|
Sida 4 av 173
|
|
|---|---|
|
Var bara tvungen att slänga ihop en bild och en minihemsida tillsvidare. Red Bull: Säg till om du är sugen att lägga ut lite bilder på min sida så ska jag lägga ner lite tid på det! Fy fan vad mäktigt med en turbo beemer i Dfs!! Ska du kompsänka nåt eller? Det där lär ju bli spännande, det brukar ju bli åka av när familjen Stangebrant är inblandade!! //Johan dreiachtzehnis |
|
|
Glömde ju adressen! //Johan dreiachtzehnis Länk |
|
|
johankihl: Ska det vara så "dyrt" att ta bort draget :( Tack för att du posta mailet, hmmm måste ta reda på mitt box nummer då... borde det inte vara samma som ditt (min är ju en -90 också)? HUr coolt på en skala skulle det vara att ha den där adressen :) schumi: tycker det vore konstigt om det skulle vara omptimerat för ofginalfilter, känns ju som de flesta som trimmar med trimchip också skaffar sportfilter, eller? Det där med värmeavskiljare låter intressant :) jag är lite newbiee på allt sånt och funderar över vad ni ska med sånt till? Är det för att undvika att motorn blir för varm eller? Hur ska en sådan se ut och var ska den fästas (ungefär)? ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) |
|
|
Hittade tråden där trimchippet diskuteras mer i detalj (för intresserade), mycket intressant läsning infinnes på: Trimchip ifrån 318is.de - Länk ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) |
|
|
Samlat ihop lite länkar jag har som releterar till E30 318iS, håll till godo! Hemsidor om E30 318iS ------------------------- BP's BMW 318is Home Page -> Länk www.318is.de -> Länk Chip (sold @ www.318is.de) info in eng. Länk Några 318iS bland E30-bilde -> Länk Blandade 318iS bilder -> Länk Större och mindre fel på 318iS -91 -> Länk Bilder -> Länk Mer bilder -> Länk Ännu mer bilder -> Länk Tysk artikel om utvecklingen av M42 motorn -> Länk Test av 318iS -> Länk Forummedlemmars E30 318iS ------------------------- ant's 318iS -> Länk johankihl -> Länk Schrimp's -> Länk XiOUS's -> Länk Trådar rörande E30 318iS ------------------------- wieteckit till min 318is? -> Länk Har ni fler länkar posta dem gärna! ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) |
|
|
XiOUS: För att din motor ska gå så bra som möjligt vill den ha så kall och syrerik luft som möjligt. Det är det man använder en värmeavskiljare till! Att avskilja det öppna filtret från den varma luften som strömmar från motorn! //Johan dreiachtzehnis Länk |
|
|
Xious: En sak till. Alla 318iS har box nummer 075, så du behöver inte kolla det. Bara att beställa! //Johan dreiachtzehnis Länk |
|
|
Kihl: Var du på stan i kväll?? Annars var det en bil som var välldigt lik din!! Jag har lite bilder till din Hem sida. Om min bill Plattsar där?? Länk |
|
|
Red Bull: Nej jag var aldrig inne på stan. Och tyvärr finns det alldeles för många diamantsvarta e30:s i stan. Men hade han vita plåtisar och vita stänkskydd? Skicka över lite bilder och nån text du tycker passar där du berättar om turbo konvertering osv så ska jag plocka ihop en liten sida. Kan ju va kul att ha! //Johan dreiachtzehnis Länk |
|
|
Förresten, syns det att fälgarna är ett fotomontage? Jag orkade ju inte gå ut och skruva på fälgarna bara för att ta ett kort så jag hämtade bild på dem från bbs hemsida och photoshopade dit fälgarna. Nån som lyckats se det? //Johan dreiachtzehnis Länk |
|
|
johankihl: ang. värmeavskiljare, ok, då förstår jag hur ska man placera en sådan ungefär då? Ska man sätta nån typ aluminium-plåt eller nåt liknande som leder värme dålig så att filtret avskiljs från motorn, som en vägg mellan motorn och filtret? Ang. trimchip, tack då är det bara att skicka efter ett ja :) Ang. fotomontage på fälgarna så var det mycket skickligt gjort, ser äkta ut enligt min uppfattning, enda grejen är väl att det kanske ser lite väl svart ut genom fälgarna, jag menar man ser ingenting av bromsskivor, belägg och likande (tänker mest på det nu i efterhand :) |
|
|
XiOUS: Nej, det är svårt att montera in bromsskivor osv och få det att se bra ut... Sätt en alu plåt som du säger mellan filtret och motorn. Jag har kört utan. Men bara för att försäkra sig om att man verkligen endast suger kall luft så gör man en sådan plåt. //Johan dreiachtzehnis Länk |
|
ant |
ja nu ska det beställas chip til min bil. jag har också kört utan värmeavskiljare ett tag. men det kommer i till våren. jag har satt tillbaka orginal luftburken nu över vintern. det är ju så mycket skitigare ute nu.. johankihl: bilden var mycket bra gjord.. jag blir grymt sugen på dessa fälgar som du har. du hade köpt dom från molway va? blir nog så för mig också.. dom passar ju så überbra tycker jag. ============================= Länk |
|
Ant: Jag har inte köpt fälgarna från Molway, jag köpte dem på en privatannons här på bmwpower. Det var en kille som hade importerat fälgar från Holland. Hämtade dem i göteborg komplett med 15mm spacers och xtra långa bult. Spacers krävs, du får inte på dem annars. Köpte 215/40 17 däck och det ser mycket bra ut på e30. Pris för fälgar och däck komplett allt nytt 12500:- Tyckte jag var billigt! Jag är också relativt säker på att Molway har exakt samma fälg som jag har, priset är i alla fall näst intill identiskt. Det är också roligare att se dem i verkligheten eftersom de är lackade i en färg som kalla hypersilver, det verkligen lyser silver av dem. //Johan dreiachtzehnis Länk |
|
ant |
johankihl: vad har du för ET på dina fälgar? dom som molway säljer är det ET 38 på. då borde det väl räcka med 3mm spacer för att få ut fälgarna till orginal inpress? kanske måste spaca mer om man ska få det att se snyggt ut? ============================= Länk |
|
ant: Det är et38 på mina med. Men med et 23 ligger de snyggare på en e30, jag tycker att fälgar ska ut så långt det bara går mot skärmkanten bara det inte tar i. Ska sänka min en hel del till i fram nästa år också. //Johan dreiachtzehnis Länk |
|
ant |
jaha. ja då tackar man för info.. det blir väl till att svarva egna spacers då. att köpa misstänker jag blir för dyrt. min bil ska sänkas 60 mm fram till våren. tack för all info/hjälp. ============================= Länk |
ant |
jag har beställt ett chip också till min bil nu. får väl se när det kommer. ska bli intressant att prova. ============================= Länk |
|
Var ute och kollade på min databox iaf och på den stod det (öppnade den inte) detta på översidan: En lapp med: och en med: ------------------ ----------------- | 1734060 001 | | BOSCH | | ........ 078 | | | | .......... | | 0 291 200 175 | | ............. | | ........... | ------------------ ----------------- Antar att det är den högra (lappen) du menar den som står BOSCH på med siffrorna som slutar på 75 därav *75 som du skrev? Det satt även en lapp på undersidan av databoxen: -------------- | WBAAF91090 | | AD16500 | | 801E | -------------- Funderar på om jag ska beställa nu eller vänta till våren... min bil är avställd under vitern så... men chippen borde väl finnas kvar till våren, eller vad tror ni (kanske finns ännu bättre då)? ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) |
|
|
Oj vad fula mina ASCII-bilder vart :( här är den lappen som jag tror är av intresse: BOSCH 0 291 200 175 ........... = streckkod Slutar som sagt på 75! ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.