AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.655

E30 318iS erfarenheter!

Sida 44 av 173
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

matte: Jag ska till mantorp! Har du fått igång bilen, i så fall fungerar den bra för dig? Jag ska inte köra för jag får nog skjuta på mina planer att få i motorn... Skulle vilja se de där bilderna på oljekyl lösningen... går det inte att skicka dem till min mail alltså?

Sitter här och är sur för att man missar emmaboda imorn... surt
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
Mr C: Nej jag har inte letat efter den, har inte nåt vetigt ställe att fixa med sånt här, får vänta tills jag kommer hem, men jag skulle gärna villja veta mer exakt var den sitter i motoblocket (pluggen till kylvätskan) och vart man sedan kan fylla på kylarvätska, förutom i kylaren, för att det ska gå runt i hela systemet.

--------
Min 318iS finns på Länk
Co
125
Coolman
318is -90
Bör vi ej skapa en ny tråd typ "E30 318iS erfarenheter II"?

Börjar missa inlägg för man kan ej minnas vilken sida man var sist :)
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
Coolman: Nja så svårt är det väl inte, funkar bra för mig och jag har varit borta längre perioder från forumet. Bara och utgå från ditt senaste inlägg typ.
Men om fler känner så, så borde vi kanske skapa en ny, vore lite tufft dock att få 1000 poster i denna tråd :)

--------
Min 318iS finns på Länk
Aha.. anton = martins kusin från hallsta? :)
ant
P3r: Yes, det stämmer. Hmm känner jag dig? Vad åker du? Hur vet du vem jag och Martin är?

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Hehe tror du vet vem jag är.. Per Lindblad.. åker en svart e30 327a.. =)
ant
Ok jo då vet jag vem du är.
Så du har hittat rätt märke. Det är väl din bror, Erik, som åkte S2 sedan?
Har varken sett dig eller bilen här omkring. Eller rättare sagt, jag kanske har sett dig men inte tänkt på det. Ser du till mig i v-ås nån kväll så kan du ju skrika till så jag jag får titta på din kärra.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Japp.. stämmer bra, grodan som äger s2an nu :) Japp.. skriker till om jag ser dig
matte22k
johankihl: jo ja ska till mantorp den 25e, men det sitter ingen turbo på än, men oljekylaren är på plats. vet inte varför men jag får inte iväg bilderna till dig så du får ta med din egen kamera :)
kan du inte köra med bilens som den är på bana? vore kul om det vore lite andra biler än bara M3er....
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
Hittade en ganska snygg E30 318iS när jag surfa runt, med feta BBS fälgar:

Länk

--------
Min 318iS finns på Länk
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
DeeXTeeR: såg din 318iS i fredags (nere på stan), den märker minst sagt ut sig med den där GaYfAcE dekalen =)

--------
Min 318iS finns på Länk
66
79
66a
318is-90
Är de svårt att ta bort mittengrillen?Kallas även för njurar...

66a
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
66a:

Nej det är det inte. Öppna motorhuven och lyft på clipsen som håller plasten som njurarna sitter på. Det är tre stycken. Sedan viker du njurarna utåt (med huven i nedfällt läge fast inte igentryckt).
Passa piggarna i nedkant bara. De pajjar hur lätt som helst har jag märkt.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
66
79
66a
318is-90
Tackar för de svaret.Då får man ta de lite försiktigt då...

MVH
66a
ant
Ja, mitt andra njurpar, som jag har målat svarta, har jag varit tvungen att montera två skruvar med väldigt bred fläns på skallen istället för clipsen. Funkar lika bra men samtidigt är det ett bevis på hur pass sköra clipsen är.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
ant:

Epoxi funkar fint också. ;)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
ant
Så sant! Det var nog ett bättre alternativ.. Ska nog byta ut mina specialare mot detta mirakelmedel.. ;)

För övrigt finns min bil numera i galleriet.
Länk

==========
Länk
Ca
30
Carlson
520i 24V E34 1992
Någon som vet om det är lika tank på alla E30?
Upptäckte att det bara forsade bensin från min tank när jag tankade fullt.
ant
Carlson: Nej, jag har fattat det som att det finns två olikam odeller på tankar till E30. Dels en 60 liters tank och sen en 55 liters tank. Det är 55 liters tanken som sitter på 318is 16V.

==========
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.