|
Sida 23 av 173
|
|
|---|---|
|
jo, jag hade slått till men tyvärr så har jag och coolman redan beställt från www.318is.de och jag tror kanske att de flesta vill behålla orginalet men vad hände med ditt orginal johankihl? Och blir det så stor skildnad med att köra turbo på orginal och trimat det sa väl inte påverka negativt väl? /what Länk |
|
ant |
att köpa ett chip i sverige till din m42 motor tycker jag inte är värt pengarna. men om du däremot kan byta med johan tex eller köpa ett chip i tyskland, som jag gjorde, så kommmer du göra en bättre affär. jag köpte mitt chip från Mario på Länk. det är ett sånt chip johan har om jag inte minns fel. att köpa ett chip från tyskland av Mario kostade mig 590 kronor med frakt och allt. om du byter så får du väl väga in vad det är värt för dig att ha kvar orginal chippet. fööresten, johankihl, hur kommer det sig att du inte har kvar orginal chippet? ========== Länk |
|
johan_grafstrom: välkommen i gänget :) ännu en 318iS ägare visar sig, kul, vi är ett riktigt gäng snart, vore som sagt kul med nån 318iS träff i sommar. -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
ant |
en träff blir ett måste i sommar! kanske innan nån större bmw träff. sen åka gemensamt med alla dessa 318is, det vore skoj. ========== Länk |
|
what: Jo, det påverkar med största sannorlikhet negativt. Visserligen är det ställt för att ge mera bränsle, men tändningen är ju också framflyttad en bit. Detta innebär att man lättare får spikningar och det är det sista man vill ha. Ett orginalchip är ett bättre alternativ när jag ska överladda. Original chippet lyckades jag bryta av ett ben på och jag orkar inte börja löda fast det saknande benet, då är det bättre att någon lycklig krake får byta till sig ett trimchip och jag får ett fint orginalchip! Nu har jag i alla fall tagit lite kort på min vinter iS;) Utan iS läpp och spoilerljus och allt. Men ojojoj vad ful den är med sina vita vinterfälgar och vita stänkskydd. Någon som vill se spektaklet? //Johan dreiachtzehnis |
|
|
Javisst!!!!!!!!!! jag vill se Johan. Jo vore kul att träffas jag har aldrig varit på en träff. Bor i Skåne och ni andra var bor ni då? Ja jag tror det är mera prisvärt att köpa chipset av Mario i tyskland änn att betala flera tusen för det i Sverige. Jo du johan du kan få mitt orginal chips men först vill jag testa och se om jag är nöjd med trim chipset och funderar lite först därefter och skulle jag vara nöjd så kan du få det för nån hundring eftersom det bara skulle samla dam ändå. Men ännu har jag inte fått den. hoppas innan fredag eftersom jag ska göra en service på bilen en dokumentation kommer om det. /what Länk |
|
|
Har fixat bilder nu.... Länk Har fixat bilder nu. Länk |
|
|
Fabrikat: Mobile 1 Viskositet: Mineral/Syntetisk: Oljebyte var: 1200 mil Ni kan ju mejla mig om ni tyckte att bilen var fräch... Har fixat bilder nu. Länk |
|
|
Om någon undrar så är bilen till salu för 35 000 kr.... Har fixat bilder nu. Länk |
|
|
johankihl: du kan skicka bilderna till mig så kan jag lägga upp dem på min hemsida (om du vill) Jag bor i Linköping, det är ju centralt och bra för en iS-träff :) johan_grafstrom: du får ju inte sälja bilen nu när du dykit upp här :) -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Johan_grafstrom dn bil ser väldigt fin ut som orginal bil tråkigt att du ska sälja. Men 35.000 låter som ett bra pris har du lagt upp annons på BMW Börsen här? XiOUS: haha.. (om träffen ;-)) /what Länk |
|
ant |
johankihl: jag vill se bilderna! Xious: Linköping blir väl ett bra ställe? jag bor vid västerås ungefär. så det blir inte så jättefarligt lång att åka. ========== Länk |
|
hur går det med tidtagningen 70-140 för er med chip? händer det nått eller :) min kompis har inte satt i sitt chip ännu så vi har inte kunnat testa. |
|
ant |
nej. jag har inte hunnit med det. tyvärr. det har blivit både 10 och 12 timmars skift på jobbet den här veckan. men jag ska försöka fixa det i helgen eller nästa vecka. ========== Länk |
|
Jag har tänkt mäta min orginalare som referens, men det har ju varit så hallt så man spinner på fyran i 60 km/h! Mr C |
|
|
har ännu inte fått chips från mario och det är tyst i stugan även om vi skickat pengar. Är Mario nått att lita på? /what Länk |
|
ant |
hmm, när jag beställde mitt chip så skickade han det mot postförskott. jag betalade inte förräns jag hade chippet i min hand. låter konstigt att han ville ha pengar först. när jag mailade honom så svarade han väldigt fort. oftast samma dag. ========== Länk |
|
Jag betalade också mot postförskott. Xious: Jag är administratör för hemsidan www.laddtryck.com så att ftp:a upp lite bilder klarar jag själv! |
|
| Någon som vet förresten om det är samma tomgångsmotor på M42 som på M40 eller någon annan motor? | |
|
johankihl: inget illa menat, tänkte bara om många ville se "spektaklet" så slipper du ju skicka till alla utan de kan bara kolla på hemsidan. -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.