AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.649

E30 318iS erfarenheter!

Sida 35 av 173
ant
Schrimp: det gäller nog den ficklampa som man kunde få som tillval när bilen var ny. den lampa du menar fins i alla e30 skulel jag tro. antar att du menar den som belyser hanskfacket?

Xious: jag betalade runt 800 kronor för mitt green cotton direct air kit. jag funderar dock på att sälja det, har inte bestämt mig ännu.
maila mig om intresse finns.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
ant: varför sälja det? inte nöjd? intresse finns om det fortfarande är i bra skick och blir billigt (inkl.frakt)

--------
Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :)
Min 318iS finns på Länk
Köpes: väghållningskit till min bil (maila)
Vilken motorolja anv. du? Länk
ant
jag är nöjd med vad filtret bör åstakomma på min motor. ge ett grymare insugsljud.
men jag har allvarligt funderat på att återgå till orginal luftburk med orginal filter.
jag ska montera tillbaks orginal luftburk och åka några mil, sedan återkommer jag hurvida jag väljer att sälja det eller inte.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
Vad händer har alla dött här eller? :) inget mer att snacka om?

ant: hur går det med green cotton filtret ska du sälja det eller inte?

--------
Min 318iS finns på Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Kanske dax för tråden att dö ut...

//Ticco

Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det hoppas jag inte. E30 med M42 ligger i tiden känns det som. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
ant
nej tråden har inte dött.. hoppas jag.
Haglund du har helt rätt, det blir bara bättre ju mer våren övergår till sommar.

Xious: du kan kanske maila mig angående filtret? då kan vi diskutera det på så sätt.

Övrigt: Jag tycker ni med en 318is 16V i eran ägo ska ta er en titt på dessa länkar. viss av er har redan reggat er har jag sett men det finns fler här som kan fylla på registret.
Länk
Länk

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Jag var den tredje som reggade mig i Brendans register;)

Till helgen blir det sommar däck på!!
Kanske några bilder också.
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Sommardäcken har varit på i tre veckor nu snart;) Har ni snö kvar i Norrköping eller?

/Johan

Länk
ant
jag har nummer #459 i registret. ska utöka med bilder när allt är monterat på bilen.
jag väntar på weitec satsen att anlända nu..
60/40 gt kit från bildelsimporten blev det.

mina somarhjul har varit på i 1½ vecka nu.. det snöade lite i morse här men i och med att bilen står i veckorna för det mesta så får den stå där den står och frysa.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Nejdå det har varit snöfritt ett tag nu.
Men sommar däcken är i Dalarna och det var snö kvar sist jag var dit.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jo, sommardäcken har jag haft på i 5 veckor till helgen. :)
Dämparna man skall ha till is:en är väl samma som 325 men har 325i och alla 3-seriebilar med M-chassie samma? Alltså en 325i utan M-chassie; har den samma som alla 3-seriebilar med M-chassie?

sc
637
schumi
e30 318is -90
jag orkar inte läsa alla inlägg i tråden så jag skriver bara.

kommer ni ihåg att jag höll på och gjorde en massa testar mellan orginal 318is och en 318is med chip, openair och 98 oktan i tanken?

jag körde 70-140 på fyran och det skiljde inte speciellt mycket.

vi bestämde då att jag skulle göra om testet på trean istället.
man varvar då ca 3000-6500 varv när man kör intervallet.

här är resultatet...

318is helt orginal på 95 oktan
70-140 på trean tog 11.0 sek

318is med chiptrim, openair och 98oktan
70-140 på trean tog 11.0 sek

körde med båda bilarna flera gånger..

hmmm...

chipstrim ... schmipstrim..

openair... schmopenair..

ant
Haglund: ja som jag har förstått så är det så. Jag språkade med bildelsimporten och enligt dom är det så. ring och prata med dom, då kan du få mer klarhet i din fråga. jag har upplevt dom som mycket serviceinriktade människor som gärna hjälper till vid val av delar.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Tråkiga siffror Schumi...
Hade det varit igår skulle jag ha skrivit att min orginal gör sträckan på 9,5 sek.

Mr C
sc
637
schumi
e30 318is -90
rejsade föresten med en porsche 911 turbo igår

fanns ju inte en chans att hänga på den när killen tröck plattan i mattan. men skam den som ger sig.
som vanligt så fegade porschen ur när det började gå lite över 160 och is'en kunde cruza förbi i 190

aaahhh..

318is -- 911turbo
1 -- 0
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
ant:

Fick det intrycket av Bildelsimporten också vid min första kontakt när jag köpte loss min Weitech-sats. Funkade klockers trots att det blev leveransförseningar m.m.
Problemet var för ett par månader sedan när jag mailade dem på nytt och fick ett mycket dåligt, nästan uppkäftigt svar. Drog öronen åt mig med en gång, men det är väl bäst att testa någon gång till kanske innan man ger dem slutgiltiga domen. :)

sc
637
schumi
e30 318is -90
Mr C..

vad menar du med "Hade det varit igår skulle jag ha skrivit att min orginal gör sträckan på 9,5 sek"
ant
schumi: jag steker porschar varje dag jag är ute och åker.. -not =D

tråkiga siffror det där, jag skulle kunna svära på att min bil är snabbare med chip än utan.
jag har bytt ut mina 14" hjul nu så nåt test som är rättvist med ditt kan jag inte göra förräns dubbisarna åker på igen.
dock så skulle jag kunna testa med mina 17" hjul för skojs skulle och se vad skillnaden blir då det är märkbart tyngre att vrida runt de större fälgarna jämfört med 14".

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Får nästan ge mig ut och göra ett test hör jag. Kan göra ett före och ett efter avgassystemsbyte (sportkat, 2,5" Apple Racing) om ett par veckor.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.