|
Sida 51 av 173
|
|
|---|---|
matte22k |
XIOUS: det är PFF5303____( 316-325i + M3 E30 11.82-90 Bärarmsbussning Excentrisk 345. tänk på att det är styckpris!! när du endå har fjäderbenet nere sen kan du passa på att byta till exentriska topplagringringar kostar ca 600 kr st på BMW om du har råd.. :) ang: fjäderbenskittet så levereras dämparna o fjädrarna löst, så du stoppar in dämparn i det fjäderben du redan har. brukar inte va några problem :) |
|
XiOUS: Gratulerer ;( Der gikk planene i vasken om å bli nr. 1000 for min del. |
|
|
Haglund: ja, tanken har slagit mig med hjullagren, men de brukar ju låta lite mer när de belastas, tycker inte att de gör det. Men å andra sidan kan det ju vara dom ändå. Får väl hissa upp bilen och kika lite närmare på det.. /MATHIAS |
|
|
Carlson: du skrev (för ett tag sen) "Det finns en plugg i blocket vid den innersta cylinder där du kan tömma kylarvatten." Jag har letat men hittar ingen, svårt att komma åt och se något där inne tycker jag. Vart sitter den mer exakt, om man sitter mitt på framrutan och tittar ner på motorn sitter den då på höger eller vänster hand? Höger hand -> Länk Vänster hand -> Länk Gärna om du kan beskriva utifrån bilderna vart den sitter mer exakt, tack på förhand! -------- Min 318iS finns på Länk |
|
|
Hej..!! Har satt dit galler vid dimljusen lite provisoriskt... Gillar igentligen inte att styla bilen men lite lätt kan det ju bli nu när jag har råkat krossat ena dimljuskåpan. Snyggt / Fult......... Länk MvH / Johan Länk |
|
|
De såg ju inte så dumt ut... Vill du inte lacka gallren i samma färg som bilen? Ett litet tips bara... MVH 66a |
|
|
Jag funderar på att lacka de röda eller svart ja.... Vad tror ni blir snyggast..?? MvH / Johan Länk |
|
Aldric |
Jag har en erfarenhet till er; Satan i gatan som dom här bilarna går. Jag ska aldrig mer ha en tung bil ... :) |
|
Jag hade nog lackat dom röda... Tror nog att de blir snyggast så... Men de e ju en smaksak:-) Lycka till... MVH 66a |
|
ant |
Jag hade provat med svart färg på gallren. Min idé bara. ========== Min bil:Länk |
|
ant: Måste säga att din sin J#vligt fräch ut.! Omlackad.? eller orginal lack.? /Johan PS. Jag ska leka lite i photoshop med färgerna på gallren.. Lägger upp bilder snart får jag se vad ni tycker... Länk |
|
|
Svart färg på gallren hade jag nog också testat tror jag. Fast å andra sidan funderar jag på att kasta dimljusen och göra om dem tillsammans med hålen jämte till bromskylning (som de andra hålen redan är till). Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
ant |
johan_grafstrom: Tack för de fina orden. Dock så är lacken är original, men förardörren är omlackad någon gång, med detta medföljde en nyansskillnad. Tanken är att lacka om hela bilen om en månad lite drygt. Haglund: Jag har haft samma tanke, att plocka bort dimljusen fast med vanliga täckbrickor för hålen. Får se vart det slutar någonstans. ========== Min bil:Länk |
Christer Lundman |
Bromskylning är att föredra framför dimljus, jag tog bort allt som satt i vägen på min 316i e30 ( Skratta inte, den går faktiskt förvånasvärt bra! ). Kan bara säga att detta gjorde ganska stor skillnad, kanske inte i vardagstrafik, men vid lite mer "körning" så blev det en avsevärd skillnad i pedalkänsla och i värmetålighet. ( Har i.o.f.s inte ventilerade skivor på min e30, men den gode Haglund vet hur min väg T o R jobbet ser ut...) Mvh Christer |
ant |
Jo att det är en märkbar skillnad på temperatur, när det börjar hetta till, förstår jag men frågan är hur det ser ut? Blir det inte väldigt stora hål som är allt för utmärkande. Diskretion framför allt kära vänner... ;) ========== Min bil:Länk |
|
ant: Varför lacka om bilen när den ser ut så där..? Håller på i photoshop nu.. Det flyter in bättre med röda.. men det ser snyggare ut med svarta.... /Johan Länk |
|
|
Tja grabbar... Orkade bara läsa 5 sidor av all info här idag.. får läsa vidare sen.. Har just köpt en 318 med M-paket (inredning, kjolar, lampor, chassie? och short shift).. Det är en 88:a som har M40 motorn (kamremm).. Det jag ej kan fatta är om det är en 318i eller en 318iS jag har.. Kollar man i instruktionsboken så är det M40 motorn på iS modellen inte på den vanliga... I regbeviset står det 318I. Någon som vet om dimljusen som bildelsimporten säljer passar bra + har alla delar (knapp t ex), det sitter nämligen inga dimljus på den nu.. /Jimmy Länk |
|
|
Kollade på e30klubben.com och tittade lite på tillvals utrustning. Hur ser de här fälgarna ut "Lättmetallfälgar krysseker 7.639:- Endast 318is"...? / Johan |
|
|
BMW735IA: Du har nog ett exemplar av den svenska 318iS som bara fanns i Sverige. Eller den betecknades bara som iS i Sverige. Det är den vanliga 318i i resten av världen. 1988 kallade alltså BMW Sverige 318i med M40 för 318iS vilket inga andra generalagenter gjorde. Det är alltså inte en sådan som diskuteras i denna tråden då de bilarna har M42:an under huven, annat chassie, bromsar, inredning m.m. johan_grafström: Låter ju som att det är dedär 14":arna som sitter original på 318is. De vanliga BBS krysseker alltså. Kanske fanns de bara i 14" till is:en? Eller så kanske de har en unik bredd? Är det 6" eller 6.5" på dem kanske? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Det här måste ju vara den absolut längsta tråden bland samtliga bilforum på nätet.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.