|
Sida 33 av 173
|
|
|---|---|
|
Nej, det gör man när man kommer dit tror jag. Tror att det går att föranmäla sig också... Men det är ju ganska sent på sommaren! Hoppas att jag har fått i turbo motorn då!! /Johan Länk |
|
|
Då får vi hoppas att jag hunnit/avsatt pengar för ett riktigt chassie. Då kanske både din (det kommer den ju absolut vara med en turbo) och min är något som folk kommer undra vaffan som hänt med. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Folk kör i allmänhet som fiku**r på ban träffarna... BMW turbos lär det ju vara gott om i år på kinnekulle i alla fall!! /Johan Länk |
|
|
Då gäller det att ladda rejält då för att sticka ut ur mängden då. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
ant |
mm nu blir jag inte mindre sugen.. jag kommer till kinnekulle när bilsport anordnar evenemang, det är klart redan. att åka med er på bana i övrigt låter allt för kul faktiskt. jag har en kompis som säkert också är sugen. återkom med mer info om när var och hur så kan ni ge er den på att jag ska försöka komma dit med min light-vässade e30.. jag hoppas kunna utveckla mig angående banåka i sommar så alla tillfällen som ges är för mig ett plus. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
ant |
VARNING!! läs detta innan ni tankar tenaol för att öka effekten i era chippade m42:or. Länk ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Vad bra att det är så att det är e85 som är farligt då eftersom det finns E10 på Ok macken i Karlskoga där jag tankar. E85 har jag aldrig hällt i min tank! /Johan Länk |
|
|
Jag är på att träffas o åka lite :D Jag åker väl, som Haglund2306 sa; hellre än bra.. men det hade varit riktigt ballt att få träffa lite av de bekantskaper man skaffat sig :) Bor på Tjörn, 6 mil norr om Göteborg, så jag antar att det blir en bit för en annan att åka, vart det än må vara..? ska slänga på 17" sulorna o sänksats först.. ;) --------------------- .. vassast på ön.. ;) |
|
|
Spricka i mitt termostat hus som har oskakat problem nytt hus kostar 152kr hos BMW i malmö (biligt trode 500-700kr) ska byta idag så får vi se om bilen mår bättre. Har funderat på att kanske ska sälja bilen och köpa en E36 325-328 istället. Men en anonns kommer upp när det blir aktuellt. Kanske säljer mitt trim chips också för 500:- chipset är från Mario i tyskland säljer pga tycker det är för dyrt att åka med 98okt bensin. Ant: jag har inte scannat grejorna men om du vill så kan du få tidniongarna en Teknikens värld med Opel vs 318is 90 och så en reklam blad från BMW på danska med 3-serien bla några fina bilder på 318is 100:- inkl frakt för dem. /what Länk |
|
|
jag har klockat lite mer tider med den chippade is'en nu. 70-140 på trean går på ca 11 sekunder. detta alltså med 98oktan, openair och mario trimchippet. jag skall testa på min orginalare i helgen och se om det skiljer mer där. man håller sig på högre varv hela tiden så det borde bli mer skillnad nu tror jag. jag rejsade mot en camaro z28 i helgen och det var jämt på ettan och tvåan. sen drog han ifrån. rätt nöjd :) vet dock att det är jävligt svårt att få till bra starter med dom där camarosarna. dom spinner väldigt gärna. är det någon av er som har kollat hur mycket era is'ar drar ungefär när man ligger och kör toppfart. jag åkte en sväng på 15 mil i helgen och låg rätt konstant på 140. då drog den litern exakt. vågar inte köra snabbare med mina regumerade vinterdubbdäck. tror att dom pajar ifall jag kör snabbare. skall köpa nya sommardäck snart och då skall jag eftersträva att köra toppfart exakt hela tiden. förutom i stan. skall bli kul att se vad jag hamnar på för snitt då. borde inte behöva bli alltför högt tror jag. |
|
|
Dedär M42:orna i E30 är bra arga har jag märkt. Körde med G-tech igår med min bil som den står bara för skoj skull. Helt original förutom: trimchip (318is.de), Weitech-fjädrar (OBS! originaldämpare, avgas, filter t.o.m.!), och sedan en hel del som inte bör påverka resultatet. Hjul: 16" Alpinafälgar med Fulda Extremo 215-40-16 (ingen diffbroms). Jag fick en 0-100-tid på 8.37 sekunder. Till det kan man lägga ungefär en halvsekund för att få det trovärdigt men det är ändå en sekund under original. På 0-402 meter fick jag 15,42 med slutfart 146.5km/h. Rätt hyfsat för en 13 år gammal bil med 1.8-litersmotor tycker jag. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Haglund2306: Ja det är shyst 1,8 bil tycker jag också. Nu har jag satt det nya och blanka termostathuset och bilen går som en bärla igen fan vad skönt. var och tvättade också och till veckan åker sommardäcken på inget vinterväg lag här i Lund inte ska bli skönt nya sulor som bara gått 100mil då blir bilen stabil och tyst och det blir mera åka.. /what Länk |
|
| What : Du som sa att du tyckte din bil var tyst och jag ville ljudisolera min mer. :) | |
|
LOL på dig :) skildnad med skit vinterdäck och nya sommar sulor. Daniel körde min bil idag han sa den var tyst och skön i 80km/h ;-) /what Länk |
|
|
Ja om man åker i min cittra får man buller skador över 90 så din var hyffsat tyst hehehe.....så du stack och tvätta bilen oxå satsa på en motor tvätt oxå så slipper du den stora skillnaden på termostatlocket och din motor heheh... Mvh/ Daniel |
|
| (Haglund2306) Testade du bilen med G-tech utan chip någon gång? Det vore intressant att veta vad den gör orginal. Att läsa effektkurvor och acc-mätningar i tidningar brukar vara ganska missvisande i och med att det är en 13år gammal bil. Förresten installerade du chipet själv? Blev det någon skillnad? | |
|
Mr.Puts: Jag testade aldrig bilen utan chip, men eftersom det blir så stora variationer på 0-100-, 0-402m-tiderna beroende på väder, vind, temp, växlingar, dagsform m.m. så tror jag att det skulle bli rejält missvisande. Jag tycker mig känna skillnad på bilen före och efter chipningen. Mest märker man över 4500 varv, men jag tycker även att den blir aningen piggare mellan 3500 och 4500 varv. På låga varv finns ingen effekt i M42:an varken med eller utan chip. :) Jag bytte chippet själv. Mycket enkelt. Kika längre bak i denna tråden så tror jag det är what som har gjort en grym beskrivning! Bara att följa till punkt och pricka. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Sommar sulorna är på fan vad skönt! Flayer: Ja ska motortvätta bilen men min motor var varm i går så jag ville inte spruta så mycket på den men rengjorde bara lite lätt ska köra med högtryck och avfettning till helgen kanske. måste lust läsa motorengörnings hjälpen i Gör-det själv här så man inte får kortslutning :) /what Länk |
|
|
Jag har sett på en del filmer från andra E30 bilar att det finns två små knappar till vänster om varningsblinkersen. Vad har man de knapparna till. Sitter ej sådana på min bil. Kan det vara till dimljusen.? Har lagt upp en ny bild nu... MvH Johan Till försälning 35000:- Länk |
|
ant |
knapparna är inte till dimljusen. dom sitter under ratten till halvljus/parkeringsljus. har lite nya bilder på mina sommarhjul upplagda här för övrigt. Länk gissa om jag väntar på lön så jag kan beställa sänkningsdoningar.. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.