|
Sida 49 av 173
|
|
|---|---|
|
Jag köpte en 318iS i förrgår och när jag backade ut den ur garaget idag märkte jag att det läckte väldigt mycket bensin. Det har inte varit någon fläck under innan och det är ungefär 20 liter i tanken. Jag har läst om att det ofta läcker när man tankar fullt så jag tänkte att det kanske skvimpade till när jag backade ut så att bensinen kom upp högst upp i tanken. Den har inte läckt något sen när jag parkerade utanför hemma. Är det svårt att rätta till det sådant här fel? Och vad kostar det ungefär? Jag vet att jag läst om det innan men kunde inte hitta just det nu... |
|
|
Hej du har inte kollat om det läcker något inne i motorrummet?... Kolla slangarna under insugningsrören... Min läckte nämligen där fick byta några små slangar... MVH 66a |
|
|
När jag köpte min bil så var det samma sak men min bil läkte bara när jag tänkade fullt. prova att ta ut baksätet det är inte så svårt och sen finns det två svarta lock du kan skruva loss där så ser du bensinpumpen m.m på min bil så läckte det där och det gjorde den för förra ägaren tydligen hade kört på nån sten som bucklat till tanken underifrån och därmed pressade pumpen upp plåten så att det inte blev tätt. Men E30 brukar bensintank vara problem med rost och slangar så du kan ju försöka undersöka vaifrån det kommer. men en ny tank kostar väl någon tusen lapp jag sålde dock en beg för 200:- tidigare då den inte var så jätte bra skick men möjligen användbar och så hade jag inte plats till den så du kanske kan hitta nått ifall du har en rostig tank. lycka till med din is och välkomen till Bmwpower! /what Länk Länk |
|
|
Kan tillägga att det inte var så dyrt att fixa köpten en O-ring (gummi) på bmw 10-25:- minns inte nu och sen var det bara att rätta till plåten vid bensin amaturen (pump m.m) Men ditt fall behöver ju inte vara samma om du nu inte hade full tank.. kanske är nån slang eller nått annat. /what Länk Länk |
|
|
Tack för tipsen men jag tror att 66a har rätt. Läckan kommer iallafall från motorn men jag har inte lyckats hitta var än. Men det lustiga är att den bara hittils läckt när jag backat ut från garaget, aldrig annars. Och det droppar väldigt mycket, efter att bara stått kanske en minut var det en fläck med en diameter på c:a 1 dm under. Och det slutar droppa efter en stund. Skulle man kunna få en liten närmare beskrivning från 66a eller någon annan som vet vad felet är, som t.ex. vilka slangar det är och mer exakt var dom sitter. Ni får ursäkta om det låter lite okunnigt men det är min första bil och jag har inte ens fyllt arton än.. |
|
ant |
what: Klart användbar! Lite slipning och lite rostskydd så ska du se att den i nära på som ny.. ;) Måste bara skaffa ett kopparrör som förbinder de båda baljorna på tanken.. Jag ser det hela som en bra affär.. =) ========== Länk |
|
ant: Det var ju kul att höra att den var användbar! Själv så har jag satt på nytt avgas skulle från början ha ett supersprint men ekonomin stopade så det flick bli ett "standar" från walker men jag var fan impad av ljudet från den burken! trode det skulle bli totalt trist ljud men det var ett härligt brummande och några av polarna var impad också. fast supersprinten hade nog varit vassare! Blir utan bil i en vecka då ska låssen fxas och dörrana lackas av inbrott försöket jag hade för någon vecka sedan kommer att sakna henne! ;( Har länsförsäkringar och 900:- kostade det att fixa henne! /what Länk Länk |
|
|
Alla kanske redan har besökt den har sidan... Länk Länk |
|
|
Simon: Det sitter några små korta slangar under insugningsrören. Du får nog ta bort insugningsröret för att du ska kunna se dom. Jag hade samma problem på min is.( Tror nog att det är där det läcker... Lycka till... MVH 66a |
|
|
Den vänstar dimljus kåpan lossnade idag och jag körde över den ...pang... och den flög i tusen bitar... Det är ingen som har en sådan över... Har kollat lite på bildelsbasen.se men verkar inte hitta det......... Någon som har en eller vet var man kan få tag på en ........ Tack på förhand // Johan Länk |
|
|
Jag skulle nog montera dit dimljus istället... MVH 66a |
|
| jag tror att jag har en kåpa... ska kolla det! | |
|
Det vore bra..!! // Johan Länk |
|
|
Vad ska ni hitta på nu i sommar alla 318is ägare? Nån träff där fler kommer åka på (banträff/showträff?)? -------- Min 318iS finns på Länk |
|
|
-> what! Ang walker-systemet! Mycket nyfiken... Jag måste byta avgassystem, men har svårt att bestämma mig, skulle helst provlyssna olika alternativ först..! :-) -Ludet: "härligt brummande", dvs inget epatraktorbröl? (vilket jag är mest rädd för). -Samma dimension som orginal? (2,5 tum ?) -Samma utseende som orginal? (framför allt slutröret, hur ser det ut? samma "sneda" avslut som orginal?) -Vart köpte du det? -Vad kostade det? |
|
|
Klart det blir banträffar. :) Så många man hinner med! Ska till Tullinge nästa helg och kika på rattlåsracing, fast då får is:en stanna hemma och stryka på foten för en Fiat. Ja Fiat. Husbil alltså. :) Blir nog mycket bil i sommar känns det som... Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
RSA -Ljudet! ja jag blev imponerad att det låter så grymt i regel ska man ju bränna rören lite innan det rätta krutet kommer :) -ingen aning om hur epatraktorbröl låter jag tycker 4:an låter fint när man dra på så jag har svårt att tro nån skulle tro det var en epa. -det är 2,5tum -Ja det ser likadant ut som orginal med det där "sneda" avslutet dock så såg första ljudämparen olika ut dvs den ljuddämparen närmast katalysatorn det var mer en fyrkantig burk och orginalet är det mer som ett rör tror jag trode det skulle ge sämre ljud men det verkar inte så. passformen var det inget fel på och allt är i ett paket så du ska inte kopla flera delar. -Köpte det på Mekonomen i Helsingborg med rabatt för 2266:- -tänkte först på Supersprint system men det kostade över 4000:- 4500:- nått minns inte siffran nu hos Mekonomen i Lund |
|
|
Jag bor ju i Örnsköldsvik så att de mesta ban träffarna e ju i södra sverige så att jag får nöja mig med att åka om kring och sladda lite på någon landsväg... JohanKihl---> Har du kollat om du hittar någon kåpa eller..?? MvH Johan |
|
chrille70 |
Vad får man för pris om man läser igenom hela den här tråden...? :) / Chrille |
|
Ja..... det börjar ju att bli några rader... undrar vem som får äran att ta det 1000 inlägget..... ;) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.