|
Sida 27 av 173
|
|
|---|---|
|
Dock har bara den "Titan 75W inverter" bara 75W att ge ut. Inte 150W som jag tänkt från början. Men den stora bjässen kan ju vara under stolen eller nåt sådant. Äh, få se hur det blir! What får hjälpa mig på traven! |
|
|
LOL! minns du när vi skulle byta startmotorn? /what Länk |
|
|
Då gick allt åt helvete. Bensinen rann ut från motorrummet, batteriet död och allting. Tack för påminnelsen. Jag menar "What ska man EJ be om hjälp!" :) |
|
|
LOL! :) synd att ni inte fota/filma det. Coolman: om du släppar in en sån där klump i bilen så kommer ju 0-100km/h sjunka betydligt :) (inte värt det). Bilen kanske kommer bli snedlastad också :) (skrapa i på den sida transformatorn är :) -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Nu har jag bytt olja helsyntet Agip HTS 10/w40 oljefilter tändstift bensinfilter luftfilter När jag då bytte tändstift upptäkte jag att där var lite olja i två av dem inte jätte mycket men ändå en liten del. Kändes inte normalt men jag forsatte och när jag var klar så funkade bilen som den skulle. Men jag blev ändå lite fundersam. är detta normalt? och är det nått som jag bör undersöka närmare? Iallfall så fick jag och coolman chipsen från mario jag har ca 20 liter 95 bensin kvar vad tror ni om jag monterar det nu och kör lite på 95:an tills jag byter till 98? en polare sa att det kunde tända fel eftersom chipset är anpasat för 98. Men ni som har bytt har ju kört med 95 ett tag och då var det väl inga problem bör jag vara orolig? /what Länk |
|
|
Nu har jag också tagit ut boxen och monterat mitt chips, ska ut och plugga i boxen sen till bilen har givetsvis tagit några shots också och kommer att lägga upp det sen när jag är klar med allt och allt fungerar. Det blir nog i morgon. Ant: Tack för dina bilder av chips byte förut det underlättade. min box och inerhållet såg lite anorlunda ut du kan kolla på bilderna jag lägger ut lite senare. jag hoppas att allt ska funka nu annars får man byta till orginalchipset igen. /what Länk |
|
|
Nu har jag monterat tillbaka boxen med trimchipset. jag kan tilläga att jag koplade ut batteriet först innan jag började ta ut boxen när jag vrider på startnycklen så hör man att startmotorn gårigång men det blir ingen tändning så att motorn går igång :( nu är det sent jag får kolla närmare i morgon hoppas att det går att lösa evt så får jag kolla så att kontakten sitter i ordentligt och evt så får jag kanske testa med orginalchipset igen. Jag har ju coolmans chips också som jag kan testa med men jag vet inte nåja det ordnar väl sig. återkommer med raporter om hur det går. /what Länk |
|
|
Nu kan man andas ut förmodligen så var det glapp i kontakten när jag testade igår det var ju ganska sent men efter att ha tryckt in kontakten ordentligt så funkade allt som det skulle. ska anpassa bilderna från chipsbytet och lägga upp dem. sen ska jag testa att köra en runda men jag förväntar mig inte så mycket med 95:an det är några liter kvar som jag får köra upp innan jag blandar med 98 /what Länk |
|
|
Bilder på chips byte! Länk /what Länk |
|
ant |
bra bilder! mycket bättre än mina.. ;) ja boxarna ser ltie annorlunda ut på utsidan. dock likadana inuti.. men huvudsaken är väl ändå att chippen fungerar som dom ska. sprang på några intressanta pdf dokument från aspen. dom jämför deras bensin som säljs på dunk eller fat med vanlig bensin som finns i pumpen på macken. dock så är detta svindyrt. Aspen Plus (99 oktan) Länk Aspen Racing Fuel (102 oktan) Länk länkarna kommer naturligtvis från Länk ========== Länk |
|
what: mycket bra dokumenterat chipbyte! Det ska du ha credit för!! -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
| Igen som haft problem med högt eller pendlande HC-värde? | |
|
Jag hade problem med HC vardet som var uppe i 150. Bytte stift och filter och kom genast ner till 002. Mr C |
|
|
Nu har jag tankat med 98 full tank och testat att köra lite med chipset var nere och hjälpte Coolman att byta också han tyckte bilen uplevdes piggare. Jag tycker att den blev mycket piggare efter chipsbytet dock ingen monster men det käns som en rilig bil blev ännu roligare. Helt klart värt pengarna! Kul att ni gillade bilderna! RSA: Ja när min bil hade problem med högt HC värde men förra ägaren fick igenom den jag vet inte vad han hade gjort men jag hoppas att jag inte får några problem med det sen nar det är dax igen. /what Länk |
|
|
Ok, att jag frågar i den här tråden beror på att jag har fått för mig att just 318 is ofta har problem med högt HC-värde. Min bil har haft lite högt, oftast pendlande (konstigt...) värde, men aldrig över gränsen. Högt HC kan ju bero på en massa olika saker, men jag tänkte att det kanske finns något standardfel på dessa bilar, tex en packning som brukar vara dålig etc. |
|
|
Ang. HC-värden; Jag har aldrig haft några problem, de har varit mycket låga och bra. Dock är det väl bra att varmköra bilen ordentligt innan mätning görs, är väl den vanligaste källan till för höga HC-värden? Hittade en länk som förklarar HC-värden och sånt bra, för de som inte är så insatta (som jag :) Länk -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Åt coolmans vägar så får ni lite bilder på hans project att reperera ena stolen hos en lädermästare och så lite trevliga bilder på kabelhävor! :-) Länk /what Länk |
|
| Låter dyyrt detdär med lädermästare. Men frääscht! | |
|
sak du inte sova snart henke du skulle komma förbi men dök aldrig upp.... varför segar din sida så ? Mvh/ Daniel |
|
|
ska ska det var !!!! öhhh Mvh/ Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.