AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.598

E30 318iS erfarenheter!

Sida 39 av 173
ant
ett enkelt sätt att kolla temperaturen runt filtret borde vara att sätta en vanlig digital termometer i bilen med sensorn så nära filtret som möjligt? på så sätt borde man kunna se hurvida tempen stiger under hårdkörning eller inte.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
matte22k
johankihl: startade bilen idag och det FUNKADE!!! ;) med oljekylaren...
jag har inte hunnit provköra bilen än, men jag får oljetryck direkt. när jag vrider på nyckeln.

jag ska försöka ta några bilder så fort ja springer på en kamera
så mailar jag över bilderna till dom som är intresserade...
ant
Xious: jag har mailat dig nu.
jag hade totalt missat dit mail, ber om ursäkt.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Matte22k: Underbart!!! Fan så skönt! Vad har du för oljekyl nu då? Beställde du från KG trimning eller? Jag har flera aletrnativ nu men det lutar åt en från 740 turbo! Skicka gärna bilderna på mailen med en beskrivning om hur det är gjort... eller det kanske syns på bilderna! Känns bra att det funkar i alla fall, då har man ju löst ett stort dilemma!

/Johan

Länk

Länk

matte22k
köpte en 19 radig från gik, man kan annars ha två mindre oljekylare som man kopplar ihop typ från en saab 9000.

har du byggt ett grenrör än??
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Grenrör, nepp inte än. Saknas pengar just nu. Ska köpa grejer och börja snart. Kompisen som har byggt grenrör förr ska hjälpa mig igång... Blir nog om ca två veckor! Skulle va kul att ha en sån där 19 radig faktiskt. Såg att KG trimning sålde dem för ca 1000kr. Får man fråga vad du gav för din? Vad blir det för avgassystem på din samt kat?

/Johan

Länk

Länk

Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
ant: har fått ditt mail och överlägger svar (så du vet)

johankihl: Tittade in på Länk och såg
de "nya" bilderna på din iS och måste säga att den är riktigt läcker, gillar fälgarna speciellt, men hur var det, det är inte äkta BBS-fälgar va? Kopia?

--------
Min 318iS finns på Länk
matte22k
gav 1100 för min..

jag tänkte ha från turbon och en bit ner 3tum sen blir det 2,5 tum, hur jag ska göra med katten vet ja inte kör nog utan...

vad ska du bygga grenröret i för matrial? ska du tigga röret??

jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Grenröret blir i tryckkärlsrör från en vvs firma, har som sagt polare som håller på mycket och de bygger grenrör på löpande band till Volvo så det blir han som får hjälpa mig. Blir troligtvis inte tig, kör mig och slipar bort svetsarna, svart material, och får det blästrat både in och utvändigt... Det brukar bli bra sägs det... Har ingen tig att tillgå nämligen.

/Johan

Länk

Länk

ant
jag misstänker att min kamkedja väsnas på min bil.
jag har förstått att det oftast räcker med att byta kedjespännaren och kedjeskenan för att råda bot på oljudet.
någon som har gjort detta på sin bil? är det djävulsskap att byta detta själv? vad kostar det?
finns det någon sida men bilder och kanske en förklaring på nätet nånstans?

en annan sak, jag vet inte varför jag har fått för mig det men på nåt sätt tycker jag mig komma ihåg att jag läst att kedjespännaren och skenan som sitter på s50 (m3 e36) motorn skulle passa på m42:an. stämmer det?

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Kolla in Brendans sida: Länk

Jag har bytt kedjespännaren men inte skenan.
Hej gott folk!

Undrar om nån av er vet hur tuten till orginalratten är kopplad?
Ska byta tillbaka till orginalratten, men får inte tuten att fungera. På ratten som sitter nu ska man fästa en kabel med kabelsko till tutknappen, men läste nånstans på forumet att man inte ska behöva koppla nåt till orginalratten. Hittar nämligen inget att koppla i på orginalratten. Mycket skumt!

Ha det bra!

Mvh
Mathias
Tutknappen, singular?

Du borde ha 3 knappar om det är orginal.

På den treekrade "vanliga" med en knapp i mitten var det iaf nån kabelsko på den som jag lekte med.
Ja på ratten jag ska sätta dit (orginal) är det ju tre knappar, men på den nuvarande är det bara en knapp i mitten.
ant
Haglund: Din rollo i bakrutan, är den orginalmonterad? Finns den att montera i efterhand?
Skulle vara praktiskt att ha.

Såg den på denna bild Länk
Det är väl din bil?

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
ant

Coolman har en sådan det är en annan hatthylla samt så finns det fästen i taket hans är orginal moterad. Man kan fixa det själv om man hittar en på skroten och det är nog inte så svårt att demontera eller montera man tar bara ut soffan därbak.

/what

Länk
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
ant:

Det är min bil! Visste inte att den fanns med på bild där. :)
Den är helt säkert originalmonterad. Sitter integrerad i hatthyllan som på E36, E34 och andra modeller.
Kör för övrigt med den uppe alltid. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
ant
Det där tål att synas lite närmare. Jag ska kolla upp om jag kan hitta på nåt. Jag hade aldrig sett det till E30 tidigare.

PS. Det blev väldigt bra med nedlackningen Haglund!

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
ant:

Tackar tackar! Tyckte själv att det blev lite småskabbigt då den övriga lacken på bilen är rätt pissig just nu. Har inte hunnit polera än, men det kommer strax. :)
Lackningen i sig blev tack och lov ganska bra.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Aldric
Tjo

Drog 3 repor 0-100 på en lokal raksträcka igår med nallen som mätinstrument vilket ju iofs inte är HELT exakt .. men fick följande 3 tider; 8,5 - 8,6 - 8,5. Förre ägaren menar på att "jodå, den e chipad å allt .." så frågan är ju;

1: Jag kan inte hantera min mobiltelefon, inte ens en gång av 3
2: Det var både nerförsbacke och medvind
3: Jag snackar goja
4: Den är verkligen så snabb

Har jag ovetandes köpt en förklädd M3:a? *S* :). Värt att nämna är väl att den gör 100 på 2:an, det lär väl spara en hel del tid att jag inte behöver växla innan.

Inte så jätteviktigt kanske, men lite ändå .. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.