AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730.588

E30 318iS erfarenheter!

Sida 24 av 173
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Nej nej, jag menade det inte otrevligt heller. nej nej, jag menade att jag kan lägga upp dem sen bara... nu alltså! En del har man ju hållit på och pulat genom åren!

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Tog bort de gräsliga stänkskydden bak eftersom funktionen inte var riktigt 100%. I fram har de skyddat rätt bra dock, tyvärr slår gruset igenom plasten och förstör lacken likförbannat. Någon skönhet är den ju inte vintertid i alla fall. Ser lite bättre ut på sommaren med spoilerljus och 17" och iS läppen. Har snidat till en dtm läpp till den också! Sänka mer blir det till sommaren också. Någon som provat 80/60 sänkning förresten?

//Johan

dreiachtzehnis
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
:) det är lugnt

känner till det där med att lacken sabbas, har inga stänkskydd alls :(

jag lyckas inte öppna någon av bilderna :( (får typ medelandet; Du har försökt att ladda en sida som inte finns på Passagens medlemsservrar. Detta kan bero på någon av följande anledningar:)

--------
Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :)
Min 318iS finns på Länk
Köpes: väghållningskit till min bil (maila)
Vilken motorolja anv. du? Länk
ant
felet du beskriver Xious, går att avhjälpa genom att antingen kopiera adressen till ett annat fönster. eller så slår du ett mellanslag efter adressen i fönstret som öppnas vid klickande på länken. det hela beror i grunden på att man inte ska kunna länka bilder dirket från passagens server.

Johankihl: din bil ser helt ok ut. inga fel alls. men dina sidospeglar, är dom inte lackade? du kanske har bytt dom? hade för mig att 318is hade lackade speglar som standard.

angående sänkning 80/60 så tror jag personligen att det svårkört med så mycket sänkning. men jag vet att det var en kille här på forumet som hade 80/60 på en 325 e30. det såg väldigt snyggt ut iaf. men sen hur det är att åka med har jag ingen aning om.

==========
Länk
Co
125
Coolman
318is -90
Jag och What betalade i förskott till hans konto p.g.a. komma billigare undan. Utlandsbetalning kostar mig 0 kr så därför.

Med posten's nya priser blir det bara dyrare och dyrare. Bojkotta posten! :)

Men jag får maila igen och fråga hur det blivit :)
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Jodå, mina backspeglar är lackade, men bilen är nytvättad och det var ca -12grader ute när jag tvättade så det är isen om gör att de ser lite matta ut! Annars är bilen nylackad och blänker så fint när solen ligger på!
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
ant: visste det redan, prövade att kopiera länken och klistra in men fick det inte att funka (gjorde väl nåt annat galet :) men det där med mellanslag funka perfa.

johankihl: den var snygg, men gör sig inte till sin rätt i plåtfälgarna och utan iS-läpp :)

--------
Min 318iS finns på Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Ska snart åka och serva bilen kan lägga up lite bilder i kväll.
kul att se din bil johankihl. Min bil är smutsig ack och ve men ni får i allfall se den i kväll :-)

/what

Länk
jo
95
johan_grafstrom
BMW 320i M-Sport 2001
Hej..

Undrar om det är någon som har ett trim chip och sälja.
Eller vita fram och sidoblinkers..

Har fixat bilder nu.

Länk
ant
johan_grafström: vet inte om du har läst de senaste inläggen här i tråden, men iaf så vill ju johankihl bytra sitt trimchip mot ett orginal chip. det kanske kan vara något för dig?

i övrigt så kan du annonsera på på börsen om du vill blinkers och liknande. inte otänkbart att det finns blinkers till salu där nu. jag köpte mina blinkers på börsen här på bmwpower för inte så länge sen alls.

==========
Länk
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Nu är ni välkomna att titta på vår nya hemsida., Ännu inga bilder på bimmern men nu är den uppe!

Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Kan nån göra mig en tjänst hur mycke olja ska 318is ha jag trodde 4 liter men tydligen ska det vara 4,9 kan nån kolla i intruktionsboken för jag hittar inte min

/what

/what

Länk
Fr
40
Frode 318is
318ti-95
525ia-94
Det står at det skal være 4.5 liter (inkl. filterbytte) i instruksjonsboken. Det går som regel litt mere olje enn dette.

Jeg byttet olje på motor, gearkasse og bakaksling idag.

Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Det blev ingen service idag eftersom gör det själv hallen skulle byta avloppsystem och blir åter i bruk under veckan. Sån otur men eftersom jag hade för lite olja får jag köpa en liter till.
Men bilder tog jag ändå.

Länk
Länk
Länk

/what

Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Frode: Vad för olja använde du till motor, växellåda och differn?

/what

Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Bild på ABS boxen i min bil

Länk

/what

Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Oj!! Det blev fel här är den rätta bilden! Hoppas att Bmwpower fixar en edit snart :-)

Länk

/what

Länk
Fr
40
Frode 318is
318ti-95
525ia-94
Motor: Shell Helix Plus Delsyntetisk 10W40
Vexellåda: Valvoline HP GL-4 SAE80W-90 Gear oil
Diff: Comma. Jeg husker ikke benevnelsen på denne oljen.
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
what: Alla oljebyten som gjorts innan på min 318iS så har du hällt i 5 liter olja, då hamnar oljenivån nära det övre sträcket på oljestickan, och brukar vara i mitten när jag byter olja nästa gång. Jag kör på Valvoline helsyntet 10W/40 i motorn.

Nu har vi intagit FÖRSTA PLATSEN på de hetaste trådarna här i www.bmwpower.nu

--------
Min 318iS finns på Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Ja det kommer att bli 5 liter jag häller i Jag kör med Agip helsyntet Extra HTS 5/W40 Får fixa extra liten under veckan.

/what

/what

Länk
Co
125
Coolman
318is -90
What : Jag använder Catstrol MAGNATEC. Bäst!

Till växellådan använde Bil Larsson i Trelleborg en annan olja p.g.a. AGIP som jag köpt av Need for speed ville de ej byta ut för BMW hade ej rekommenderat AGIP alls. Så de ville ej byta olja tanke på om nåt händer - deras fel liksom.
Men den olja de bytte fungerar perfekt.

Bak Axeln vet jag ej vad för olja som bytts. Inga missljud därifrån så det är lugnt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.