ut och köra Superstage med Seat Club Sweden i helgen. :D Dock ej med min bil. :/ Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Hittade mer om M42 tunga svänghjul som Ante efterfrågade på sid 52: From analysing the BMW ETK, I have found out that '89 models were fitted with the M40 9.973kg flywheel but were changed to a 11.45kg (aircon) or 12.25kg (no aircon) from 1990! So there's about 2.5kg saving to be had at a fraction of the cost of a performance part ! BTW, M20 engines have a 8.5kg or 9.98kg flywheel but will not match the M42 starter motor teeth, nor pressure plate, nor gearbox input shaft...and, if you fitted a M20 pressure plate you would be ~0.5kg up again (M40/M42=1.26kg, M20=1.674kg). Annat tips: Here's another tip - BMW have recognised a potential momentary power reduction after a gear change followed by full throttle - due to partial contraction of the air intake boot. A support ring, p/n 13 71 1 734 359 can be installed at the first pleat in the boot! This seems to be a US only part though... |
|
|
häry: Den oljan duger nog till din is... Själv så kör jag mä delsyntet valvoline 10w40 fungerar utmärkt mä... MVH 66a |
|
|
Får man något slags pris om man läser igenom allt som har skrivits i denna tråd? :P ______ Martin |
|
matte22k |
haglund: skulle också vilja åka till knutan men det är så långt att åka.. :( har du byggt om ditt tråg än? |
Strukt |
I helgen slog min om till 15 000. Tycker det känns som att jag har problem med kopplingen också... missförstå mig rätt, den funkar ju... men den känns inte riktigt.... bra. Verkar som att kopplingen justerar sig själv då och då... ibland behöver jag knappt dra upp pedalen alls innan den börjar ta. Ibland måste jag dra upp den längre... Kanske lamellerna som börjar bli slitna. Kan man kolla det på något sätt? |
Backie |
Min slog om till 9.900 mil nyligen. Strukt - Hade liknande kopplingsproblem på min, bytte först slav-cylindern, blev ingen skillnad, sedan renoverade huvudcylindern vilket gjorde den lite bättre men inte bra, slutade med att fick byta huvudcylindern också och då blev det ok. |
|
matte22k: Jag har inte byggt om tråget än. Kommer nog inte göra det heller, för jag var och snackade med min lokale BMW-mek och han hade kört med 318is E30 på bana och R-däck och sa att eftersom tråget är så pass kort och grunt så är det inga som helst problem bara man håller oljenivån över minimum. Så jag ser till att hålla välfyllt i oljan och sen tutar jag och kör med R-däcken (som nu ligger och väntar på mig i förrådet). Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Angående det som gegge skrev: Vad skulle räknas som en 318is från 89? Min som är gjord i december 89? Inga såldes ju som 89:or... Min bil passerade just 19 600mil. Fick ny olja igår, pigg och glad som alltid.. |
|
matte22k |
haglund: vad har du köpt för däck?? |
|
matte22k: Yokohama A-032R har jag köpt. Begagnade från en kompis som meckar Fyndbörsen Cup. Blir kalaspris så vettu. :) Ska ju bara ha dem på bana för skoj skull så det funkar ju. Vad åker du på? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
matte22k |
haglund: köpte toyo r888 tror jag dom heter... använder bara dom när ja kör på bana... dom va inte billiga :) kan du fixa mer billiga däck?? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.