AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.637

E30 318iS erfarenheter!

Sida 28 av 173
Co
125
Coolman
318is -90
Stolen ska till en läder skräddare som ska fixa förarstolen lite. och jag känner honom mycket väl :) så jag tror ej det kan bli dyyyyrt! Rabatt p.g.a. känner + utan redovisande papper :)

Det tog bara 3 min ta bort ena stol med nyinköpta KAYSA verktyg tror jag det var. Dyrt men bra kvalite.

Jag ska byta Larm från DEFA till CarGuard. Fan va stor DEFA boxen var. Och fel ställe ju. Brukar vara bakom handsfacket men det gäller kanske bara SAAB 9000. Byter Pga DEFA ej godkänd av F-bolag. Byter till carGuard 950s tror jag det var. Har setet i bakluckan.

Sen ska jag lyfta upp mattan och jag jobbar på gummifabrik i Trelleborg så har vi en speciell dämpande gummimaterial som är tunn och tyvärr lite tung men dämpar effektiv och ganska ljudisolerande. Vill ha tystare comfort än så.

Högtalare främre ska jag byta. BMW Original 25W kan man glömma. Nåt saftigt ska det bli till en rimlig kostnad.

Det var planer hittills. Kanske nån kan komma med förslag.

P.S. Sorry för bildkvaliten på vissa bilder. Det var beckmörkt i garage så man fick ju trycka av och hoppas på en bra bild :)

Ska fortsätta imorgon och ska ta en bild på stolen som ska lämnas in så ni kanske förstår.

ant
kaysa verktyg? vad är det för något? har aldrig hört talas om det.
kan inte vara så att det vara kamasa tools? det är väldigt fina grejer som ofta kostar en del.
jag själv använder nästa nuteslutande bahco och till en viss del även teng tools.

==========
Länk
Co
125
Coolman
318is -90
Ant : Yepp! Kamasa tools. Jag tänkte från början teng tools men det fick bli Kamasa. Kostade 499 kr, Länk men min ser nyare ut men samma grejor. 3/8 måste ju duga en bra bit. Ansåg 1/2 var rätt grovt för min smak. Jag ska ju ej ta ut motorn :)

Bahco, har ej hört det tidigare. Är det BilTema grejor som lär vara mycket bra eller?

Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Bacho (ursäkta felstavningen :)) är definitivt bra verktyg. Kamasa är inte dåliga heller, men jag skulle inte kalla dem _väldigt_ bra.

Det är ganska tjockt material i dem jämfört med Bacho, vilket kan ställa till med problem i trånga utrymmen, plus att de känns lite klumpiga.

Detta är dock min högst personliga åsikt efter att ha arbetat med båda.

Magnus
Co
125
Coolman
318is -90
Jag pratade med en del varuhus (Bygg-varuhus som tog saftig betalt för Kamasa grejor) rekommenderade varmt dem men har lite begränsad användningsområden ex trånga utrymmen.

Men man blev lite förtjust över den låda och den verkade ha allt utom 8mm som jag behövde. Men kan köpa en 8mm hylsa och slänga 22mm hylsan :)

Men jag hoppas den kvalite ligger över den normala kvalite. Fanns ju en del värre typ 80 delar för 279 kr...

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Coolman:

Jag tror att du har gjort ett mycket bra köp. Kamasaverktyg står oerhört högt på min inköpslista i alla fall. Finns en mekanikersats på Jula som jag funderat länge på nu.
Dyrt? Ja. 3995. Men det är rejäla grejer! Blir nog ett köp av en sådan tror jag.
ant
jag tycker mig ha bra erfarenhetera av kamasa tools. deras fasta nycklar är enligt mig mycket bra.
själv har jag två kompletta satser. dels en bahco hylsnyckelsats S106 Länk
och dels en 3/8 sats från tengtools. jag hittade ingen bild på denna sats men det tycker jag fungerar mycket bra.
dock så är det bahco som ligger mig närmast när det ska skruvas..

==========
Länk
Det här är ju världsrekord i antal inlägg

o/_______\o
/Oo=00=oO /
[]=****=[]
Co
125
Coolman
318is -90
Ant : Kommer ej in på den url du gav. Men jag hittade en annorlunda url som kanske fungerar för andra här?

Länk

Dock måste den ha varit dyr. :)

Visa användare
216
what
E30 318is -90
Url funkar ej

/what

Länk
Co
125
Coolman
318is -90
Tacka vet jag Kamasa Tools. Bahco verkar SKUMT som får sina sidor ej att fungera :)

ant
ok, men vi gör så här då..
Länk
där är mina kompletta satser. dock så är inte bacho satsen komplett på bilden. det ligger några saker i mina byxor som är nånstans. och så har jag inte alla fasta nycklar på bild. dom hänger på verktygstavlan i garaget.

==========
Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
kamasa är bra men bacho är inte fy skam faktiskt !!!

Mvh/ Daniel
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Flayer: vad har du för verktyg då?

/what

Länk
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Starta en tråd som heter verktyg vetja... Lite väl osmidigt att den konversationen sker i iS tråden. Dessutom kanske andra är intresserade och vill vara med och diskuttera om sina verktyg;) Bara en liten tanke!!
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Om vi säger så här då vilka verktyg är bäst att ha när man ska ta hand om sin IS på bästa sätt så man inte repar en mutter i onödan ;-)

Äh jag skojar bara. Men det har ju blivit ett forum i forum här på IS tråden. Kanske lite för att det är bara is ägare som skriver här och inga andra som förutom några få. Och då blir det ganska lätt så. Jag är oftas medveten om att man ska använda sig av sök och det gör jag ofta. men ändå så blir det lätt att man kanske skriver några gånger här för att ni övriga är intredserad av vad en annan IS ägare gör för att ta hand om sin bil på bästa sätt och dela med sig sina efarenheter.

/what

Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
what:

Instämmer till 100%.
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

OK;) Tänkte mest på att det är säkert andra e30 ägare som inte läser den här tråden som säkert har något vetigt att tillföra;) Det som skiljer oss från resten är ju trots allt bara m42:an och en kränghämmare;)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
johankihl:

Verkar vara dendär lille envetne adrenalinhögen i hjärnan också tror jag. :D
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Jo, det kan nog stämma. Det är en välbalancerad version av e30. Hoppas att det inte förstör med mer effekt... tror ni det ;) Det tror inte jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.