|
Sida 30 av 173
|
|
|---|---|
|
till what: ja jag har kamasa, bacho, tengtools och en ja-la massa andra märken !!! jagf vet iallafall att det lönar sig att köpa lite dyrare grejer så att man inte rundar skruvar och dyl... Mvh/ Daniel |
|
|
Hej !! Är det någon som vet hur jag kan trimma min Bimmer utan att göra allt för stora ingrpp och kosta allt för mycket pengar. Jag har redan sportluft filter.... Eller finns det ingen som vill köpa en riktig pärla. MvH Johan Har fixat bilder nu. Länk |
|
ant |
johan_grafstöm: hur mycket effekt vill du ha? och hur mycket pengar får det kosta? man kan säga så här, om du inte turbokonverterar så kommer det att bli väldigt dyrt att få ett större antal hästkrafter. men du kan ju börja med det chip som flertalet på detta forum åker med i sina bilar, jag har själv detta chip och är nöjd med jag fick för pengarna. helt klart. om den effektvinsten känns klen så ska du nog ge dig på en turbokonvertering. då kan du plocka ur högre effekt ganska enkelt. dock så bör du veta vad du håller på med innan du börjar med ett sådant ingrepp. ========== Länk |
|
what: Tack för den grymma guiden om hur man byter chip! Hjälpte en hel del! Skillnaden vid bytet var ju inte som en käftsmäll, men den är klart gladare över 4500 känns det som. |
|
| matte22k: Läs i inlägg på forum trimmning. maxvarv balancerad m42! Jag behöver din hjälp snart;) | |
| Johan_grafström---tolkar jag dig rätt som att du är sugen på att sälja din is???? om så är fallet vad har du tänkt dig?? | |
|
35 000 kr Maila för mer info ( mycket fräch bil...)) Har fixat bilder nu. Länk |
|
|
Haglund2306: Det var så lite så! ant: Arbete påbörjas nu till helgen med att scanna det du vill ha. ILiveToRide: Har du bytt antennen själv? Själv så har jag en liten ful antenn från mekonomen eftersom min elanten gick sönder.Och jag kunde inte vara utan ljud Ni som har tätat hålet och omlackerat kör ni utan radio eller var sitter då eran antenn? /what Länk |
|
|
Nej jag har inte bytt själv. Måste vara gjort för mer än 5 år sedan. Föregående ägaren hade inte heller gjort det. Men det är snyggt gjort, antenn kabel är bra undangömd och det rostar inte (ännu). |
|
| Jag ska köpa en glasantenn, mitt hål är nyss igenlagt av en plåtslagare och sedan är bilen nylackad. Tyvärr har lackeraren fuskat lite och jag har fått några små rost tendenser i vinter, dock ej där han lade igen för antennen. Så snart ska det klagas!! | |
|
Har en liten kontakt som sticker ut från den tjocka kabeln till databoxen.. vad är den till för..? den sitter fast på boxen med ett clips.. liknar en Molex-kontakt litegrann.. fast bara med två sladdar. Är det nåt som BMW använder för att diagnostisera..? tycker dock kontakten i motorrummet borde klara den biten.. ;) och lär väl inte vara nån alternativ kontakt för handskfackbelysning? hehe hoppas nån vet.. tacksam för svar! --------------------- .. vassast på ön.. ;) |
|
ant |
schrimp: jag tog mig friheten att länka upp dina bilder här. det är lättare att förstå vad det gäller när man ser bilderna. Länk Länk ========== Länk |
| Skulle tro att det är till någon lampa eller nåt. Det är i alla fall inte till för något diagnostik verktyg när det ser ut sådär... Kolla under instrumentpanelen så hittar du säkerligen fler kablar som inte går någonstans... | |
|
ant: sorry har inte fixat ännu men är på G Jag undrade detsamma vart den kablen ska användas till. Jag gissar på att BMW kanske använder den eftersom den är koplad till boxen anatgligen för att kolla status på boxen genom att kopla den till en typ av dator. Eller så kan det vara nån typ av tillbehör som man kan kopla men det tror jag inte så mycket på. /what Länk |
|
ant |
what: det är lugnt. att den kontakten skulle vara ett "serviceuttag" tror jag inte stämmer. det borde väl vara fler kontakter än två då? om det inte styrs via något som liknar dmx kanske? vad vet jag. i övrigt så borde väl denna info i såna fall kunna tas från serviceuttagen underhuven? kanske ska användas till en peltier för kylning i handskfacket? ========== Länk |
|
Men koplingen till styrboxen förstår jag inte i allfall :) men det är väl sånn kabel som är bra att ha fast man inte vet vad den ska vara bra för :) /what Länk |
|
ant |
hehe nej det rä väldigt sant att den itne borde vara kopllad via styrboxen om den ska vara strömförsörjande.. tänkte inte så långt.. mysteriet fortsätter.. ========== Länk |
|
Ville mest stå för det 600 inlägget ;) Länk |
|
Neshiren |
Kul att kolla igenom denna tråd - många bra tips. Har en iS -90, köpte den i okt -02. Rolig bil, har kört hela vintern utan problem. Läste om att många tyckte E30 var jobbig på vintern men det beror kanske på hur man kör hehe. Ska besiktas om ca 4 timmar! borde inte vara några problem. I vår ska det bytas däck ...fick halvbra 205/50däck med 16" Kosei Sniper fälgar - passar bra på den bilen tycker jag. Det var tungt att fickparkera utan servo, och jag kan tänka mig att den fortfarande har bra väghållning om man går ner lite? Nån har kanske nåt att säga om det. Har problem med elspeglarna, ska testa tipset jag läste ovan, annars inte mycket att klaga på! Fin bil |
| Kan den kontakten være til den oppladbare lykten som kan kjøpes som ekstrautstyr? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.