|
Sida 29 av 173
|
|
|---|---|
| Ett problem till, är det någon som lyckats att hitta typ en haynes bok där iS:en finns med. Skulle vara oerhört praktiskt, jag saknar m42 instruktioner många gånger. Skulle vara kul att veta hur man nollar den när man ska plocka ihop motor nr2 igen. Jag har kollat men inte hittat några märkningar. Krävs det ett special verktyg till det? | |
| Jag tror inte det. Bara man inte förstör balansen i motorn. Den är ju total den med. Det är en arg liten sate som sitter och gör sitt bästa där framme redan från början. :) | |
|
Finns det inte någon Haynes eller Bentley som täcker E36 318is? Det som gäller för motorn i den gäller ju för varå också. |
|
|
Haglund2306: "Det är en arg liten sate" Jo du, 0-100km/h tar ju bara typ en halv dag ;) //Ticco Länk |
|
ant |
what: tänkte jag skulle passa på att tjata lite nu innan jag ska inta ryggläge.. ;) dom där repotagen från Teknikens Värld och den där katalogen över 318is. har du scannat dom? kom på det igen och tänkte att det skulle vara kul att se dom. inte meningen att hetsa dig, jag bara undra.. ========== Länk |
|
Ticco: Men den är arg för det! Hade han inte haft en så förbannat tung ryggsäck att bära på så hade det nog gått fortare! I med en M42 i en toklättad 02:a så går det nog fortare. :) |
|
| Har förresten beställt nytt humör från Mario på 318is.de idag. Får hoppas att den arge inte blir sneförbannad nu bara. | |
ant |
den blir ännu argare! den kommer ju att varva mer! =) ========== Länk |
|
Haglund2306: 1125kg e ju inte mycket. Ha inte för höga förväntningar på chippet. //Ticco Länk |
|
ant |
nej ticco har rätt. förvänta dig inte några mirakel. men jämfört med vad liknande chip kostar i sverige så är det ok.. fast iofs tror jag inte du förväntar dig en asfaltsskrynklare av chippet heller? ========== Länk |
|
Det gör jag verkligen inte. Jag förväntar mig något bättre körbarhet på bana med den arge. 50 euro + 15 euro i frakt känns som riktigt billigt för ett chip bara det gör ett hårstrå i sammanhanget. Kan vara kul att testa då jag inte chippat någon av mina tidigare bilar. |
|
|
Vad har ni för typ antenn på era 318is? Min "teleskop" antenn är pajad av nåt skäl. Funderar på en fin eldriven en men säkert bortkastade pengar :) En del kör med rakt svart antenn. Och en del den klassiska. Vilket är bäst? och snyggast? :) |
|
|
Körde bilen lite i dag, helt orginal under huven. Ingen vidare trevlig upplevelse! //Ticco Länk |
|
ant |
jag har en vanlig lång antenn. inte så snyggt om du frågar mig. funderar dock på att demontera denna och lägga igen hålet och sedan ett nytt lager med lack till sommaren. vi får se hur mycket övertid jag får beviljad.. ;) ========== Länk |
|
Ingen antenn alls, igenlagt hål! Jaså, du är tillbaka i slöträsket ticco;) Har du kvar det svänghjulet som du hade på turbomotorn? |
|
|
Bara för stunden, eller besiktning kanske det heter ;) Svänghjulet sitter på min bil. //Ticco Länk |
|
|
Sådärja, nu är den besiktigad. Vänster spindelled måste bytas, i övrigt okey. Det gick bra å besiktiga med ögonlock och svarta baklampor. //Ticco Länk |
|
|
Ja du hade väl riktiga svarta baklysen, e-märkta? Hur blev karaktären med lätt svänghjul på orginalmotorn, blev den slö eller? Jag har inne mina motordelar på lättning och balansering nu, ska dock ha dit en 228mm tryckplatta. Körde du med sinter den stund du åkte med din koppling? /Johan Länk |
|
|
Jag har M3 antennen, den lilla som sitter på taket. Och hålet i bakskärmen är igenlagt och det är omlackat. |
|
|
johankihl: Svårt att säga eftersom jag inte kört den orginal tidigare. Nej, orginal. //Ticco Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.