|
Sida 22 av 173
|
|
|---|---|
|
lite önödigt inlägg men vi tar andra platsen med denna kunde bara inte låta bli! Men iallfall så är jag förvånad att vi pratar 318is E30 på ett forum på respektabla bmw power är då 318is BMW's bästa bil nånsig eller har vi mest bekymmer med den för vi skriver så mycket? haha.. /what Länk |
|
ant |
jo jag har också tänkt på det. det har blivit lite som ett eget forumt i forumet. helt ok tycker jag. Xious, du är skaparen till bmwpowers näst längsta tråd, just nu. grattis. det var väl var din första tråd också om jag inte missminner mig va? ========== Länk |
matte22k |
johankihl: adaptern till min bil blir nog klar nästa veckan.. sen måste ja test grejerna så att ja inte säljer något som inte funkar.. problemet är att min motor inte sitter i bilen just nu, så det kommer att dröja... |
|
Matte: Vart bor du? Om du bodde i närheten av mig så skulle vi kunna testa den på min motor om du ville, har ju kvar standard sugis motorn i bilen än. Hämtar min projekt motor imorn hos ticco, sen ska jag börja riva! Hur ser lösningen på problemet ut, är det en adapter till oljefilterhållaren eller vart kommer den att sitta? Vad har du tagit oljekylen från för bil som du kommer att använda? //Johan dreiachtzehnis |
|
matte22k |
johankihl: jag bor i sthlm, vart bor du? har du köpt hans extra motor också? lösningen blir att man tar bort hela filerhållaren och stoppar dit en adapter istället sen får man köpa en oljefilterförflyttare och ett termoblock.. har inte köpt några av dom här grejerna än pågrund av att jag inte vet vart grejerna ska sitta. ska göra adaptern först sen stoppa ner motorn i bilen, sen köper jag grejerna för annars vet jag inte vad jag ska ha för anslutningar... |
|
Matte22k: Jag har köpt ticcos extra motor, det blir den jag bygger på. Jag bor i Värmland/Degerfors, 25mil till dig;) Vart får man tag på en oljefilterförflyttare? Frågan kanske är dum, men vad är ett termoblock, är det kylaren? Säg till när du har löst allt, då handlar jag också grejerna som behövs! Kommer du åka på några träffar i sommar med bilen? Vad kommer ditt effektmål att vara och vad ska du använda för grejer? Jag kommer att gå ut lugnt i sommar och kolla hur grejerna håller. Hoppas på att man skall kunna ladda hårdare nästa sommar. /Johan |
|
matte22k |
johankihl:oljefilterförflyttare får man tag på:Länk volvo grejer!!! :) dom är billigast där vad ja vet... jo ja kommer att åka på så många banträffar jag kan!! men efter som det är så mycket annat ja måste köpa som(R-däck) så vet jag inte när jag kommer ha råd att stoppa i turbon.. effektmålet vet jag inte jag inte än.. men det kommer inte bli någon bil som ska köras på strippen. hur ska du göra med sprutet, ska du kompsänka? |
|
Tackar så mycket ant (näst längsta tråden :) Jo det var min första tråd här på www.bmwpowers.com om jag inte minns fel, och jag kunde aldrig trott att den skulle gå så här långt :) det är riktig kul att det är så många 318iS ägare och att de har så mycket att diskutera med varandra angående denna underbara modell. Det är inte bara att det är den näst längsta tråden utan att aktiviteten på den har varit enorm, den startades för bara lite mer än två månader sedan (2002-11-17) medan den som ni ligger på tredje plats startades för mer än ett år sedan (2002-01-16). Dessutom tycker jag att det har hållits en hög kvalitet på diskussionen i denna tråd, få "onödig" inlägg (som detta :), mycket bra intressanta inlägg som iaf har hjälpt mig mycket! Vill bara tacka er alla som varit delaktig och hoppas tråden bara växer mer och mer :) (och likaså vår kunskap om 318iS ;) -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Matte22k: Jo jag ska kompsänka. Motorn ska isär så fort som möjligt, börjar skruva idag. Jag vill, men vet inte om jag har råd, svarva kolvarna, lätta svänghjul, balansera och viktjustera vevparti samt stakar, Porta toppen, renovera allt byta lager osv. Får jag råd med det så kommer nog resten att lösa sig. Fick tag i ett ganska lagom aggregat att köra med i sommar från en Audi TT som gått 1000 mil, ger 1000:- för det! Sprut blir motronic i sommar, möjligtvis med något slags tillägssprut. Får se om jag hittar något lämligt till rätt pris. Till nästa år satsar jag nog på ett haltech tror jag. Får se om man lyckas skrapa ihop pengar till det! Någon som vill byta sitt orginalchip mot ett trimpchip till 318is förresten. Byte rakt av? Trimchippet försämrar bara när jag ska åka turbo. Skicka ett mail om ni är intresserade! /Johan |
|
matte22k |
johankihl: ja ska använda ett mitsubitschi 15t aggregat sen tänkte ja låta turbo center mappa bilen sen får man se hur bilen kommer gå.. ska du åka på några banträffar i sommar? |
|
johankihl: tror jag pratar för alla här när jag säger att vill ha bilder, bilder och bilder på ditt bygge (när det kommer igång) så som Ticco har gjort :) Låter mycket intressant! -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
ant |
jag testde aldrig några tider på min bil i helgen. det var så jävla kasst väglag. får se om det blir bättre i veckan. jag kommer att testa så fort det blir tillfälle. ========== Länk |
| Jo, det kommer bilder, snart kommer min och mina kompisars hemsida upp som jag sitter och knåpar med hemma när jag får tid. www.laddtryck.com så då får du gå dit och kolla. Ska försöka hålla den uppdaterad med bilder och info. Min bil blir inte den mest intressanta på den sidan kan jag lova. De andra killarna har seriösa strippen tankar med uppåt 500hk och mer. Hoppas att få upp den i helgen! | |
|
E30 318iS inte den mest intressant? Vad menar du med det :) Klart den blir det, föredrar en lagom trimmad BMW jämfört med ett vrålåk på ett halvt tusen hästar. Eftersom man äger en 318iS själv så är det ju högst intressant, 500hk maskiner är ju bara nonus :) -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
| Jag hoppas på att kunna ta ur 400hk ur m42:an någon gång i framtiden. Maskinen är potent och välbyggd redan från fabriken så med lite balancering och lägre komp samt högt laddtryck och mycket soppa så ska det nög inte vara några problem! Kan bli kul på någon rs bana eller något då! | |
|
Ja det vorre kul att se ditt monster på 400 när den är klar :) /what Länk |
|
matte22k |
johankihl: vad ska du använda för koppling? |
| Jag kommer att åka orginalkoppling i sommar, sen får jag se nästa år om jag kostar på mig en finare koppling. Pengarna som avgör. Jag studerar ju nu! | |
|
Vart kan man köpa ett trimchop i sverige?? OCH är det värt det..?? Någon som vill ha bild på min bil kan ni mejla mig. Ska fixa en hemsida snart. |
|
| Ett trimchip byter man till sig av mig. Förste man som kommer med ett orginalchip, som är helt, till mig får mitt trimchip! Kom igen nu, någon måste det väl vara som vill budget trimma sin iS;)! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.