|
Sida 46 av 173
|
|
|---|---|
|
325is fanns på två marknade men var inte lika på båda. Den första är USA, och där är de inte alls ovanliga. De hade m-chassi fast fortfarande med 12mm hämmare bak. De hade is-läppen och spoilern var schadoline och hade en hel del standard utrustning som: AC, skinn, sportstolar, diffspärr. DE finns med både manuell och automat. 325es är i princip samma sak fast med eta motor. Den andra marknaden var Syd Afrika och de är mycket ovanliga sett till helheten. De hade en 2.7 liter motor och 192hk och lite mer skillnader. Lite svårt att få fram info. Fanns även evo versioner av dem. |
|
|
ILiveToRide: Uppslagsverket! ;) Låter som roliga maskiner detdär. 325is hade varit något att sätta tänderna i... Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Gisses vad tråden vaknade upp helt plötsligt =) Då kanske det finns några fler här som kan finna svaret på min fråga: Innan jag ställde på min bil i år så tänkte jag byta kylarvätska, så jag tappade ur med den blåa avtappningskranen i underdelen av kylaren, dock fick jag bara ut en c:a 2 liter av de 6½ liter som det står att kylarsystemet ska innehålla. Sen gick det bara att hälla i lite, fick köra en stund för att det skulle pumpas runt och sen fylla på mer. Hur ska man gå tillväga för att byta all kylarvätska (6½ liter) dvs. få ut allt, och finns det något sätt att dra runt den nya kylarvätskan utan att behöva köra bilen, känns ju lite dumt att köra med för lite kylarvätska. ant svarade: "Det borde finnas en plugg i blocket också. Jag vet inte säkert vart den sitter men det kanske någon annan vet?" Man bör väl spola rent systemet med vatten innan man fyller i den nya blandningen (kylarvätska/vatten), hur gör man då? Ber om ursäkt för att jag upprepar frågan, men skulle villja fixa detta innan träffen på söndag. -------- Min 318iS finns på Länk |
|
|
Haglund: Bugar mig;) Angående träffen, jag kan tyvärr inte komma trots att jag bara har 6mil till mantorp. Ska på begravning 27mil åt ett annat håll:( |
|
ant |
ILiveToRide: Jag måste få visa min uppskattning över din förmåga att ha koll när ingen annan har det. Toppen! "Kunskap är inte tungt att bära" ========== Länk |
| Jag är tveksam om jag åker till mantorp på söndag också, det är ju bankörning (bmw) på gelleråsen 1mil från där jag bor på lördagen... | |
ant |
Suck.. Ni har bara några få mil tlll banorna.. En annan får åka runt 20 mil minst för att hitta till en bana.. Avundsjuk? JA! ========== Länk |
| XiOUS : hehe o faan.. visst är den fin min pärla :D.. mång som glot rätt konstigt faktiskt :D.. va äre på mantorp den 25.e sa du ? | |
matte22k |
det klart ni ska till mantorp! :) |
| matte22k : men va äre för sorts evenemang då | |
|
Någon som har bytt alla bensin slagar i motorrumet.. Mina läker en hal del ibland när bilen har stått stilla på tomgång ibland. Det sitter ju slangar typ under insugget är det mycket att göra för att plocka upp det..?? MvH Johan Till försälning 35000:- Länk |
|
|
DeeXTeeR: BMW Club Schweden inbjuder till bandag på Mantorp. -> Länk Verkar vara bra för dem som inte bankört något innan, först familjekörning, sen får man åka på banan som man vill :) Dock var sista anmälningsdag den 20 maj, men man kan ju alltid komma dit som publik :) -------- Min 318iS finns på Länk |
|
| XiOUS : amen faan.. ja tänker inte åka dit och inte få köra.. är ju samma sak som att ta hem en brud och inte få sätta.. hur roligt skulle de kännas =( | |
matte22k |
deeXteeR: men om du ringer och pratar med dom som håller i evenemanget så är det nog inga problem ;) vilka har ska åka till mantorp?? |
|
matte & dexter: Läste att det var anmälan på morgonen också för de som inte var föranmälda, tror att det står i träffar forumet... Bra tidigt var det i alla fall... Jag ska byta till M3 bussningar i min framvagn idag, någon som testat det före mig? Skulle tydligen vara mycket positivt för väghållningen... |
|
ant |
johan: Är inte de bussningarna excentriska? Har för mig att de ska vara marigt som fan att få dom att sitta rätt då de måste vridas in rätt för önskad vinkel. Återkom när du vet hurvida det är lätt eller inte. Jag har haft samma fundetring själv nämligen. ========== Länk |
matte22k |
johankihl: jag har exentriska bussningar fram, jag tyckte bilen blev mer exakt när man ska in i en kurva i hög hastighet.. och stadigare. ska du köra på söndag? |
|
DeeXTeeR: Registrering sker på Mantorp mellan klockan 07.30 och 08.45, jag vet inte om man då kan registrera sig fast man inte föranmält sig (som johankihl sa). Telefonnummer har jag inte till dem, men du akn ju alltid pröva och skicka anmälan till: anmalan@bmwcs.com Så kanske det fixar sig ändå. -------- Min 318iS finns på Länk |
|
|
Jag handlade bussningarna idag på mekonomen, men jag är rädd att jag inte fått rätt bussning, om jag inte fått för mig fel så ska bussningarna vara solida, och det var inte de jag köpte. Dock så verkade de hårdare än orginal. Att de är excentriska betyder att hålet sitter åt sidan på bussningen va? Det gjorde inte den här bussningen inte heller. dock så var den till M3 e30... hoppas att det går att byta den om denna är fel... Jag ska inte köra på söndag, har det tungt med ekonomin... vill få i motorn först. Åker du med turbo motorn nu eller? Hur fungerar oljekyl lösningen, inga problem ännu eller? |
|
|
ant: Jeg må kjøre 60mil+ på dårlige Norske veier for å komme til bane. Skal til Rudskogen på BMW treff 6-7/6 johankil: M3 foringen skal være solid, og hullet skal stå ute av senter. Du har nok fått en standard E30 foring. På M3 foringen er det en pil som viser hvordan foringen skal stå. Denne pilen skal peke innover, det er et merke i kanten som pilen skal peke mot. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.