|
Sida 34 av 173
|
|
|---|---|
|
What: Ja gör det... så du e på säkra sidan skönt med sommar sulorna på,,, jag säller på min bimmer slutet av april tror jag hoppas inte bensin priset ökar nu med krig och allt .....ja vi får se kommer väl bilder snart med m-paket och rieger bakjol sk in på lack på söndag har även beställt ögonlock bara för testa om det blir snyggt ..... Mvh/ Daniel |
|
|
ant: vågar jag tro att de fem sista bilderna var menat till mig? ;) precis vad jag behövde.. tomgångsställningen på varvmätaren.. nu vet jag att min är okej ;P längtar nåt grymt efter mina däck o fälgar nu alltså.. dom ser riktigt fina ut.. ska skaffa en sänksats jag också.. antar att min kommer likna din.. lite ballongbil sådär. :) man sitter högt än iaf hehe --------------------- .. vassast på ön.. ;) |
|
|
Någon som vet var grejen/locket sitter där man tappar ur vattnet från kylaren? Tänkte byta kylarvatten, kan man ha rent vatten där nu, eller bör man ha lite glykol fortfarande? -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Förresten något man ska tänka på när man byter motorolja själv? Mer än att man inte ska dra åt locket till oljefiltret för hårt, nåt tips på hur hårt man bör dra? Vill ju inte deformera locket (aluminium). Bulten där man tappar ur gamla oljan ur i oljetråget, hur hårt kan man dra den? Är väl ingen större fara att dra den hårt? Är det någon packning eller nåt som ska sitta där i skruvhålet eller? Något mer man ska tänka på när man byter kylarvatten? Mer än det jag nämnt i förra inlägget? -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Vid påfyllnings hålet så följer du röret rakt ner där ska finnas en blå plast plugg längst ner som du skruvar på öppna också påfylnings locket så det blir tryck så att all vatten rinner ut. Det skadar ju inte att ha glykol i jag vet inte vad man rekomenderar men man bör nog ha glykol i. Jag bytte olja och till filtret räcker det med vanlig handkraft och samma till bulten på tråget bara dra åt lite nätt du känner själv när det är stop. /what Länk |
|
ant |
Schrimp: varför tror du det? =D Xious: Angående glykol så SKA du ha det blandat i vattnet. det förhindrar korrision och smörjer pumpen osv. du behöver ju inte blanda för polarklimat men det skadar ju inte. jobbigt om det skulle bli så att du glömmer bort det till komande vinter eller så.. när du monterar oljefiltret så stryk olja på o-ringarna så dom inte monteras torra. sen som what säger, dra inte så hårt och byt kopparpackningen som sitter på pluggen som tätning. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
IS läpp Vet någon vad de kostar? eller nån som har en begad i fint skick? Vad clipsen som håller fast den kostar? |
|
|
ant: Ok, har du någon rekommenderad blandning? 10/90 (glykol/vatten) 20/80...? För sommar bruk alltså. Har även en sån där glykolmätare så jag kan kolla hur många minusgrader det klarar. Köpte ett orginaloljefilter på BMW idag, o-ringarna, antar att du menar de av gummi? Det som ingick med filtret var: Filtret, en stor gummiring (o-ring?) med lite större diameter än själva filtret, en liten gummiring (~0.5cm diameter), två "plåtringar" en kopparfärgad (~2cm diameter) och en lite mindre plåtfärgad Kopparpackningen: sitter den i gängorna eller pressad mellan "bulthuvudet" och oljetråget? Vart får man tåg på kopparpackning? Jon_318iS: IS-läpp kostade 1200:- för mig på BMW-orginal för 2 år sedan. Clipsen är inte så dyra, några kronor styck har jag för mig. -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
ant |
ja jag menar dom "gummiringarna" stryk olja på dom inan du dra fast locket till oljefiltret. vart delarna ska sitta så ser du det när du tar isär oljefiltrets behållare. angående oljepluggens tätning, så är det en kopparbricka som tätar mellan plugens skalle och anliggningyta på tråget. alltå inga gängtätningar. en sån packning kan du köpa på en mack. kostar runt 5 kronor skulle jag tippa på. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Angående plåtbrickorna... du ska ha den plåtfärgade närmast skallen, sedan den kopparfärgade. den lilla minsta gummiringen ska du sätta längst ner på "bulten".. Drog min trågbult med måtta.. dra den lagom.. så kan du se om det läcker efter de första milen eller så.. min var inte så kinkig, eller så drog rätt lagom med en gång. som "ant" sa; du ser hur grejerna ska sitta när du plockar ner det.. --------------------- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
I kylaren ska det vara 50/50 med vatten och glykol, aven pa sommaren. Mr C |
|
|
Tjenare grabbar... grymt bra info här inne, nu e det så att jag sitter med en 318i vad är skillnaden mellan den och is? allt trim ni babblar om borde väl funka fin fint till en simpel 318i också eller är jag helt vilse? -BMw power- |
|
ant |
du är vilse.. =) näe då men i din bil sitter det en m40 motor. i våra bilar sitter det en m42 motor. det är två olika motoer som inte har mer gemensamt än just motorvolymen grovt sett. så det trim som pratats om här passar inte din bil förutom de turbokonverteringar som diskuterats här. tyvärr. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
*snyft* en jvligt bra tråd iaf.... -BMw power- |
|
|
sodermalm har nog inte ens en m40, det är nog en gammal m10 om den är från -87. /Johan Länk |
|
|
Sådan där handsfackslampa som finns ett uttag till i handsfacken ska det finnas en sådan lampa orignal..?? Till försälning 35000:- Länk |
|
|
Jag är tveksam till att den lampan fanns med i alla bilar. Har inte sett en enda som haft den tror jag. |
|
|
I min sitter det en, men den fungerar inte så bra. Tänkte dissekera den någon dag och se vad som är fel. Annars får man väl köpa en ny. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jag har en o den funkar perfa.. sitter en pinollampa i den.. om det är den ni menar.. --------------------- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
Vad har ni betalat för era (öppna) sportfilter ni som har sådana (typ K&N, Green Cotton eller J&R)? Jag har fått prisuppgiften: 725:- inkl.moms. för komplett J&R öppet sportfilter på Länk (fick ju tipset från johankihl. Bara filtret kosta 500:- (som du sa johankihl) men verkar lite mycket att lägga 225:- på insats och det andra... hmm. En firma nere på stan (Österlunds Motorsport) ska ha 645:- för K&N filter (bara filtret) -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.