AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.660

E30 318iS erfarenheter!

Sida 45 av 173
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Sett denna, pojkar? Billigt billigt! Man kanske skulle ha en till...? :)
Länk

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
ant
Ja, det vore inte fel med två.. Bra pris var det som sagt också, rent spontant iaf.
Nej, skulle jag skaffa en till skulle den vara i sjukt utförande. Så den kunde bistå med delar osv.

==========
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
ant:

Eller bistå med funktion som besiktningsbil med samma regplåt och chassienummer som den man har nu som man då kan modifiera en aning. ;)

ant
Hmm.. Jo.. Tanken har funnits i mitt huvud..
Men ärlig som är (eller var det, inte fullt så rik?) så har de tankarna placeras i facket för drömmar. ;)

==========
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
ant:

Som alltid. Det är alltid stålarna som sätter käppar i hjulet för drömmarna.

Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
Jag ska till Mantorp den 25e (nu till helgen) och köra iaf, var det någon mer än matte22k och johankihl som ska dit?

--------
Min 318iS finns på Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Hade varit kul, men dessvärre (eller?) så har vi företagsresafestnånting spännande så jag är upptagen hela helgen.
Får bli en annan gång!

Avgassystem till 318is 16V E30..

Mitt orginalsystem håller på att ta slut, så jag funderar över olika alternativ till ett nytt orginalsystem. Tacksam för erfarenheter ang

-Mekonomen. Ljud? Utseende? Som orginal?

-"Sportsystem". Finns ju en massa olika. Vilket påminner mest om orginal när det gäller ljud och utseende? Skulle kunna tänka mig lite fränare ljud, men inget bröl. Vill inte ha grövre/annat slutrör än orginal.

-Andra "piratsystem"? ljud/utseende/pris

-Beg orginal. Kanske någon (här?) som vill sälja ett FRÄSCHT orginalsystem efter byte till sportsystem? Verkar vara svårt att hitta? Dessutom svårt att avgöra hur fräscht det är..
ant
Xious: Jag börjar jobba ständig helg med denna helg som kommer så några utflykter lär det inte bli för min del. Undantaget är kopparracet i avesta. Dit ska jag och lämnade in ledighetsansökan om den dagen (14/6) för ett bra tag sen. Tyvärr.

==========
Länk
ant
RSA: Vart bor du? Om du bor i närheten av västerås, så kan du ta dig en närmare titt på Avgaspiraten i Västerås. Dom har byggt mitt system och jag är väldigt nöjd.
Det är ett 2.5" system med en ljuddämpare. Låter ettrigt och lite dovt. Helt ok enligt mig.
Priset är även det ok. Jag har för mig att jag betalade 1400 kronor plus slutrör när jag fick det monterat. Det tog en arbetsdag för dom.

==========
Länk
Christer Lundman
Hej alla iS-frälsta,
Jag behöver lite specifika saker att se upp med på iS:en.
Vilken standardutrustning har en sv-såld bil?
Har starka funderingar på att bli en av Er... ;)
Mvh "Christer från Roasjö"

jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Christer: Är det dig som jag har varit i kontakt med via mail ang din 2002? I sådana fall har jag mailat dig igen...

Det enda man bör se upp med på is:en är väl det som alla e30 dras med, bakvagnsbussningar, rost och blöta golv... annars är ju m42:an otroligt stabil, jag har piskat min i 1,5år och i över snart 4000mil och den fungerar otroligt bra än. Standard utrustningen i en svensksåld bil är enbart elspeglar och rutigklädsel samt svart tak som ingen annan e30 begåvats med... Satsa på en iS, mycket bmw för pengarna!
ant
Hur var det med dimljusen? Satt dom som standard eller var det tillval? Jag är lite kluven över hurvida jag vill ha kvar dom på min bil eller inte. Satt dom standard så får dom vara kvar men annars funderar jag på att ta bort dom.

==========
Länk
ant
Nu ska vi ta en fråga som jag inte är säker på men tycker mig ha läst någonstans.
Kedjesträckaren från M3 S50B32 passar den på M42B18?
Jag vette fasen vart jag har läst det men det jag läste påstod att både sträckare och skena skulle passa från S50B32.

==========
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
johankihl, Christer:
Standard är väl även M-chassie, M-ratt och M-knopp? Även blackline.

ant:
Dimljusen är nog inte standard. Har sett is:ar utan dimljus.

Visa användare
216
what
E30 318is -90
dimljus var tillval

/what

Länk
Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
318is har tydligen samma chassi som 320is såg det när jag fixade hjulinstälningen häromdagen.. ganska coolt isåfall..

/what

Länk
Länk
ant
Ja då blir det till att fundera över dimljusens vara eller inte vara.

Kedjespännaren är inte samma till M42B18 som S50B32. Jag var på BMW och kollade upp detta. Vart jag hade fått dessa uppgifter ifrån vet ja gsom sagti nte men fel var dom iaf.

==========
Länk
What: 318is har m-technic chassi precis som 320is, 325is, 325es och alla andra som betällts med sport chassi.

Men det skiljer ändå i hårdhet på dämparna och fjädrarna.

Utvändigt har de ju också is-läppen fram och lilla spoilern bak.
Visa användare
216
what
E30 318is -90
325is har jag aldrig hört om för änn ganska nyss är det en ovanlig bil eller?

/what

Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.