AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.567

E30 318iS erfarenheter!

Sida 25 av 173
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Coolman: Jo det blir Castrol till låda och differn kunde ju bli Castol till motorn också men så blev det inte men kanske nästa gång p.s ska vi köpa en dunk på 100 liter och få rabbat? ;-)

P.S hoppas att vi får trim chipset nästan vecka eller så får vi göra hembesök hos Mario och köra lite med utpressning. Men fan vad less man blir när man ärlig och när andra inte blev torkade i röven av morsan när de var små. Hoppas att det kommer på posten i allfall innan Fredag.

Har monterat nya Sony högtalare och så har jag beställt en ny stereo eftersom den gamla bandaren inte håll måttet längre men fan vilken kul kabelhäva man har och en 10A säkring?! monerat där. Blir väl så att man får klippa allt och montera en ISO kontakt. Funderar på att dra nya kablar när man ändå är igång Har ingen aning om hur lätt eller svårt det är men man får väl testa :)

Coolman och jag börjar planerar en liten hemsida med bilder och så men det kommer nog först att bli vid sommaren då man har lov och tid att slappa lite. Kul att kolla på era 318is sidor ni som har.

Jag säger det igen jag är väldigt förvånad hur stort det har blivit med 318is då vi snoppat förstaplatsen. Lite stolt är man då att man just har en bil som många vill prata och diskutera om även om utsende inte skiljer så mycket från andra E30.

Länk

/what

Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Helt otroligt, jag har inte lyckats å få i 4 liter i min?

//Ticco

www.ticco.com
Co
125
Coolman
318is -90
Ticco : Du glömde väl ta bort oljan först under bilen? :)
Co
125
Coolman
318is -90
Motorn ser verkligen misshandlad ut. Eller brunnit?
Döm själva.

Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Coolman: Lite oljespill bara ;-)

/what

Länk
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Äh, det är säkert ingen fara. En renovering av motorn kostar ju säkert inte mer än ca 4000:- om man gör det själv och då har man ju garanterat en fräsch motor. Köp den om ni har möjlighet. Ett bud på 30$ är inte fel;)
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Coolman:
Nä helt seröst, jag har max slagit på en 4 liter dunk.

Nu kan ni skåda den nya turbon och ICn på mina sidor :)

//Ticco

www.ticco.com
ant
ser fint ut ticco.
vem har byggt motorn? är det bäckis motor som låg på börsen för ett tag sen?

angående oljan så har jag slagit i 4.6-4.7 liter ungefär och då hamnat strax över strecken på sitckan. låter konstigt det där för dig ticco. i min instruktionsbok står det 4.5 liter med filterbyte.

==========
Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Nej, det är inte den, denna är helt nybyggd.
Var i Avesta i går och hämtade den.

//Ticco

www.ticco.com
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
what: för att få snygg kabeldragning så är det nog lite pill, du får i princip lyfta bort hela baksätet & hatthyllan, det är inte så svårt dock, men sen gäller det att få sladdarna under inredningen och det kan vara pilligare. Jag använde de kablar som fanns framdragna redan (till orginalhögtalarna) till mina bakre 6x9", funkar perfa, pröva det först. Är det inga värstingelement du ska ha (typ 10-12" basar, med slutsteg) så räcker nog orginalkablarna gott.

Ticco: mysko att du inte får i mer än 4 liter? Är den i mitten på oljestickan då eller i övre strecket? Tips är att ändra "www.ticco.com" i din signatur till "Länk så man slipper klippa och klistra in länken :) Lyx med nybyggd motor, låter dyrt dock.

--------
Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :)
Min 318iS finns på Länk
Köpes: väghållningskit till min bil (maila)
Vilken motorolja anv. du? Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
XiOUS:

Ja vi får titta på det! men det blir nog till våren
för kallt att jobba med bilen nu har inget garage :(

en bild jag tog i går.

Länk

/what

Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Länk

/what

Länk
jo
95
johan_grafstrom
BMW 320i M-Sport 2001
Är det ingen som har vita blinkers ??? Jag har anonnserat på BMWbörsen också men inget svar.. Vart kan man nya på internet någon stans...???

Har fixat bilder nu.

Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Länk

eller så kan du prova att söka här på forum. Och BmwBörsen här på power är också bra skicka in en annons det kostar inget.

Länk har också där köpte jag mina svarta blinkers

/what

Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
XiOUS:

Dyrt, nä!
Bara i delarna räknat så blir det billigare, ränar man sedan på bygget av grenrör, portning av topp osv. så blir det mycket billigare.
Dock lite jobbigt å se den stora bunten sedlar byta ägare på ett bräde...

//Ticco

www.ticco.com
ant
jag kan tänka mig det ticco. men tänk då istället vad kul det blir när allt lirar fullt ut..
vad räknar du med i effekt? ska du ha kvar låda och diff från förra "versionen"?
är det bäckis som byggt denna maskin också? eller är det någon av de andra killarna i avesta som byggt?

==========
Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
ant:

Jo det ska bli kul, men det är mycket kvar.
Haltech'n ska kopplas, tryckrör och avgassystem ska svetsas, fronten ska kapas för den nya IC'n osv...

Lådan kommer från 325, diff hade jag redan från 325.
Det är Bäckis som har byggt den, kolla färgen på blocket :)

//Ticco

Länk
ant
jo misstänkte det.. =)

det låter onekligen väldigt kul med nåt liknande som du bygger, men det blir för mycket pengar och framför allt tid för mig.
hoppas det går som det är tänkt med byggtid och sånt. vilket alltid felar och tar längre tid än tänkt.. ;)

ska med stort nöje se dig åka i sommar!
lycka till!

==========
Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Tack!

Jo, jag hoppas ha den ute innan sommaren e över :)

//Ticco

Länk
ant
det hoppas jag också! =)

måste bara tillägga att du la det 500:e inlägget i denna tråd Ticco! =)
vi borde nästan få ett eget forum här snart.. =)

==========
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.